Hva med å kjøpe en Lovely Cube (Lehmann Black Cube kopi) og en eller annen seperat dac?cybervision_ skrev:Har lest litt her, men er det noen gode alternativer til DAC/Hodeamp til under 4000,- utover Nuforce HDP som kan drive K701 bra? Mine har ligget på lager en stund nå, men ønsker å ha en forsterker til dem og gjerne en fornuftig DAC inkludert.
Når du får en Schiit Asgard til samme prisen?cybervision_ skrev:
De fleste ordentlige hodetelefonforsterkere og forforsterkere er i klasse A uten at det blir noen stor varmeutvikling av den grunn. Effekten er jo ganske lav.cybervision_ skrev:Var jo en ok pris, håper den ikke blir for varm i bruk (klasse A) om jeg får bestilt en.
Andre hodetelefoner mener du? Jeg har kun K701, K271, og HD600. HD600 spiller faktisk ok rett ut av MacBook Pro'en, men blir etter min mening litt for "daue" med Asgard. K701 derimot er en kjempematch. Dette kan også være litt avhengig av hvilken DAC du bruker.Anonym skrev:Hva med andre merker?
Spør ikke etter andre hodetelefoner men etter andre hodetelefonforsterkere.ayaboh skrev:Andre hodetelefoner mener du? Jeg har kun K701, K271, og HD600. HD600 spiller faktisk ok rett ut av MacBook Pro'en, men blir etter min mening litt for "daue" med Asgard. K701 derimot er en kjempematch. Dette kan også være litt avhengig av hvilken DAC du bruker.Anonym skrev:Hva med andre merker?
OK. Jeg har ikke prøvd noen i samme prisklasse som Asgard, men flere i langt høyere prisklasse. Ingen av dem jeg har prøvd har hatt riktig synergi med K701, - i hvertfall ikke slik jeg liker det. Har også prøvd et par rørforsterkere, men jeg synes ikke K701 passer med rør i det hele tatt. Det meste av det jeg har prøvd har til forveksling vært veldig likt, men Asgard er den eneste jeg har hørt som virkelig rister liv i K701.Anonym skrev:Spør ikke etter andre hodetelefoner men etter andre hodetelefonforsterkere.ayaboh skrev:Andre hodetelefoner mener du? Jeg har kun K701, K271, og HD600. HD600 spiller faktisk ok rett ut av MacBook Pro'en, men blir etter min mening litt for "daue" med Asgard. K701 derimot er en kjempematch. Dette kan også være litt avhengig av hvilken DAC du bruker.Anonym skrev:Hva med andre merker?
Virker som Schiit er det store om dagen, savner sammenligningen mot andre forsterkere til lik pris.
CDWMcInSpots skrev:AKG K 701: Komfortproblemer
Det er rart at ingen har svart og hjulpet borge ved å henvise til innleggene om komforttiltak i AKG K 701-tråden.
borge skrev:Jeg har akkurat fått meg et par AKG701, men de er litt stramme over hodet. Er det andre som har det problemet? Finnes det en fiks for dette? En offisiell variant hadde vært bra, men om nødvendig kan jeg mekke litt.
BørgeDenne problembeskrivelsen er nærmest identisk med min egen. Les følgende innlegg:borge skrev:K701 har en ytre bøyle som klemmer klokkene inn mot ørene. Den er helt grei. Men den har en indre bøyle også, og den lar deg flytte stasen opp og ned på hodet. Mine klokker får jeg ikke langt nok ned. De klemmer på øreflippen og lager hakk i hodebunnen samtidig.
Det er noen mothaker på den ytre bøylen som stopper den indre. Hvis jeg kunne flytte mothakene opp, hadde mye vært gjort. Men jeg vil ikke klemme hardt på dem før jeg vet om det er lurt.
Børge
Komforttiltakene virker fremdeles utmerket.
- Komforttiltak del 1: Problembeskrivelse, identifisering av årsaker og tiltak
- Komforttiltak del 2: De første erfaringer ang. komforttiltakenes virkning
- Komforttiltak del 3: Erfaringer del 2
- Komforttiltak del 4: Erfaringer del 3
Disse komforttiltakene er meget enkle og rimelige (for mange i praksis gratis). De kan (formodentlig) utføres selv av personer med meget dårlige anlegg for praktiske aktiviteter.
Det har vært noen innlegg om temaet senere i samme tråd.
Loevhagen lanserte to andre komforttiltak:
- Polstring av hodebånd med truseinnlegg for damer laget i tekstil og ment for gjenbruk
- Truseinnleggoppfølger 1
- Truseinnleggoppfølger 2
- Truseinnleggoppfølger 3
- Bytte ut originalt hodebånd med glatt hodebånd laget for AKG K 601
- Oppfølger ang. AKG K 601-hodebånd
Jeg tittet på AKG K 601-hodebåndforslaget da det ble presentert av Loevhagen og tråden det var dokumentert i. Byttingen var så langt jeg forstod relativt fiklete hvis man kun har to hender til rådighet. Et hodebånd for AKG K 601 er en reservedel, og hvis jeg husker rett, koster det derfor en del.
Da kan man f.eks. ha en linje i sin signatur som forteller at man er dyslektiker, dyslektisk, ordblind har dysleksi el.l. Det virker ofte meget bra å være åpen i forkant.HoJ skrev:[...]Class skrev:[...]
3. Stavekontroll er kjekt.
[...]
3) Bare en forstår så er det vel godt nok ( sliter selv med å skrive.. )
[...]
Om Innspilling av komponenter.magb skrev:Hei, har et spørsmål angående innspilling.
Fikk Akg k701 i posten for et par dager siden og er kjempefornøyd, men det sies jo at de trenger endel innspilling. Setter på spotify radio når jeg ikke er hjemme, men hvor høy bør jeg spille?
Lavt volum vil vel føre til mye lenger innspillingstid. Tåler de fint å stå på maks lyttevolum feks? Altså det høyeste jeg er borti mens jeg bruker de. Høyere? lavere? =)
CDWMcInSpots skrev:Etter at jeg fikk utbedret AKG K 701s komfortproblemer, har jeg hørt en del på den i det siste med flere gode, men (noe) forskjellige, hodetelefonforsterkere: SPL Phonitor, Grace Design m903, Burson Audio HA-160D og Burson Audio HA-160.
Det synes rimelig klart at AKG K 701 vokser med (for)bedre(t) forsterkning. Hvor går egentlig grensen for denne hodetelefonen? Spesielt for musikksjangre og ensembletyper den er velegnet for?
VilhelmW har tidligere skrevet om sine erfaringer med AKG K 701 og beyerdynamic T 1 drevet av Lehmannaudio Black Cube Linear.
CDWMcInSpots skrev:[...]
VilhelmW har skrevet at han liker AKG K 701 meget godt for klassisk musikk spilt av små ensembler selv om han mener at beyerdynamic T 1 er en teknisk bedre hodetelefon. For de fleste andre sjangre og ensembletyper foretrakk han (da han skrev dette) beyerdynamic T 1.
[...]
K272 er ingen erstatning for K701 for å si det sånn. Hva skal du bruke dem til? Via ekstern DAC og forsterker, eller rett fra PC?Proffen skrev:Noen AKG`ere der ute som kan si noe om inntrykk og opplevelser med K272?
Det er jo lukkede AKG`er, som jo ellers er mest kjent for sine halvåpne varianter....
mvh
Proffen
Tanken var jo å bruke de via egen headamp...og de blir da nr 4 i rekken av komaklokker... ;D Og lukkede AKG`er har jeg ikke prøvd ut tidligere...ayaboh skrev:K272 er ingen erstatning for K701 for å si det sånn. Hva skal du bruke dem til? Via ekstern DAC og forsterker, eller rett fra PC?Proffen skrev:Noen AKG`ere der ute som kan si noe om inntrykk og opplevelser med K272?
Det er jo lukkede AKG`er, som jo ellers er mest kjent for sine halvåpne varianter....
mvh
Proffen
OK. Har et sett hvis du er intr.Proffen skrev:Tanken var jo å bruke de via egen headamp...og de blir da nr 4 i rekken av komaklokker... ;D Og lukkede AKG`er har jeg ikke prøvd ut tidligere...
mvh
Proffen
Sitter med et par AKG K400, et par K240 og et par Audio Technica ATH M50....ayaboh skrev:K272 er ingen erstatning for K701 for å si det sånn. Hva skal du bruke dem til? Via ekstern DAC og forsterker, eller rett fra PC?Proffen skrev:Noen AKG`ere der ute som kan si noe om inntrykk og opplevelser med K272?
mvh
Proffen
Har egentlig bare lyst til å trekke frem ATH M50. Hvis du liker disse ville du sikkert ikke likt K701. K272 Mk2 er en mellomting mellom disse, men heller mer i retning K701 enn M50. Jeg ville valgt K272 hver dag fremfor M50.Proffen skrev:Sitter med et par AKG K400, et par K240 og et par Audio Technica ATH M50....ayaboh skrev:K272 er ingen erstatning for K701 for å si det sånn. Hva skal du bruke dem til? Via ekstern DAC og forsterker, eller rett fra PC?Proffen skrev:Noen AKG`ere der ute som kan si noe om inntrykk og opplevelser med K272?
mvh
Proffen
Hvordan tror du K272 står seg ifht disse?
Opplever kanskje at K400 er den minst kvalifiserte av disse, mens M50 og K240 er ganske forskjellige...
mvh
Proffen
Jeg har K272HD K701 og K240 og foretrekker dem i den rekkefølgen.Proffen skrev:Noen AKG`ere der ute som kan si noe om inntrykk og opplevelser med K272?
Det meste av hodetelefonaktiviteten foregår nå i kategorien "Hodetelefoner". Det er dessuten langt fra alle som er store tilhengere av vennetråder der alle former for kritikk "ist am strengsten verboten".[...]
Ser at det er lenge siden det har vært noe fart i denne tråden, men håper på et svar allikevel