Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hadde disse blitt solgt i ei hifisjappe som "knepp dette rundt hodebandet på dine hodetelefoner", hadde folk kjøpt det. Banna bein. :)

    Hvorfor ikke bare lage noe som passer K701 i det stoffet man vil (sort skinn, stoff, etc) og montér det med et par trykkknapper. Koster nada.

    Aka "spinn-off".
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Har hatt mine K701 i et år nå. Har alltid syntes de er veldig bra, men litt for lite bass og litt kald lyd koblet til min MF X-can V3. Etter en del lesing om denne forsterkeren på diverse forum, var konklusjonen et de orginale rørene i denne ikke er optimale for K701. Istedenfor å lete opp og prøve andre forsterkere, kjøpte jeg istedenfor Mullard ECC88 rør.
    Kan bare si at nå låter 701 fantastisk. Mye bedre og strammere bass. Tilfører også mere varme i lyden. Ble en helt annen hodetelefoner nå.
    Derfor vil jeg på det varmeste anbefale X can V3 hvis noen kommer borti den på brukten.
    Bare sørg for å skifte orginalrørene. :D
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Mullard = strammere bass? Den var ny for meg. Mer bass, ja. Men som oftest ikke strammere IMO.

    Men det er jo dette som er glitrende med rørforsterkere; muligheten til å fintune forsterkerne de ekstra små stegene mot nirvana... :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Det spørs jo hvor man kommer fra. "Strammere" bass kan være riktig relativt sett, mens "stram" bass er mer en absolutt enhet.
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Anfield skrev:
    Mullard = strammere bass? Den var ny for meg. Mer bass, ja. Men som oftest ikke strammere IMO.

    Men det er jo dette som er glitrende med rørforsterkere; muligheten til å fintune forsterkerne de ekstra små stegene mot nirvana... :)
    Hehe. Mer bass blir det vel da. Veldig fornøyd nå.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mine K701 oppleves aldri som ukomfortable, selv om jeg har større hode enn de fleste og er befriende fri for hår på toppen. Damene her har observert et kledelig avtrykk i skallen min etter en tids bruk, men selv er jeg i stand til å sovne liggende lent mot en sacco-sekk med K701 på hodet og iTunes surrende i timevis uten at jeg får vondt av det. Strammingen i strikkene og tekstilen i putene oppleves som akkurat passelig til meg, sikkert litt flaks.
    Det kan nevnes at både Sennheiser HD650 og Stax Lambda oppleves mindre behagelige enn K701. På mitt hode.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    CDWMcInSpots skrev:
    Loevhagen skrev:
    Seriøst ment. Om ikke annet enn for spin-off effekten til de som sliter med hodebåndet til K70x. Løsning: Klikk på et slikt
    Seriøst ment: Det var et riktig kreativt forslag.

    For arkivet:
    Lenken viser til en vevside som selger "truseinnlegg i tøy". Dette er altså truseinnlegg for damer laget i tekstil og ment for gjenbruk.
    Truseinnlegg har ikke sperrelag og har kun jersey eller baby ribb med morsome prints på den ene siden og bambus eller bomulls velur på den andre siden. Kjernen mellom er et lag med bambus fleece.
    Jeg har lenge tenkt på polstringsløsninger for hodebåndet(s knaster). Når man synes at AKG K 701 egentlig har for liten "takhøyde", ønsker man ikke å redusere "takhøyden" med tykk polstring. Det er mulig at Lovhagens løsning bygger lite, men dette er et potensielt problem for noen av oss. De som ikke er høyskallede (altså de lavskallede ;)), men allikevel har komfortproblemer, bør kunne benytte Loevhagen-løsningen uten problemer.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Komforttiltak
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    Det beste komforttiltaket for min del var salg av K701 og innkjøp av "ny" K501 ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Komforttiltak

    Loevhagen skrev:
    Dersom man virkelig vil knitte seg med de putene K70x har så er det en garantert fix. :) Se øverste match her: Permanent fix!
    Takk.

    Loevhagen har funnet Head-Fi-tråden "AKG K701 @ K601 Headband [PICS]" der en bruker har byttet ut hodebåndet på en AKG K 701 med hodebånd laget for AKG K 601 innkjøpt som reservedel (part number 2458M9801).

    Prosessen er vist i denne guiden inne i ovennevnte tråd

    Dele-/komponentskjema for AKG K 601 og AKG K 701.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Jeg kryssposter dette utdraget her.

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    [Anfield i den andre tråden]
    [...]
    Noe annet som slår meg etter gårsdagen er hvor godt AKG K70x står seg i dette selskapet.

    Med tanke på at du nå kan få disse for kr 1900,- splitter nye så får du ufattelig mye lyd for pengene. Match den med en hodetelefonforsterker a la Burson HD-160D og det er ikke måte på hvor langt opp på lydkvalitetsstigen det er mulig å komme. Dynamikk, attack, spesielt på trommer, kantslag, symbaler og rett og slett driv på svært mange av de låtene vi hadde på testrepertoaret i går, var fenomenalt. Og; selv om du får mer og bedre lyd med HD800, så er det som ellers i denne hobbyen at investeringen du må gi for bedre lyd på et visst nivå og oppover; vel det er ikke alltid at det kanskje smaker like mye som det koster for alle.

    Mistforstå ikke, jeg sier ikke at HD800 ikke er bedre enn K70x. For det er de absolutt. Ikke bare på lydkvalitet, men minst mye mer på komfort. Men, og der et stort men; Når en begynner å komme på et visst nivå, så koster de siste prosentene noen gode grunker. Om det er verdt det; vel det er en særdeles subjektiv sak og det er det kun hver enkelt som kan svare på.....
    [...]
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Komforttiltak

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    [Anfield i den andre tråden]
    [...]
    Mistforstå ikke, jeg sier ikke at HD800 ikke er bedre enn K70x. For det er de absolutt. Ikke bare på lydkvalitet, men minst mye mer på komfort.
    [...]
    [...]
    Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid. Den har så langt vart i mer enn 1 døgn, hvilket er lovende. Minimumsbehovet er jo uansett at det beholder den endrede formen under hver spillerunde. Mellom spillerundene kan den jo om nødvendig få (mer) Vitaplex Vitamineral.

    Hvordan er så resultatet i praktisk bruk? Det er godt mulig at min AKG K 701 nå er mer komfortabel enn min beyerdynamic T 1. Komforten er m.a.o. blitt betydelig forbedret med disse enkle komforttiltakene.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Må bare melde meg inn her da jeg for guder mine AKG K-701
    Har hatt di i ca 1år nå, men var ikke klar over denne tråden.
    AKG K-701 er helt klart en av verdens beste og komfortable Hodetelefoner.
    Men skal man flise spikke så er jeg enig i takhøyden/båndet, Ville ha godt av en vitaplex behandling. ;D
     

    Vedlegg

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    550
    Antall liker
    55
    Loevhagen skrev:
    Får Vitaplex gang på hårveksten på toppen av knollen? ;D Hvorfor ikke løse problemet ved roten...:

    http://www.foliactive.com/

    Case closed.
    Hadde jeg brukt de greiene der ville jeg sett ut som en hårete ape (mer enn i dag). Manken er det ingenting i veien med...så langt :)
    Har man problemer med komfort på K701, er K601 et meget bra alternativ (eller K501 brukt).
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Får k701 i posten på mandag jeg. ;D ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ha tålmodighet og sett dem bak noe som yter dem rettferdighet, og du vil bli fornøyd :)
    Til den prisen dette settet blir solgt for nå, finnes ikke dens like. ( punktum)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Loevhagen skrev:
    Får Vitaplex gang på hårveksten på toppen av knollen? ;D Hvorfor ikke løse problemet ved roten...:

    http://www.foliactive.com/

    Case closed.
    Nei, men benyttet riktig endrer 2 bokser Vitaplex Vitamineral formen på hodebåndet slik at komforten øker betraktelig.

    Istedenfor Vitaplex Vitamineral-bokser kan man f.eks. benytte 2 biter med:
    • Rundstokk
    • Avløpsrør
    • Elektrikerrør
    med passe diameter.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Komforttiltak

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    [...]
    Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid.
    [...]
    Hodebåndet har så langt beholdt den endrede formen i ca. 1 uke. I går lyttet jeg lenge med AKG K 701, og den lengste sesjonen varte i vel 3 timer uten at jeg tok hodetelefonen av hodet. Jeg hadde ingen komfortproblemer.

    Jeg antar at bruk av lærmykningsmidler kanskje kan forbedre komforten ytterligere, men tror egentlig ikke at det er nødvendig.

    Det er antagelig også mulig å lage en anordning som klemmer sammen hodebåndsknottene med mulig varig virkning etter en tid. Det vil antagelig kreve en god del mer innsats enn ovenbeskrevne og gjennomførte tiltak. Det har jeg neppe behov for.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg synes 701 var vonde å ha på i lengre perioder da de var nye men nå merker jeg ikke noe så enten har jeg vendt meg til dem eller så har hodebåndet tilpasset seg til kraniet mitt :)
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Nei! Gjør som Loevhagen sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
    CDWMcInSpots skrev:
    Komforttiltak

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    [...]
    Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid.
    [...]
    Hodebåndet har så langt beholdt den endrede formen i ca. 1 uke. I går lyttet jeg lenge med AKG K 701, og den lengste sesjonen varte i vel 3 timer uten at jeg tok hodetelefonen av hodet. Jeg hadde ingen komfortproblemer.

    Jeg antar at bruk av lærmykningsmidler kanskje kan forbedre komforten ytterligere, men tror egentlig ikke at det er nødvendig.

    Det er antagelig også mulig å lage en anordning som klemmer sammen hodebåndsknottene med mulig varig virkning etter en tid. Det vil antagelig kreve en god del mer innsats enn ovenbeskrevne og gjennomførte tiltak. Det har jeg neppe behov for.
     

    Vedlegg

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    les under
    CDWMcInSpots skrev:
    Komforttiltak

    Loevhagen skrev:
    Dersom man virkelig vil knitte seg med de putene K70x har så er det en garantert fix. :) Se øverste match her: Permanent fix!
    Takk.

    Loevhagen har funnet Head-Fi-tråden "AKG K701 @ K601 Headband [PICS]" der en bruker har byttet ut hodebåndet på en AKG K 701 med hodebånd laget for AKG K 601 innkjøpt som reservedel (part number 2458M9801).

    Prosessen er vist i denne guiden inne i ovennevnte tråd

    Dele-/komponentskjema for AKG K 601 og AKG K 701.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ru-jo skrev:
    Nei! Gjør som Loevhagen sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
    CDWMcInSpots skrev:
    Komforttiltak

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    [...]
    Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid.
    [...]
    Hodebåndet har så langt beholdt den endrede formen i ca. 1 uke. I går lyttet jeg lenge med AKG K 701, og den lengste sesjonen varte i vel 3 timer uten at jeg tok hodetelefonen av hodet. Jeg hadde ingen komfortproblemer.

    Jeg antar at bruk av lærmykningsmidler kanskje kan forbedre komforten ytterligere, men tror egentlig ikke at det er nødvendig.

    Det er antagelig også mulig å lage en anordning som klemmer sammen hodebåndsknottene med mulig varig virkning etter en tid. Det vil antagelig kreve en god del mer innsats enn ovenbeskrevne og gjennomførte tiltak. Det har jeg neppe behov for.
    Så vidt jeg vet har ikke Loevhagen hatt behov for å gjøre noe som helst. Han er så langt jeg har forstått blant de heldige som ikke opplever komfortproblemer eller ubehag med AKG x70x.

    Han har derimot vært hjelpsom overfor oss andre og stadig kommet med egne og andres forslag til komforttiltak. Igjen, takk til Loevhagen.

    ru-jo skrev:
    sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
    Jeg tittet på dette forslaget da det ble presentert av Loevhagen og tråden det var dokumentert i. Byttingen var så langt jeg forstod relativt fiklete hvis man kun har to hender til rådighet. Et hodebånd for AKG K 601 er en reservedel, og hvis jeg husker rett, koster det derfor en del.

    Min løsning er derimot meget enkel og rimelig (for mange i praksis gratis). Den kan (formodentlig) utføres selv av personer med meget dårlige anlegg for praktiske aktiviteter.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Jo da du e flink du å ;D
    CDWMcInSpots skrev:
    ru-jo skrev:
    Nei! Gjør som Loevhagen sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
    CDWMcInSpots skrev:
    Komforttiltak

    CDWMcInSpots skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
    • Oppbinding/utkobling av strikker
    • Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
    [...]
    Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid.
    [...]
    Hodebåndet har så langt beholdt den endrede formen i ca. 1 uke. I går lyttet jeg lenge med AKG K 701, og den lengste sesjonen varte i vel 3 timer uten at jeg tok hodetelefonen av hodet. Jeg hadde ingen komfortproblemer.

    Jeg antar at bruk av lærmykningsmidler kanskje kan forbedre komforten ytterligere, men tror egentlig ikke at det er nødvendig.

    Det er antagelig også mulig å lage en anordning som klemmer sammen hodebåndsknottene med mulig varig virkning etter en tid. Det vil antagelig kreve en god del mer innsats enn ovenbeskrevne og gjennomførte tiltak. Det har jeg neppe behov for.
    Så vidt jeg vet har ikke Loevhagen hatt behov for å gjøre noe som helst. Han er så langt jeg har forstått blant de heldige som ikke opplever komfortproblemer eller ubehag med AKG x70x.

    Han har derimot vært hjelpsom overfor oss andre og stadig kommet med egne og andres forslag til komforttiltak. Igjen, takk til Loevhagen.

    ru-jo skrev:
    sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
    Jeg tittet på dette forslaget da det ble presentert av Loevhagen og tråden det var dokumentert i. Byttingen var så langt jeg forstod relativt fiklete hvis man kun har to hender til rådighet. Et hodebånd for AKG K 601 er en reservedel, og hvis jeg husker rett, koster det derfor en del.

    Min løsning er derimot meget enkel og rimelig (for mange i praksis gratis). Den kan (formodentlig) utføres selv av personer med meget dårlige anlegg for praktiske aktiviteter.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Jeg persjonlig har ingen problemer med komfåren.
    Sovnet inn etter ca.2timer med lytting,sov i 8 timer.
    Og når jeg våknet å tok av meg K-701`ene merket jeg ikke noe til at di hadde hvert over 10 timer på knollen ;D
     

    Vedlegg

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

    Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

    Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Anngående inn spilling burde du ligge ca. runt drifsefekten,kansje bite litt over.
    Eller ca. 55-65 prosent av det volumet du klasifiserer som max lytte volum.
    Du må sørge for at di absolutt ikke får forvregnte watt inn. :mad:
    Mine K-701 måtte ha oppimot 1000spille timer før de ble fremtredende nokk bassen og at den aller dypeste bassen kom. dette høres kansje mye ut,men etter ca. 1000
    forandrer ikke opphengene ol. seg nevneverdig mer og di blir stabil.Det er snakk om veldig små forskjeller. men etter 50timer har di kommet seg nokk til å kunne høres på.
    Er du av di som synes AKGK-701 blir litt tynne i bassen,bytt til AKG Q-701
    Nyt sommeren og dine nye AKG kK701. ;D

    Mvh: R.J
    magb skrev:
    Hei, har et spørsmål angående innspilling.

    Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?

    Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Til alle AKG-K-701 ;D eiere med komfår problemer.
    Er det noen av dere som har prøvd å rett å slett bare snu hode båndet??
    Ser ut som det går bare mann får snudd di hvite plast dingsene som båndet viler på.Ser ut som di er delt og klipset sammen.
    Siden jeg er en av di som ikke har komfår problem,blir det ikke aktelt å prøve.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    1. Siteringen bør plasseres før svaret ditt.
    2. Om du svarer på forrige innlegg er sitering ofte unødvendig.
    3. Stavekontroll er kjekt.
    4. Grønn farge gir mer bass?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Class skrev:
    1. Siteringen bør plasseres før svaret ditt.
    2. Om du svarer på forrige innlegg er sitering ofte unødvendig.
    3. Stavekontroll er kjekt.
    4. Grønn farge gir mer bass?
    + 1
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt lese, takker Lars! Noen ting gav jo bekreftelser til antakelser noen (de fleste?) av oss har hatt.

    For det første så tilsier hans målinger at det er ikke forskjeller mellom Q701 og K701 større enn man rimelig kan forvente mellom produksjonsnummere innen samme modell. For det andre så klarer han, mer eller mindre uttrykt, ikke å måle noen objektivt påvisbar forskjell mellom nye og "innspilte" Q701;

    I've been working on the measurability of break-in in articles here and here with the Q701 to see if there are measurable artifacts to back up this claim. So far, I can report that while there seems to be some evidence that the break-in phenomena does exist, it is small in terms of its measurable effect.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.593
    Antall liker
    35.588
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Class skrev:
    1. Siteringen bør plasseres før svaret ditt.
    2. Om du svarer på forrige innlegg er sitering ofte unødvendig.
    3. Stavekontroll er kjekt.
    4. Grønn farge gir mer bass?
    1) Enig
    2) Enig
    3) Bare en forstår så er det vel godt nok ( sliter selv med å skrive.. )
    4) ?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    HoJ skrev:
    Class skrev:
    1. Siteringen bør plasseres før svaret ditt.
    2. Om du svarer på forrige innlegg er sitering ofte unødvendig.
    3. Stavekontroll er kjekt.
    4. Grønn farge gir mer bass?
    [...]
    4) ?
    ru-jo mener det er mer bass i Q701 kontra K701, men etter det jeg vet er de to modellene like bortsett fra fargen.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har lest litt her, men er det noen gode alternativer til DAC/Hodeamp til under 4000,- utover Nuforce HDP som kan drive K701 bra? Mine har ligget på lager en stund nå, men ønsker å ha en forsterker til dem og gjerne en fornuftig DAC inkludert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn