- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 4.199
Om det i det hele tatt finnes noe sannhet i at kabler må spilles inn vil jeg tillegge et slikt tenkesett en hypotese at kabelen "tar skade" av en hver mekanisk bevegelse. Dette fordi isolasjonsmateriale og kobber/sølvleder utsettes for mekanisk friksjon og kompresjon som endrer strukturer i materialene kabelen er laget av. Og derfor må spilles inn på nytt.Er det noen som vet omtrent hvor lang tid Nordost-kabler trenger for innspilling/innbrenning? Gjelder dette også for brukte kabler, for å tilvenne seg komponentene i anlegget?
En av grunnene til at jeg trekker nyttefunksjon til Nordost sin innbrenningsrigg i tvil siden kabelen tvinnes sammen og rulles ut minst 2 ganger før sluttbruker får lyd.
Det sagt, som ex dypttroende og konstruktør av egne kabler kan jeg ikke påstå at jeg noengang har klart å skille mellom dagsform og innspilling av kabler. Slike tester kompliseres gjerne av at man må ha to identiske sett med kabler og et switchesystem som krever at man ikke beveger seg fysisk for å utføre bytte under A/B testing mellom uinnspilt referanse og DUT.