Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2022

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.873
    Greit å ha noe å strekke seg etter...

-Svenskens resultater i 2018 har hverken Solbakken eller mange andre norske landslagssjefer vært i nærheten av: Åtte seirer på 10 kamper.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Kypros, Australia, Albania og Panama er litt enkel motstand enn Tyrkia og Nederland. Svensken er absolutt ikke velkommen tilbake. Han bidro sterkt til å prate ned den Norske serien og ville ikke bruke formspillere fra Eliteserien. Benkspillere i utlandet derimot....

Rosenborg ville klare seg bra i Obos....tror jeg. Sikkert bra poengsnitt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK går mot nok et ydmykende tap i oppkjøringen, nå mot Raufoss. Begynner så smått å tvile på at de berger plassen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg for min del har ennå ikke klart å svelge at han fikk jobben.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Der satte Raufoss sitt 3. mål.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er SalMar-banen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Den er vell kunstgress ser jeg. Granuler som ligger i snøen på sidene. Bra, da er de forberedt til neste helg :)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Hørt fra Bergen: Ville normalt ledd meg ihjel av dette. Problemet er bare at Brann er i Obosligaen og skal møte Raufoss, ikke Rosenborg, i år...

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Jonsson og Fagermo. Det skal de ha, Vålerenga, de prøver!

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Da braker det løs

Endelig er eliteserien igang og noen av oss kan begynne drømmen om store seire og stolte øyeblikk igjen. Andre vil halse etter, mens noen vil leve på bunnen av listene i uvisse for hva sesongen vil bringe. Men i dag, før kamp, ligger alle likt, samme sted på tabellene, nullet ut og med blanke ark. I dag har vell nesten alle forventninger. Rosenborg derimot skal spille sen kamp i morgen på Aspmyra.

Dagens meny:

kl 16:00 Hamkam - Lillestrøm
    kl 18:00 Molde - Vålerenga

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.735
    Lise Klavenes er min helt. Sier det som det er, til de som trenger å høre det.

Qatar er på ingen måte verdig et VM mesterskap.
    Jeg gir vel egentlig beng i alt som heter fotball, men den damen respekterer jeg. Det eneste som mangler er at hun trekker norsk fotball ut av alt som har med VM å gjøre.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.006
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gir vel egentlig beng i alt som heter fotball, men den damen respekterer jeg. Det eneste som mangler er at hun trekker norsk fotball ut av alt som har med VM å gjøre.
    Det har norsk fotball greid helt alene, de er ikke kvalifisert. :cool:

• Liker
    Reaksjoner: SAL
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.873
    Det må også kunne nevnes at talen ikke var noe solo prosjekt fra Klavenes, det var et vedtak på fotballtinget der de instruerte presidenten til å legge frem en sterk kritikk på årets FIFA kongress, noe hun jo gjorde på en utmerket måte. Hun er en tøff dame, skulle likt å sett den forrige presidenten i samme situasjon.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    ^ Fotballtinget antok at de var på trygg grunn når de gjorde vedtaket om at kritikk skulle skje gjennom dialog og krav om forbedringer. De så ikke for seg at jenta med den oransje ballen skulle ta dette helt opp til å tale foran emiren av Qatar og hele Fifa. Men ingen kan si at Lise Klaveness ikke talte på vegne av hele Norsk fotball. Nå har fotballverden fått en sterk stemme i årene fremover. Håper det vil hjelpe på.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Det vil hun aldri gjøre. Hun elsker fotball og jobber alltid for samarbeide.

So I truly share your belief that ours is indeed the beautiful and global game. Let us stand together and live up to the promise and dreams we give to everyone who takes that first kick of the ball. Lise Klaveness til Fifa 2022.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Rosenborg skal vinne og underholde, sa Rekdal i sitt første intervju som ny trener. Nå, fem måneder senere har Rekdal og spillerne erkjent at de ikke er best bare fordi de heter Rosenborg. Det tror jeg er ett sunnhetstegn.

Det er ett svært ungt og nytt Rosenborg som kommer til Aspmyra i kveld. De har ett godt stykke å gå for å hamle opp med Norges kanskje beste lag. – Vi har lyst til å vise at vi kan spille fotball, for det virker som at det er mange som ikke tror det, sier Erlend Dahl Reitan. Han er nå en av de eldste på laget med sine 24 år. - Vi er nødt til å være ekstremt lojal og ekstremt dyktig i det defensive spillet. Og når vi får ballen, så må vi ta vare på den fortsetter han.

– Vi ønsker ikke at det skal være sånn, men det er sånn sier RBK kapteinen Henriksen.

Jeg tror Rosenborg er i ferd med å snu seg. At de erkjenner dagens situasjon, er det beste utgangspunktet for å snu skuta. Da kan det skapes engasjement igjen i den stolte klubben. Rekdal kan være på rett vei, eller han kan få sparken, slik Knutsen nesten fikk det etter sitt første år som hovedtrener.

Glimt-Rosenborg i kveld kl 20. Det blir stinn brakke her i nord.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Vålerenga skapte en sjanse mot Molde. Da er det kanskje ikke så rart at man fokuserer på de glisne tribunene på Røkkeløkka. Molde på sin side spilte vell en ok kamp hvor de kommer til en del sjanser uten å få uttelling. Jeg synes ikke den nye formasjonen 3-4-3 fikk noen endelig konklusjon basert på denne kampen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Han nevner knapt selve spillet.

Stormen kommer neste høst når alle ser hvor langt Norsk fotball er kommer i forhold til Europa, og når det er flere enn bare Glimt som kan vise dette. Kvalitetsmessig er vi på vei opp. Når TV2 tar over etter tafatte Discovery så vil også det hjelpe på. Kvalitet og innhold i alle ledd er nøkkelen.

Når ungene i Oslo har VIF drakter og ikke PSG, Liverpool eller ManU så er vi der. Ungene er temperaturmåleren som vil vise om det kommer storm.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.873
    Apropos dette med rettigheter. Er ikke helt oppdatert på dette men registrerer at kampene går både på en Discovery kanal (Max, Eurosport..) og TV2 Play. Hvorfor er det slik?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Aner ikke. Det virker som at Discovery ikke har særlig ambisjoner i år. Synd for interessen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Eurosport hadde maratonsending på 50 timer før Eliteserien startet. What? Vi ønsket vell kvalitet, ikke 50 timer med tomprat.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Man må ha totalpakka til nesten 400,- pr mnd for å se Norsk fotball på TV2. Neppe mange nye seere. Discovery plus er en brøkdel av prisen. Det er ikke der det ligger, det er mangelen på godt produkt. Men vi får gi de en sjanse.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.006
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Man må ha totalpakka til nesten 400,- pr mnd for å se Norsk fotball på TV2. Neppe mange nye seere. Discovery plus er en brøkdel av prisen. Det er ikke der det ligger, det er mangelen på godt produkt. Men vi får gi de en sjanse.
    Tenkte mer på de som allerede har TV2Play. Jeg har brukt det i vinter for å se CL, men er nå over på parabol med full pakke for innspurten i CL og PL. Når det det gjelder godt produkt trodde jeg at det var kampen som skulle levere dette, jeg ser aldri på studio prat, intervjuer og annet før og etter kamp.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Tenkte mer på de som allerede har TV2Play. Jeg har brukt det i vinter for å se CL, men er nå over på parabol med full pakke for innspurten i CL og PL. Når det det gjelder godt produkt trodde jeg at det var kampen som skulle levere dette, jeg ser aldri på studio prat, intervjuer og annet før og etter kamp.
    Joa, men ungene vil ha det rundt. Heltene, bilder i slow motion, stemningen. En voksen tar lett med seg flere barn på kamp og de er viktige. På forrige jobben så alle på indre bane. Skaper litt røre. Stor interesse også på utenomsportslige ting rundt lagene også. Tipper tv2 vil bli gode på slik.

Nrk var gode på selve kampen. Gud skje lov at det ikke er de som har rettighetene. Sportsrevyen liksom.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.538
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Imponerende produksjon på kampen nå hvertfall 😀

Men studioet og discovery generelt skaper ikke mye entusiasme og gode rammer rundt kampene.
    Tipper tv2 klarer dette langt bedre.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.040
    Klart vi er glad, vi skal spille mot Roma. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn