Hei.
Var den referansen til Hanlons razor - ment for meg - eller de stupide avisene?
mvh
Gunnar Brekke
mvh
Gunnar Brekke
Mest til deg Gunnar. Jeg har forståelse for at politiet skal bære våpen i den situasjonen Europa har havnet i. Jeg ser dog klart problemer, spesielt med inkompetente politinisser som plutselig skal få gunner i beltet... men det kan løses med trening, drilling og øvelse... til det sitter.Hei.
mvh
Gunnar Brekke
Nei, det er ikke en konspirasjon, det er fakta.Klart det er en konspirasjon.
Og hva skulle så det være?Omtrent det samme, er det ikke? Kan ikke komme på at jeg vet om en dame som er flink i yrket sitt? Altså, med mindre de er ansatt som amme eller noe, det er jo faktisk, og nå høres jeg helt sikkert ut som en Ottar-feminist av verste sort, noen få ting her i verden som damer klarer like bra som menn.
Amming. Noen av oss har snakket sammen, og kommer ikke på mer. Så en dame inn som justisminister, og vi har det hele under kontroll igjen. Ting kan fortsette å forfalle, og i det hele tatt.Og hva skulle så det være?Omtrent det samme, er det ikke? Kan ikke komme på at jeg vet om en dame som er flink i yrket sitt? Altså, med mindre de er ansatt som amme eller noe, det er jo faktisk, og nå høres jeg helt sikkert ut som en Ottar-feminist av verste sort, noen få ting her i verden som damer klarer like bra som menn.
Også interessant presisering ift. argumentasjon tidligere i tråden:- Bryter du ordre fra Politidirektoratet?
- Jeg tolker det dit hen at det er gitt anledning til å ha skudd i kammeret, ikke at man må ha det. Jeg følger alltid ordre, sier han.
- Synes du Politidirektoratet burde endre rutinene og gå over til halvladde våpen?
- Jeg hadde ikke vært ukomfortabel med det, sier Langli.
- Jeg synes det til dels er blitt framstilt som at politiet er bevæpnet for vår egen sikkerhet, men det er for befolkningen. Vi er obs på at vi kan være hovedmål, men det er for folkets sikkerhet, sier han.
Og om dette reflekterer de faktiske forhold, taler som tidligere nevnt svært mye for at det har den motsatte effekt, og folket burde i så fall protestere mot denne misforståtte "sikkerhetsforanstaltning"
Også interessant presisering ift. argumentasjon tidligere i tråden:
- Jeg synes det til dels er blitt framstilt som at politiet er bevæpnet for vår egen sikkerhet, men det er for befolkningen. Vi er obs på at vi kan være hovedmål, men det er for folkets sikkerhet, sier han.
En presisering fra statsråd/sekretær hadde ikke vært dumt her. For stemmer dette er det faktisk noe helt annet enn det som "det politiske miljøet" har markedsført det som, og det er forsiktig sagt "noe underlig"??! Og da var jeg snill i min beskrivelse!!Og om dette reflekterer de faktiske forhold, taler som tidligere nevnt svært mye for at det har den motsatte effekt, og folket burde i så fall protestere mot denne misforståtte "sikkerhetsforanstaltning"
Honkey
Men du... Nå forholder det seg faktisk slik i Norge, at kriminalstatistikken viser jevnt fallende nivåer. Og ser vi på terror, som altså skal være årsaken til nevnte bevæpning, ta tilfellet Charlie Hebdo. Hvor mye hjalp det at Politiet i Frankrike var bevæpnet på jobb?Mest til deg Gunnar. Jeg har forståelse for at politiet skal bære våpen i den situasjonen Europa har havnet i. Jeg ser dog klart problemer, spesielt med inkompetente politinisser som plutselig skal få gunner i beltet... men det kan løses med trening, drilling og øvelse... til det sitter.Hei.
mvh
Gunnar Brekke
Enig i det. En avklaring er absolutt på sin plass.En presisering fra statsråd/sekretær hadde ikke vært dumt her. For stemmer dette er det faktisk noe helt annet enn det som "det politiske miljøet" har markedsført det som, og det er forsiktig sagt "noe underlig"??! Og da var jeg snill i min beskrivelse!!Og om dette reflekterer de faktiske forhold, taler som tidligere nevnt svært mye for at det har den motsatte effekt, og folket burde i så fall protestere mot denne misforståtte "sikkerhetsforanstaltning"
Honkey
Det er ikke mer enn et par dager siden trenet personell nedkjempet en terrorist med vold og makt. De hadde ikke våpen på seg, men var trente soldater som klarte å overmanne islamisten likevel og slo ham bevisstløs med sin egen geværkolbe.Men du... Nå forholder det seg faktisk slik i Norge, at kriminalstatistikken viser jevnt fallende nivåer. Og ser vi på terror, som altså skal være årsaken til nevnte bevæpning, ta tilfellet Charlie Hebdo. Hvor mye hjalp det at Politiet i Frankrike var bevæpnet på jobb?
Dessverre er vi nok på vei dithen! Og det er meget beklagelig at samfunnet blir slik!Sannsynligheten for dette kan selvsagt økes ved å ha politi på hvert gatehjørne....
I Norge hadde vi for en del år siden også en minister som var delaktig i å forhindre en gærning med øks i å styrte et fly. Han var heller ikke bevæpnet.Det er ikke mer enn et par dager siden trenet personell nedkjempet en terrorist med vold og makt. De hadde ikke våpen på seg, men var trente soldater som klarte å overmanne islamisten likevel og slo ham bevisstløs med sin egen geværkolbe.Men du... Nå forholder det seg faktisk slik i Norge, at kriminalstatistikken viser jevnt fallende nivåer. Og ser vi på terror, som altså skal være årsaken til nevnte bevæpning, ta tilfellet Charlie Hebdo. Hvor mye hjalp det at Politiet i Frankrike var bevæpnet på jobb?
Hadde ikke disse vært hær ville det vært nok en massakre.
Det er ikke en gang slik lenger at de behøver et påskudd, som med CH. Når de ikke finner en unnskyldning så handler det bare om å drepe noen tilfeldige og helst så mange som mulig.
Det er mange slike. Bare i Frankrike er det 1000+ muslimer som har meld seg til tjeneste for Islamstaten. Mange av dem vender tilbake og avventer.
Slike hendelser som dette vil det bli flere av ... hvor mange er vanskelig å spå, men det er absolutt ingenting som tilsier at hyppigheten eller brutaliteten skal ned.
Dette er den nye virkeligheten i Europa. Og det er en virkelighet vi må forholde oss til.
Kan man forhindre bare noen få slike aksjoner så er det vel verdt den uvantheten det er å se politi med pistol.
Jeg er egentlig bekymret for den typen persepsjon; det har dannet seg en relativt unison oppfatning om at det du postulerer her over er virkeligheten. Kanskje er det korrekt, kanskje er det feil. I seg selv er denne oppfattelsen klart drivende for konfliktnivå, og spesielt dersom den er feil, vil det være en tragedie.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Men, så er du også desillusjonert, så hva kan man forvente ?Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Hvis vi skal snakke om en selvoppfyllende profeti så plasserer du også ansvaret for radikal Islam på den vestlige liberale demokratiske sekulære verdens manglende aksept for at Islam er et mye bedre idé. Etter at islamismen skyldes at mennesker fra land der Islam har makten generelt blir dårlig behandlet, mistenkeliggjort osv.Jeg er egentlig bekymret for den typen persepsjon; det har dannet seg en relativt unison oppfatning om at det du postulerer her over er virkeligheten. Kanskje er det korrekt, kanskje er det feil. I seg selv er denne oppfattelsen klart drivende for konfliktnivå, og spesielt dersom den er feil, vil det være en tragedie.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Jeg er faktisk ikke overbevist om at antallet er så stort som det kan se ut som, de kommende år vil gi oss en viss pekepinn om hva som er korrekt. Problemet er dog at dersom denne typen oppfatning får for stort fotfeste, vil det fort bli en selvoppfyllende profeti. Et dillemma, det der.
Honkey
Hvis man skal følge din tanke og dra erfaring fra norske forhold så er det frafalne FrPere som utgjør den største trusselen.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Hei.Nå ble denne saken løst på forbilledlig vis uten at det ble løsnet skudd,
og den viktigste årsaken til at saken ble løst var tilstedeværelse og handlekraft, ikke bevæpning.
Deres tilstedeværelse var vel også ren tilfeldighet. Sannsynligheten for dette kan selvsagt økes
ved å ha politi på hvert gatehjørne....
Sant nok...Men, så er du også desillusjonert, så hva kan man forvente ?Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.![]()
I motsetning til deg og dine one-linere, så tenker jeg litt mere globalt...Hvis man skal følge din tanke og dra erfaring fra norske forhold så er det frafalne FrPere som utgjør den største trusselen.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Det er selvsagt ikke snakk om å plassere ansvaret for annet enn ens egne handlinger.Hvis vi skal snakke om en selvoppfyllende profeti så plasserer du også ansvaret for radikal Islam på den vestlige liberale demokratiske sekulære verdens manglende aksept for at Islam er et mye bedre idé. Etter at islamismen skyldes at mennesker fra land der Islam har makten generelt blir dårlig behandlet, mistenkeliggjort osv.Jeg er egentlig bekymret for den typen persepsjon; det har dannet seg en relativt unison oppfatning om at det du postulerer her over er virkeligheten. Kanskje er det korrekt, kanskje er det feil. I seg selv er denne oppfattelsen klart drivende for konfliktnivå, og spesielt dersom den er feil, vil det være en tragedie.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Jeg er faktisk ikke overbevist om at antallet er så stort som det kan se ut som, de kommende år vil gi oss en viss pekepinn om hva som er korrekt. Problemet er dog at dersom denne typen oppfatning får for stort fotfeste, vil det fort bli en selvoppfyllende profeti. Et dillemma, det der.
Honkey
Vi vil utvilsomt møte motstand fra islamister/radikale muslimer når vi forsøker å minimere deres innflytelse på de vestlige samfunn. Skal vi derfor vike unna og være redde og ydmyke... eller skal vi forsvare oss og våre verdier og det faktum at et og annet er skjedde de siste 1400 år som burde få oss til å finne bedre samfunnsmodeller enn det de hadde oppnådd den gangen.
Det som burde være fokus er å underbygge en avgjørelse med fakta.
Honkey
Ja, det er jo forskjell på fakta og "fakta". Virkeligheten gir som kjent jamt faen i hva du og jeg måtte mene om den, den er som den er uansett. Så langt i den konkrete debatten om bevæpning av norsk politi, har jeg ikke sett en eneste forsøke å underbygge de påståtte fordelene med bevæpning med konkrete fakta.Det som burde være fokus er å underbygge en avgjørelse med fakta.
Honkey
Støttes 100%. Det er alt for mye "føleri" og for lite faktagrunnlag i det aller meste av politikken for tiden, ikke bare i Norge men i det meste av verden!
Problemet oppstår når hver gruppe har "sine" fakta! Man kan selvsagt ikke sammenligne appelsiner, epler og pærer og det er det utrolig mange som ikke forstår!
Det var mere et spørsmål, en hypotese, enn en verifisert teori...Jeg er egentlig bekymret for den typen persepsjon; det har dannet seg en relativt unison oppfatning om at det du postulerer her over er virkeligheten. Kanskje er det korrekt, kanskje er det feil. I seg selv er denne oppfattelsen klart drivende for konfliktnivå, og spesielt dersom den er feil, vil det være en tragedie.Det som skremmer er mengden av troende muslimer som er i stand til å gjøre slike ting. Det virker til å være en ustoppelig "usynlig" hær.
Honkey
Hvilken mulighet har man til å tilpasse seg når man blir ansett som å være potensiell terrorist eller voldtektsmann?..........
Rart at de fleste andre som kommer til landet ikke ser ut til å ha de samme problemene med å tilpasse seg? Eller er ikke det rart?
Det er mange muligheter, men ikke i din verden...ser det ut til? Men det krever at man tilpasser seg stedet man kommer til, som de fleste andre også må gjøre. Noen har større problemer med dette enn andre. Det bør ikke være slik at vertene ofte/alltid skal tilpasse seg gjestene.Hvilken mulighet har man til å tilpasse seg når man blir ansett som å være potensiell terrorist eller voldtektsmann?..........
Rart at de fleste andre som kommer til landet ikke ser ut til å ha de samme problemene med å tilpasse seg? Eller er ikke det rart?
Man kan heller ikke forvente at alle skal sitte å høre bjørn eidsvåg mens de spiser kneip med brunost med sine norske venner før de spenner på seg natoplankene å trasker rundt i nordmarka.Det er mange muligheter, men ikke i din verden...ser det ut til? Men det krever at man tilpasser seg stedet man kommer til, som de fleste andre også må gjøre. Noen har større problemer med dette enn andre. Det bør ikke være slik at vertene ofte/alltid skal tilpasse seg gjestene.Hvilken mulighet har man til å tilpasse seg når man blir ansett som å være potensiell terrorist eller voldtektsmann?..........
Hvem sier alle våre gjester skal gjøre det?Man kan heller ikke forvente at alle skal sitte å høre bjørn eidsvåg mens de spiser kneip med brunost med sine norske venner før de spenner på seg natoplankene å trasker rundt i nordmarkaDet er mange muligheter, men ikke i din verden...ser det ut til? Men det krever at man tilpasser seg stedet man kommer til, som de fleste andre også må gjøre. Noen har større problemer med dette enn andre. Det bør ikke være slik at vertene ofte/alltid skal tilpasse seg gjestene.Hvilken mulighet har man til å tilpasse seg når man blir ansett som å være potensiell terrorist eller voldtektsmann?..........
Hva er det du snakker om???????Idag er det slik at det kreves en mekling ved samlivsbrudd med barn involvert, dette kan foregå på ett familiekontor eller i et registrert trossamfunn. Er dette sharia?