Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.796
    Sted
    Oslo
    R

rr30629

Gjest
    RBK er blitt en gjennomsnittsklubb, de eneste som ikke ser det er trønderne. Kanskje det en dag går opp for dem at det ikke finnes en reservert plass til dem i toppen av norsk fotball, hard jobbing og utvikling over tid er det eneste som nytter, stampe blir alltid feil. De har tulla fælt de siste årene og vært mest opptatt av seg selv mens andre klubber har fulgt med både i tiden og timen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    RBK er blitt en gjennomsnittsklubb, de eneste som ikke ser det er trønderne. Kanskje det en dag går opp for dem at det ikke finnes en reservert plass til dem i toppen av norsk fotball, hard jobbing og utvikling over tid er det eneste som nytter, stampe blir alltid feil. De har tulla fælt de siste årene og vært mest opptatt av seg selv mens andre klubber har fulgt med både i tiden og timen.
    Vi ser det godt, og har sett det siden 2005.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Da takket Åge Fridtjof Hareide for seg også. Stakkars den som skal ta over....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Der tar du feil. Jeg er trønder.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det som gjorde RBK spesiell var spillestilen som Eggen utviklet, og som Ingebrigtsen gjeninnførte. Men den er jo avskaffet nå. De to siste trenerne har helst spilt med det rigide 4-2-3-1-systemet som er milevis unna det man forbinder med Eggen-stilen. Omstendelig og kjedelig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fordelen og ulempen til RBK er den store publikumsinteressen. Fordelen ligger i at de har ressurser til å satse. Ulempen er urimelige krav til prestasjoner.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er alltid slik at når ting blir gjort på rett måte- ut fra forutsetninger, har man mulighet til å lykkes. Ikke ved å gjøre som alle andre, men ved å utnytte og å se muligheter.

Eggen gjorde det, Drillo, Ingebrigtsen- familien.

Et norsk fotballag- være seg landslag eller klubblag, kan aldri basere seg på å spille ut andre via enkeltprestasjoner. Det er LAGET som helhet som eventuelt kan gjøre det. Brattbakk var feks bortimot teknisk handikappet, men laget gjorde ham enorm. Derfor må Rosenborg tilbake til samhandling, rolleforståelse. De må vite i blinde hvor medspillerne til en hver tid er, slik at passninger og bevegelser går på autopilot. Når dette ikke er tilstede, ender det med gå- fotball, støttepassninger og "trygge" valg.

Man må våge å tenke anderledes for å oppnå noe. Som for eksempel å slå Real Madrid, Dortmund, AC Milan, Brasil, Italia, bli rangert som verdens 10 beste klubblag, vinne kvallikgruppen til VM i 94 suverent foran Nederland og England...

Sist redigert:

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Nå frykter jeg at vi i nord mister vår trenerhelt til vinteren. Det er rigget for Knutsen i Trondheim.

R

rr30629

Gjest
    Hvis vi ser bort fra at RBK trenger trener så vil det uansett være lurt av Knutsen og gjøre noe annet nå etter hvert.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hvis vi ser bort fra at RBK trenger trener så vil det uansett være lurt av Knutsen og gjøre noe annet nå etter hvert.
    Hvorfor? Eggen brukte også flere sesonger på å bygge stabilitet.

R

rr30629

Gjest
    Tror det er bra med nye utfordringer og nytt miljø for å holde seg topp motivert. Men trenere er jo også forskjellige så for all del han kan jo være i Bodø til evig tid han, men nå har han gjort en kjempejobb der oppe og slutte på topp er gunstig for trenere også.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.926
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror det er bra med nye utfordringer og nytt miljø for å holde seg topp motivert. Men trenere er jo også forskjellige så for all del han kan jo være i Bodø til evig tid han, men nå har han gjort en kjempejobb der oppe og slutte på topp er gunstig for trenere også.
    Tenker selv helt motsatt. Knutsen er en av de som jobber anderledes enn de fleste, og har derfor utviklet Glimt noe voldsomt. Så kommer en naturlig liten nedtur, fordi stabilitet krever jobbing over tid. Samme så vi med Eggen; gull 89, sølv 90, gull 91,sølv 92. Deretter gull hvert år, med etterhvert fantastiske resultater i mesterligaen. Motivasjon bør ligge i å utvikle og perfeksjonere det man tror på- med de mennesker man jobber med.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    ^Jeg liker tanken, men er redd Knutsen drar. Vi kommer allerede til å sette ham på sokkel her i Bodø, men en sånn mann har sine drømmer - og regninger som skal betales. Seriegull til Rosenborg og han kan dra hvor som helst i galaksen hvor de aller beste spillerne venter.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Jeg er enda mer redd for at Bjørkan Sr drar fra Bodø. Han har bygget opp alt vi har her oppe inkludert å finne Knutsen. Han er virkelig god til å finne gull og ikke en så veldig dårlig trener heller. Når sønnen drar til en storklubb er bordet igjen dekket for far.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    Knutsen bor vel i Bergen fortsatt (?), så Trondheim eller Bodø spiller vel ikke så stor rolle (om ikke kona hans er trønder ;) ).
    Det viktigste for ham virker å være utvikling av spillere, arbeid med samhandling og potensialet som ligger i de interne prosessene.
    Det går ikke godt sammen med krav om umiddelbare prestasjoner - og jeg vet ikke helt om RBK-styret har tålmodigheten som trengs?
    Jeg håper at de klarer å få inn en god trener som satser på spillerutvikling og får tid til å satse langsiktig.
    Uansett hvilken trener de ansetter så bør han få en 3-års kontrakt med en så stor kompensasjon innbakt i kontrakten at de aldri vil vurdere å erstatte ham.
    Hvem det skulle være? - har ingen aning!

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.826
    Uansett hvilken trener de ansetter så bør han få en 3-års kontrakt med en så stor kompensasjon innbakt i kontrakten at de aldri vil vurdere å erstatte ham.
    Hvem det skulle være? - har ingen aning!
    Han fra Norwegian er jo ledig. God kompensasjonskompetanse i det minste og åpen for bonus for å bli.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Fakta: Brann gjorde det bedre enn Rosenborg i Juni. Eller.....begge var rævva.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.537
    Torget vurderinger
    4
    Odd fortsetter å gjøre jobben :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Odd fortsetter å gjøre jobben :)
    Odds enkle kampprogrammet fortsetter til helga og Bakenga puster Ohi i nakken når det gjelder å score flest mål. Sammen med Lillestrøm raser Odd oppover på tabellen og er formlag.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    År 2032. Glimt og Molde har vunnet sju seriemesterskap hver nå. Viking vinner NM cupen for syvende gang på rad og Wolff Eikrem kåres igjen til Eliteseriens beste spiller. Den gamle storheten Rosenborg stiller med ett lag som i snitt er over førtifem år og forsvarer seg til en knepent tap hjemme mot Ranheim. Styreformann Koteng sier han ser fremgang på flere felt. I Brann er det igjen krise selvsagt. Oslos storlag Lyn slår Lillestrøm 10-0 i en kamp for historiebøkene.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    De fleste trenere ser av en eller annen merkelig grunn ut til å kvie seg for å trene dette laget. Jeg vet ikke om det har noe med historikken å gjøre, med å sparke trenere, selv når de håver inn seriegull.
    Fakta: Brann gjorde det bedre enn Rosenborg i Juni. Eller.....begge var rævva.
    Bare Stabæk var dårligere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Står litt bedre til med damelaget, som aldri har tapt en seriekamp.

M

medlem215396

Gjest
    År 2032. Glimt og Molde har vunnet sju seriemesterskap hver nå. Viking vinner NM cupen for syvende gang på rad og Wolff Eikrem kåres igjen til Eliteseriens beste spiller. Den gamle storheten Rosenborg stiller med ett lag som i snitt er over førtifem år og forsvarer seg til en knepent tap hjemme mot Ranheim. Styreformann Koteng sier han ser fremgang på flere felt. I Brann er det igjen krise selvsagt. Oslos storlag Lyn slår Lillestrøm 10-0 i en kamp for historiebøkene.
    Minner meg om slagordet Bergenserne har, "gullet ska hem". I løpet av klubbens levetid har de tatt gull to (2) ganger. Første gang var vel på 60 tallet, mens de rykket ned året etter. Bedre å legge seg litt bakpå kanskje :) men det er lov å håpe selvfølgelig.

Sist redigert av en moderator:

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Minner meg om slagordet Bergenserne har, "gullet ska hem". I løpet av klubbens levetid har de tatt gull to (2) ganger. Første gang var vel på 60 tallet, mens de rykket ned året etter. Bedre å legge seg litt bakpå kanskje :) men det er lov å håpe selvfølgelig.
    Noe så kjedelig Stover 😁 Blir Snart gull igjen! « Gullet skal hem - hem til Bergen - gullet skal hem»🔥

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Journalist spurte Kåre når han kom til Bergen; Hvorfor gull med Brann? Nå har jeg prøvd gull med Rosenborg, 15 personer møter opp i sentrum, tar jeg gull med Brann blir det minst 60t på fesplassen!

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Likevel, bare to seriegull til tross, klarer Brann stort sett å engasjere Bergenserne. Bortsett fra på slutten med forrige trener når de satset alt for sikkert, defensivt og trygt. Man skal våge litt der i vest tydeligvis. Resten av landet heier faktisk også litt på akkurat det.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.095
    Det ryktes at Hovland har sagt nei til tilbud fra Rosenborg. Er vi der? Uansett har vi vist midtstopperkrise i landet og Hovland vil garantert være attraktiv for flere klubber.

– Jeg har hatt det veldig fint i Sogndal og vært der to ganger, men så vil jeg jo spille på høyest mulig nivå også.

M

medlem215396

Gjest
    Likevel, bare to seriegull til tross, klarer Brann stort sett å engasjere Bergenserne. Bortsett fra på slutten med forrige trener når de satset alt for sikkert, defensivt og trygt. Man skal våge litt der i vest tydeligvis. Resten av landet heier faktisk også litt på akkurat det.
    Har bodd i Bergen 3 år tilsammen som pendler så heier på Brann også. Bergenserne er i særklasse engasjerte :)
    Når det kommer til Bodø Glimt, jeg er ikke så veldig supporter den ene eller andre veien, men liker god fotball og der har BG virkelig levert den siste tiden (y)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.530
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Legg ned Sverige. Dette får de ikke til. De er for dårlige.
    Norge er på nivå med Sverige når det kommer til langrenn ingen fremtid til for forbedring dessverre😛
    Men tidenes sjanse nå og gå videre nå med svake EM lag som Nederland, Tyrkia for Norge👍

Sist redigert:
    R

rr30629

Gjest
    Er det bare meg som lurer på hvorfor han skiskytterkommentatoren i NRK også kommenterer fotball?

Nå må jeg hente pusten, fylle opp glasset og vente på 2 omgang. Dette var virkelig bra saker! Jeg er blitt glad i Italia i dette EM.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    193
    Sted
    Trondheim
    Italia er favoritt til å vinne EM i mine øyne. Har ikke tenkt over kommentatoren 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn