BurntIsland
Hi-Fi freak
Dette kunne jeg virkelig tenkt meg å høre en gang. Du får si ifra hvis du tar med deg anlegget til Trondheim en dag .
Mine opplevelser med dipoler i heimen (Gradient basser, Quad 2905 og Magnepan 1.7) lærte meg at optimal plassering er mere kritisk med tanke på lytteposisjon enn høyttalerplassering.
Dette stemmer med mine egne små erfaringer. Det eksperimenteres ikke ofte nok med lytteposisjon. Selv om man ender opp med å plassere "nye" høyttalere i samme posisjon som de gamle sto så er det ikke gitt at beste lytteposisjon er den gamle også.vredensgnag skrev:Som nevnt tidligere er dette høyttalere som man plasserer der de arbeider best, og så setter man lyttestolen i forhold. Og kanskje er det en regel vi burde følge generelt? I stedet for å anse lytteposisjonen som gitt (ofte diktert av husets fører med ansvar for innredning).
Mine opplevelser med dipoler i heimen (Gradient basser, Quad 2905 og Magnepan 1.7) lærte meg at optimal plassering er mere kritisk med tanke på lytteposisjon enn høyttalerplassering.