Må vel kunne si at jeg er enda en av dem. Og med mindre jeg leser både politikerne og den offentlige debatt fullstendig galt, så har vi enten så forskjellige definisjoner av 'islam' at de knapt er relatert til hverandre, eller like forskjellige definisjoner av 'vi'.
Kjære Zomby og Valentino, dere er da også to av de jeg regnet med ville være uenige.
Ikke noe galt i det i min bok, for jeg setter pris på et samfunn der det er tillatt å være uenig.
Når det kommer til Islam så er jeg redd for at ingen av oss er verdiget å delta i "definisjonsprosessen" hva gjelder Islam. At jeg ikke tar med Deph som deltaker i prosessen her, er at han raskt blir et hode kortere den dagen "Fredens religion" får noe å si her i landet og det virkelig vil ha noe å si for oss hvordan denne er definert! De som vi er i krig med er faktisk de som pr i dag gjør jobben med å definere Islam for dette århundredet, selv om det i våre øyne ser ut som om de har våknet opp fra en Tornerosesøvn som har vart i 600 år!
Jeg finner det litt pussig at det hersker en stort sett omforenet forståelse av at nazisme i alle former er noe svineri, at kommunisme og Stalins myrderier i omfang ikke var mindre enn nazistenes er noe man fortier eller benekter og Islams barbari er noe man "rasjonaliserer bort" med at "vi var jo like ille vi Kristne også"! Ja "vi" kristne var det, FOR 600 ÅR SIDEN!! Verden har gått framover siden år 1400, men venstreradikale og islamister har litt vanskelig får å ta dette faktum inn over seg!