En liten utfordring:
Pr i dag bruker jeg noen rimelig forseggjorte rca-, xlr- og høytalerkabler i valset flatsølv mellom følgende komponenter:
monoblokker --> høytalere
dac --> pre
cd-spiller --> pre
sacd-spiller --> pre
coax-kablene jeg benytter, er av helt kurant karakter, og foreløpig ikke vurdert som kandidater for utskiftning.
HVIS jeg skulle bestemme meg for å prøve ut Nordost på disse strekkene, og i tillegg ønsker følgende:
kontant bassgjengivelse
organisk mellomtone
oppløsning over hele fjøla
kabler som er "ærlige", men også engasjerende
kabler som bevarer "nerven" og tilstedeværelsen i musikken
......hvilke kabler er da å anbefale?
Noen vil da kanskje automatisk forslå de kablene som ligger i den mer kostbare delen av sortimentet, men jeg må dessverre også la lommeboken få et ord med i laget, så en slik investering må følgelig holdes på et edruelig nivå.
Bør jeg "starte" med signalkabler eller høytalerkabler? Hvor er "forskjellene"/potensialet størst?
Har registrert at Red Dawn får mange gode skussmål, og har hørt "rykter" om at Blue Heaven kan være litt "lyse" i signaturen....
Spørsmålene og tankene dukker retten og sletten opp fordi jeg nylig byttet ut noen helt kurante kobber/sølv-høytalerkabler i oppsett nr 2 med en rimelig variant fra Nordost - Solar Wind - og liker godt forskjellen DET byttet utgjorde
EDIT: Kunne jo seff tatt med meg høytalerkablene fra oppsett nr 2 og testet i det rene musikkoppsettet, og kommer plutselig til å gjøre det - om ikke annet, så for å bli en erfaring rikere....
mvh
Proffen