motoren
Æresmedlem
Men hvordan spiller dem?Har selv nordost i stua, syns de er spinkle og uhåndterlige. Ville heller hatt supra med noe feit gummi rundt.
mvh
Men hvordan spiller dem?Har selv nordost i stua, syns de er spinkle og uhåndterlige. Ville heller hatt supra med noe feit gummi rundt.
Har selv nordost i stua, syns de er spinkle og uhåndterlige. Ville heller hatt supra med noe feit gummi rundt.
Red Dawn er ingen særlig god kabel, motoren. Skal du bruke NordOst, er Heimdall et fint sted å begynne. Mye mer åpen, flere detaljer og mer engasjerende.Nettopp koblet opp Red Dawn på diskant/mellomtone og kontra Kimber kablene ble det veldig lukket?
Har altid trodd at Nordost var veldig åpne.kanskje litt voldsomme på topp.
Tror nok ikke dem blir værende i oppsettet
mvh
Helt rett,ingen ting å ha.Red Dawn er ingen særlig god kabel, motoren. Skal du bruke NordOst, er Heimdall et fint sted å begynne. Mye mer åpen, flere detaljer og mer engasjerende.Nettopp koblet opp Red Dawn på diskant/mellomtone og kontra Kimber kablene ble det veldig lukket?
Har altid trodd at Nordost var veldig åpne.kanskje litt voldsomme på topp.
Tror nok ikke dem blir værende i oppsettet
mvh
Takk for det! Har eksperimentert litt med Nordosts tuning-disc i dag. Neste oppgradering blir nok Nordost digitalkabler.Gratulerer!
Reddawn fra Leif serien er kanskje 3 ganger bedre. Det er en del dynamikk, detaljer og fylde å hente på nye red dawn. Disse er i mine ører bedre enn gamle heimdal og gjerne også gamle freyJeg eier noen nordost red dawn xlr kabler fra 1999 .. Hvordan er disse sammenlignet med de nye red dawn kablene ??
Har stusset over det samme - Heimdall 2 XLR har jo steget med så mye som 50 %! Man skulle jo tro at alle produkter fra en gitt leverandør ville gå opp like mye.Nordost prisene steg jo helt lotto, noe 15 %, noe 25% og noe 35 % opp i 2015?
Det vil nok jevne seg ut etterhvert, men det spørs om det blir helt som før. De varene som importørene nå tar inn må vel selges unna til dagens høye pris, før de kan ta inn nye partier, da forhåpentligvis under gunstigere forhold. Varer kjøpt for dyr dollar vil jo da bli lite lukrative for kundemassen. Men etter at lageret med 2014-pris blir utsolgt, kommer nok salget til å bremse betydelig - sant å si rapporteres det vel allerede om en nedgang etter nyttår. Dette bør jo igjen gi redusert import. Når forbrukerne står litt på vent i håp om en bedret valutasituasjon må nok bransjen gjøre det samme.Trur dere dette blir varige priser eller kan dollar falle i løpet av 2015??
Egentlig litt overraskende at de har økt prisene, da de fra før var høye nok til å skremme bort et hav av potensielle kunder. Det finnes sikkert forbrukere som boikotter Nordost (også deres lavere prissegmenter), nærmest for å protestere mot et selskap som regnes blant de fremste fanebærerne av "snake oil" og kynisk markedsføring.Jeg snakket med Øystein hos OHFS for et par uker siden. Han sa at Nordost har økt prisene betydelig (og sikkert i varierende grad på det enkelte produkt avhengig av hva de tror markedet tåler), og at det selvfølgelig ikke hjelper at kronekursen dessuten har gått nedenom.
Den prosentvise prisøkningen varierte veldig mellom de ulike seriene, også innenfor samme kabeltype. Heimdall 2 strøm økte fra 4.995 til 5.995, mens Valhalla 2 gikk fra 34.995 til 49.995! Men du gjorde nok et godt kjøp med Blue Heaven. En splitter ny Aquarius til 10.000 er jo også en veldig god deal...Jeg kjøpte 3 stk. Blue Heaven strømkabler med 25% "Vårpuls-rabatt" hos OHFS her forleden, så mulig rabatten utligner evt. prisøkning litt - jeg har ikke fulgt med på prisene her. Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe Isotek kabler til min Isotek Aquarius EVO3 som jeg kjøpte i fjor høst (også den på messetilbud), men ble litt revet med av Nordost-rabatten.
Veldig enig. Da jeg skaffet en Aquarius kjøpte jeg med tre Premier-kabler (to til komponenter), noe som var en stor oppgradering. Deretter gikk jeg over til IsoTek Syncro mellom vegguttak og Aquarius, noe som ga en ytterligere forbedring, om enn ikke enorm. Men så skiftet jeg ut Premier-kablene med Heimdall 2, og det ble min klart viktigste oppgradering på kabelsiden. Din beskrivelse er absolutt til å kjenne igjen. Heimdall 2 ga en mer naturlig, uanstrengt lyd, større innsikt og klart mer dybdeinformasjon.Det som kanskje er mere interessant er at dette er første gang jeg kjøper strømkabler bortsett fra Isotek-kabelen som fulgte med Aquarius. Jeg har alltid holdt meg til svarte lakrisledninger og aldri trodd det var noe forskjell på lyden! Men bare etter to kvelder med Blue Heaven må jeg bare bite i gresset (eller hva det heter) og innrømme at forskjellen i lyden er veldig merkbar! Spesielt rom og dybde i lydbildet er bedre, bedre separasjon (f.eks. merkbart hvis det er koring bak hovedvokalen), flere detaljer, og mere rom og innsikt i stemme/vokal (vokalen var allerede bra på mine Marten høyttalere, men nå er det enda bedre).
Hos meg har forbedringen vært umiddelbar ved skifte av strømkabler. Eventuell innspilling vil jo være mer gradvis, og derfor vanskeligere å legge merke til, men jeg tror ikke strømkabler endrer seg markant over tid. Nordost tilbyr heller ikke innbrenning på denne type kabler.Dette får sikkert kabelmotstanderne til å vri seg i stolen, men er det noe poeng å snakke om innspillingstid på strømkabler? Ser kanskje for meg at lyden kan åpne seg opp litt nedover etterhvert.
Ok, som sagt har jeg tro på at lyden åpner seg opp litt mer etter noen dager. Jeg får prøve å snu litt på kablene - det er jo lett å sjekke.Husk at strømkabler tar ca 4 dager å spille inn, og at på vårt norske nett med jord er det 50/50 om du setter i kabelen rett!
mvh
He, he, det er vel alltid slik med kabler - det er alltid mulig å ta det et steg videre. En bedre IsoTek kabel inn i Aquarius ble litt fristende nå når jeg hører hvilke forskjell en bedre kabel kan utgjøre. Det ser i alle fall ut at det lønner seg med gode strømkabler for å få fullt utbytte av Isotek strømrens. Jeg får begynne med å kjøpe kabel til RIAA og platespiller først.Veldig enig. Da jeg skaffet en Aquarius kjøpte jeg med tre Premier-kabler (to til komponenter), noe som var en stor oppgradering. Deretter gikk jeg over til IsoTek Syncro mellom vegguttak og Aquarius, noe som ga en ytterligere forbedring, om enn ikke enorm. Men så skiftet jeg ut Premier-kablene med Heimdall 2, og det ble min klart viktigste oppgradering på kabelsiden. Din beskrivelse er absolutt til å kjenne igjen. Heimdall 2 ga en mer naturlig, uanstrengt lyd, større innsikt og klart mer dybdeinformasjon.Det som kanskje er mere interessant er at dette er første gang jeg kjøper strømkabler bortsett fra Isotek-kabelen som fulgte med Aquarius. Jeg har alltid holdt meg til svarte lakrisledninger og aldri trodd det var noe forskjell på lyden! Men bare etter to kvelder med Blue Heaven må jeg bare bite i gresset (eller hva det heter) og innrømme at forskjellen i lyden er veldig merkbar! Spesielt rom og dybde i lydbildet er bedre, bedre separasjon (f.eks. merkbart hvis det er koring bak hovedvokalen), flere detaljer, og mere rom og innsikt i stemme/vokal (vokalen var allerede bra på mine Marten høyttalere, men nå er det enda bedre).