Norge svikter Afghanistan

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.366
Torget vurderinger
1
Støpejern i 1,5 cm tykkelse skyter jeg da lett som pokker igjennom med 30-06. ( gammel mil. ammo fra 50 tallet. ) Det var en liten "blemme" med en selvanviser for noen år siden.
30.06 er litt kraftigere ladet enn 7.62X51. Og har litt bedre rekkevidde med mer. dagens 308NATO er egentlig en slags "kompromisset" 30.06. Samme kula, kortere hylse.

30.06 er egentlig mitt foretrukne kaliber, men allikevel har jeg 308 i jaktrifla. Billig ammo skjønner'u...

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Hvem eller hva jeg er annet enn det som fremgår over i denne tråden eller av tidligere innlegg raker ikke åpenbart mindre begavede fjøsnisser som deg. Lenge før du var mer enn en klump celler hadde jeg vært med på å redde oss fra bolsjevikenes slaveri. Tenk på det før du åpner kjeften neste gang.

Til slutt hugin (Et patetisk Vigridaktig navn som passer på sladrete og ekle skriker som deg): Slutt å benytte denne fjollete betegnelsen ww2. Vet du hva det betyr? Kan du ikke skrive norsk? Du er ikke bare frekk? Potte tett også?

For en herlig wannabe lands-sviker ;-)
Maken til oppblåst snauskalle....god bedring!

Virkelig ett case for en psykiater vil jeg tro ;-)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Ser ut til at det her er blitt et passende fora etterhvert, har fått på meg nye øyne, så nå ser jeg alt så mye tydligere :

Democracy won't stand the test of time
Unemployment and a rising rate of crime
Will you stay or will you go?
When the time comes you will have to know
Are you gonna stand and fight for your race?

When the storm breaks, which way will you go?
When the storm breaks, you will have to know
When the storm breaks, what you gonna do?
When the storm breaks, can we count on you?

"Predictable" is what I once said to you
Did you listen, no you laughed like a pack of fools
Now you can see what fools you were
You had the chance but you blew it
Now you're gonna face the storm and fight in it

All the papers, the radio and TV
Never known them to tell the truth to me
Only there to brainwash you their way
Got to learn to ignore them everyday

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ser ut til at det her er blitt et passende fora etterhvert, har fått på meg nye øyne, så nå ser jeg alt så mye tydligere :

Democracy won't stand the test of time
Unemployment and a rising rate of crime
Will you stay or will you go?
When the time comes you will have to know
Are you gonna stand and fight for your race?

When the storm breaks, which way will you go?
When the storm breaks, you will have to know
When the storm breaks, what you gonna do?
When the storm breaks, can we count on you?

"Predictable" is what I once said to you
Did you listen, no you laughed like a pack of fools
Now you can see what fools you were
You had the chance but you blew it
Now you're gonna face the storm and fight in it

All the papers, the radio and TV
Never known them to tell the truth to me
Only there to brainwash you their way
Got to learn to ignore them everyday
Typisk dårlig sangtekst med oppgulp av gammel desillusjon. Ordene "lies", "brainwash" er blitt resirkulert mange ganger i sangtekster med prog-preg. Hvem har laget mølet?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Typisk dårlig sangtekst med oppgulp av gammel desillusjon.  Ordene  "lies",  "brainwash" er blitt resirkulert mange ganger i sangtekster med prog-preg.  Hvem har laget mølet?
Vet du ikke såpass? Trodde det var en av dine kumpaner. Hobbynazi altså??

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
880
Dette er vel en avsporing, men det kunne vært interessant om du kunne komme med en presisering vedrørende det du nevner her.
Jeg overdrev. Det som er presist er at 30 - 40 mill amerikanere (i USA) lever under fattigdomsgrensen. Amerikanerene er jo så opptatt av frihet (på sin egen måte). Å ha for lite å leve av, og ikke ha noen vei ut av uføret er brutal undertrykking og er lite fritt. Jeg synes godt at de kan frigjøre sine egne før de bruker milliarder av $ på dårlig gjennomtenkte invasjoner. Det er bare forsvarsindustrien som tjener på slikt, og den har det jo fett nok fra før.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Hvorfor det?

Forskjell på å vite, kontra å "google" seg fremt til et svar. Men for alt jeg vet, kan du jo ha nynazisympatier, og hører på denslags. Bildet du postet er jo Skrewdriver, før de ble "white power" musikk-ikoner.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Forskjell på å vite, kontra å "google" seg fremt til et svar. Men for alt jeg vet, kan du jo ha nynazisympatier, og hører på denslags. Bildet du postet er jo Skrewdriver, før de ble "white power" musikk-ikoner.
Da kan jeg berolige deg med at jeg googlet.
Har aldri hørt om dette bandet før, men etter å ha lest teksten du postet, måtte jeg bare vite mer.

Da er jeg egentlig litt mer bekymret for deg ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0
30.06 er litt kraftigere ladet enn 7.62X51. Og har litt bedre rekkevidde med mer. dagens 308NATO er egentlig en slags "kompromisset" 30.06. Samme kula, kortere hylse.

30.06 er egentlig mitt foretrukne kaliber, men allikevel har jeg 308 i jaktrifla. Billig ammo skjønner'u...
På lette kuler som mil ammo er det marginale forskjeller på 308 og 30-06, men med høye kulevekter kneler 308 pga sitt noe mindre hylsevolum.

Hva pris angår så må du begynne å lade selv. Gøy, du kan skreddersy ammo som passer perfekt til ditt våpen og du sparer penger.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Vi er noen feiginger. Canada, Australia og Nederland må ta jobben. Hvor er logikken ?

W

wurst

Gjest
Ser ut til at Norge er i det gode selskap likevel. Ingen andre europeiseke NATO land vil sende forstenkninger til afganistan ellers. Så all skrikingen om at norge svikter og blir satt i skammekroken var jo bare sludder og ønsketenkning.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/25/480798.html
Det var noe til holdning! Hvis du oppdager en som ligger syk eller skadet på gata så hjelper du ikke vedkommende hvis alle andre går forbi? Det er fristende å henvise til beretningen om "den barmhjertige samaritan" - - -

Topp Bunn