Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Hvilke anklager fra Sørloth er det som ikke omhandlet hvordan landslaget spiller fotball? Dette bare henger LL i lufta uten å si noe mer. Alt annet vi har hørt har handlet om hvordan de spiller fotball.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvilke anklager fra Sørloth er det som ikke omhandlet hvordan landslaget spiller fotball? Dette bare henger LL i lufta uten å si noe mer. Alt annet vi har hørt har handlet om hvordan de spiller fotball.
    Det handler nok mest av alt om å beskytte Sørloth mot seg selv. Spillerene har også sendt ut en pressemelding, der de tar avstand fra hans oppførsel.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hvilke anklager fra Sørloth er det som ikke omhandlet hvordan landslaget spiller fotball? Dette bare henger LL i lufta uten å si noe mer. Alt annet vi har hørt har handlet om hvordan de spiller fotball.
    Du må lese alt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hedde; du mener altså at når man blir bedt om å si sin mening, er det greit å drive og snakke nedlatende, brøle, kalle sine ledere for inkompetente, ikke tåle å bli motsagt? I stedet for å prate rolig, få fram poenget og muligens oppnå noe? Altså forskjellen på en drittunge og oppføre seg som en voksen mann.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Det eneste vi vet med 100% sikkerhet er at LL ikke oppførte seg som en voksen mann. Det har han beklaget i sin pressemelding. Ellers er det flere versjoner her, så jeg skal selvsagt ikke være bastant på noe.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det eneste vi vet med 100% sikkerhet er at LL ikke oppførte seg som en voksen mann. Det har han beklaget i sin pressemelding. Ellers er det flere versjoner her, så jeg skal selvsagt ikke være bastant på noe.
    Det er da nettopp det du er. Uten å ha lest alt.

    LL oppførte seg som en voksen mann. At det da til slutt blir nok av gnålet og ropinga fra en drittunge, er høyst forståelig.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Lurer på hva Jesper Mathisen skriver i dag? Kanskje han er mest opptatt med å slette skriverier på Twitter fra i går? Hvem vet.
     
    Sist redigert av en moderator:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jesper Mathisen har jeg samme forhold til som VG; ingenting av det han sier er noe å legge vekt på. Greit å få fakta på bordet først.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Sørloth har åpenbart støtte fra "noen" internt, men ikke kapteinstrioen ( Stefan Johansen, Omar Elabdellaoui og Joshua King). Hva huleste foregår i spillertroppen. Enige er de i alle fall ikke.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tviler sterkt på at han har noen som helst støtte internt for slik oppførsel. Håper hvertfal ikke det. At VG og TV2 har betalte tystere innad i landslaget vet vi fra før.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tipper at det ikke er mange som støtter han, man er ikke så dum at man går ut og støtter en spiller som gir trenerne «sparken» fordi de tapte. Det er landslaget for HERRER dette, ikke HFS.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Sørloth har beklaget, de involverte har tatt hverandre i hendene og blitt enig om å legge saken bak seg. Så kommer NFF med dette... når de kunne ha dysset det hele ned, lagt saken død, men velger bensin på bålet. Underlig....
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter de svært balanserte uttalelser VG og Mathisen kom med i går, er det slett ikke underlig.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Det første spillerene som er misfornøyd med resultatet mot Serbia bør gjøre er å se på egen innsats på banen. Var vel omtrent ingen som møtte opp og stod frem når det gjaldt,i motsetning til de profesjonelle spillerene på Serbia.

    Tror alle 'eksperter' skal vere litt forsiktige med å sparke alt og alle basert på innbilning om at Norge er så mye bedre enn vi er.

    For all del,jeg hadde gjerne sett noe mer progressivt ala Pep-fotball,Marcelo Bielsa,men jeg sliter med å se vilken trener som skal gjør det så mye bedre enn Lagerbeck med det spillermaterialet vi har.
    Det gjekk da bra når Høgmo prøvde seg med tikitaka .... ? :D

    .
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Apropos; Min "favoritt Høgmo"



    "Dagbladet vet at kvartfinale i VM 2018 har vært luftet internt i landslaget som en mulig overordnet målsetting for «Prosjekt Høgmo», men det var da vi snakket med sjefen sjøl på flyplassen i Praha i går at han nevnte medaljedrømmen for første gang."
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Høgmo var jo norges svar på komiske Ali....
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg hadde sansen for visjonene til Høgmo. Men tror man må ha spillermateriale på et høyere nivå for å lykkes med en slik spillestil
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Mini mener noe..


    - Hvis Alexander fortsatt synes dette, må han trekke seg fra landslaget. Hvis han mener at han har trenere som er inkompetente innenfor fotball og som ledere, da hadde jeg sagt at «dette gidder jeg ikke å være med på».

    - Det er ikke Sørloth eller andre spillere som skal bestemme om Lars og Per Joar skal trene laget.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Enig. Slik det blir nå etter NFF sin "beroligende" pressemelding kan neppe Sørloth være i LL sin tropp.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg mener å huske at det var noen episoder da han var i Rosenborg også, så dette er ikke noe nytt når det gjelder Sørloth. En slik oppførsel hører ingen sted hjemme, og at det da til slutt koker over for Lagerback, er fullt forståelig.
    Hvilke episoder tenker du på her?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Skjønner for øvrig godt at kapteinteamet står stødig bak trenerne. Det er vel ingen andre som ville gitt dem spilletid...
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Alle spillerne skal stå bak trenerne ellers har de ingenting der å gjøre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Alle spillerne skal stå bak trenerne ellers har de ingenting der å gjøre.
    Utad ja. Men hvem som står for lekkasjen er fortsatt et åpent spørsmål.

    Innad er det i høyprestasjonsgrupper som dette viktig at uenigheter og alternative forståelser kommer opp og frem. At folk sier fra. Den type irettesettelse vi ser her viser for resten av laget at det lureste kanskje er å holde kjeft. Det kan ha kraftig symbolsk betydning, sier ledelsesekspert Frode Heldal i dagens VG.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Enig. Slik det blir nå etter NFF sin "beroligende" pressemelding kan neppe Sørloth være i LL sin tropp.
    Blir litt trist av den pressemeldingen. I det ene øyeblikket sier man altså at man er opptatt av takhøyde og å beskytte spillerne, og at man tok hverandre i hendene og var enige om å legge saken bak oss.

    Så går han etterpå ut med en pressemelding og hudfletter spilleren på denne måten. Jeg for min del hadde respekt for LL inntil den pressemeldingen kom. Men det er jo greit at han viser at Sørloth faktisk har rett.

    Nå har vi enda et fotballandslag med svensk trener som støter bort gode spillere.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    De var «tvunget» til å komme med den meldingen ellers så var siste offentlige ord (eller VG som det også heter...) fra LL og den Kypros kampen og alle trodde at LL var en tulling. Nå vet vi at Sørloth er en drittunge, og det er også greit å vite.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Alt dette skrevet og sagt så kan jeg ikke annet enn å glede meg til første (og siste...) gangen Sørloth forteller Ståle Solbakken at han er inkompetent.

    HFS, vi gir deg nyhetene før det skjer.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg for min del gir Sørloth min fulle støtte. Han gikk sikkert for langt i en opphetet diskusjon, og det gjorde Langerbäck også. Det kan skje alle. Men han fortjener respekt for å ha baller nok til å si hva han mener direkte til de det gjelder. De fleste ville sagt det til alle andre i stedet. Han fortjener også respekt for å unnskylde sin oppførsel etterpå, og han fortjener respekt for å ikke fortsette diskusjonen etter at de ble enige om å legge den bak seg. Han fortjener ikke å stå alene i det han står i nå. Det kunne like gjerne vært min sønn som sto der nå. (Hvis han hadde vært like god i fotball)

    Et tema som sto da VG først slo opp denne saken var:

    "Tirsdag kveld hadde landslagsledelsen planlagt gruppemøter med de ulike lagdelene. Dette skjedde etter at landslagsledelsen søndagen i forveien hadde invitert spillerne til å oppsummere sine tilbakemeldinger i grupper på fem og fem.

    Først ut var spissene: Sørloth, Erling Braut Haaland og Joshua King satte seg ned på et grupperom med Lagerbäck og «Perry».

    Møtet skulle være forholdsvis kort, men gikk mer enn en halvtime over tiden, slik at neste gruppe, som var midtbanespillerne, måtte vente lenge utenfor rommet.

    På spissmøtet skal Sørloth ha tatt opp det han mente var flere forbedringspunkter i Norges spillestil og tilnærming til Serbia-kampen, som endte med 1–2-tap etter ekstraomganger.

    Stemmer ble hevet flere ganger under gruppemøtet, og stemningen medførte at det aldri ble noe møte kun for midtbanespillerne eller forsvarsspillerne."

    Da kan man jo spørre seg om de andre spissenes rolle i dette. Var de enige med Sørloth, men lot ham stå alene i stormen, eller sågar gi sin ståtte til LL etterpå, slik King gjorde?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hva er det du ikke (vil..) forstår? Han kaller sjefene sine inkompetente, det skal selvfølgelig få konsekvenser. Det er utrolig amatørmessig av han, man skal forvente et mye høyere nivå fra en landslagspiller. Men vi lever jo i tider der man kan gjøre/si hva man vil så lenge man beklager etterpå.

    Det er ingen som har sagt at de ikke vil diskutere/ta imot kritikk som går på det fotballfaglige, måten de spilte på etc., snarere tvert imot.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Dersom LL mente at Sørloth hadde gått over streken ved å kalle dem inkompetente så hadde han aller tiders sjanse til å markere dette umiddelbart.

    I stedet endte kvelden med et forsoningsmøte mellom trenerne og Sørloth der Johansen tok initiativ til å delta for å overvære dialogen.

    Under et møte foran lagkameratene ba trønderen om unnskyldning for at de måtte være vitne til krangelen mellom ham og trenerteamet, og lovet at han kom til å gi alt for laget selv om han ikke spilte fra start.

    Konsekvensene kommer først etter en lekkasje lenge etterpå! Nå skal plutselig Sørloth ut i kulda. For hva?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Merkelig dette; Sørloth er en bortskjemt idiot av en drittunge, men LL er den som har gjort feil.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Alle som så kampen mot Serbia vet at LL gjorde feil. Når han spør spillerne og får svar, så tar han det som personlig kritikk av sin ledelse. Jeg antar at Sørloth angrer på sine innspill, og at ingen noensinne kommer til å fortelle LL hva de mener om hvordan man skal spille. Synd.

    Ledelseseksperter sier det er viktig at uenigheter og alternative forståelser kommer opp og frem.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Alle som så kampen mot Serbia vet at LL gjorde feil. Når han spør spillerne og får svar, så tar han det som personlig kritikk av sin ledelse. Jeg antar at Sørloth angrer på sine innspill, og at ingen noensinne kommer til å fortelle LL hva de mener om hvordan man skal spille. Synd.

    Ledelseseksperter sier det er viktig at uenigheter og alternative forståelser kommer opp og frem.
    Du evner i det minste å omskrive/skrive deg vekk fra det som ble sagt. Den skal du ha for.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Da har norges eneste rep i Europa snudd (borte) kampen, håper det holder helt inn..
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.591
    Antall liker
    3.289
    Sterkt av Molde på bortebane. De er gode i Europa.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn