Hedde
Førr evig!
- Ble medlem
- 20.04.2009
- Antall liker
- 3.780
Messi. Han har runda spillet.
Messi er den største uten tvil.Argentina, fabelaktig. Likevel er Maradona, for alltid, den største.
For en som også opplevde magien Maradona skapte med ballen, finnes det ikke tvil. Men Messi er nåtidens beste. Det får holde; historieløs kan man jo ikke være.Messi er den største uten tvil.
Jeg opplevde også Maradona på TV, så mitt første VM på svart-hvitt TV i 78. Fantastisk opplevelse. Men når en ser på antall kamper og mål på klubb og landslag så rekker ikke Maradona opp.For en som også opplevde magien Maradona skapte med ballen, finnes det ikke tvil. Men Messi er nåtidens beste. Det får holde; historieløs kan man jo ikke være.
Messi er mest av alt spiss, Maradona var midtbanespiller. Å telle mål, blir som å telle epler og bananer.Jeg opplevde også Maradona på TV, så mitt første VM på svart-hvitt TV i 78. Fantastisk opplevelse. Men når en ser på antall kamper og mål på klubb og landslag så rekker ikke Maradona opp.
Maradona er bak på absolutt alt som kan telles på banen. Å score mål er forøvrig en anelse viktig i fotball. Det var også lettere å være en ener på Maradonas tid. Mindre bryting, holding, tjuvtriks av alle slag. At Messi klarer å briljere på den måten han gjør i dag, bare det gjør han større. Han er dessuten en mer komplett spiller, og en bedre lagspiller. Ellers kan du jo slå opp klubb og landslag statistikk på de to. Det er helt overlegent i favør Messi.Messi er mest av alt spiss, Maradona var midtbanespiller. Å telle mål, blir som å telle epler og bananer.
Tull. Maradona ble sparket ned for fote, spesielt i 82.Maradona er bak på absolutt alt som kan telles på banen. Å score mål er forøvrig en anelse viktig i fotball. Det var også lettere å være en ener på Maradonas tid. Mindre bryting, holding, tjuvtriks av alle slag. At Messi klarer å briljere på den måten han gjør i dag, bare det gjør han større. Han er dessuten en mer komplett spiller, og en bedre lagspiller. Ellers kan du jo slå opp klubb og landslag statistikk på de to. Det er helt overlegent i favør Messi.
Jeg så også VM både i 78 og 86, og likte alltid Argentina og Maradona. Men du blander nok nostalgi inn her.
OkHan ble tatt i taklinger ja, men han slapp den konstante brytekampen som er på banen nå. Han hadde ikke fått til mye om spillerne rundt ham hadde begynt sånn som nå. I dag må man være smartere og kjappere.
En stor forskjell er at Messi alltid har spilt for et av Europas beste lag, mens Maradona på egenhånd gjorde Napoli til et av dem.Jeg opplevde også Maradona på TV, så mitt første VM på svart-hvitt TV i 78. Fantastisk opplevelse. Men når en ser på antall kamper og mål på klubb og landslag så rekker ikke Maradona opp.
Hvordan vet du det når du har boikottet?Tiden for de fantastiske langskuddene er visstnok forbi, hvem husker ikke Arie Haan sitt mål i `78 fra sånn ca. 76 meter...
Sikker?Men tidenes mål er Diego, det ene mot England i `86 var helt uvirkelig og da tenker jeg ikke på handa.
Veldig nære..i følge ryktene.Sikker?
Hva med 3-0 målet til Argentina mot Kroatia nå på tirsdag?
Både hodet og pratemuskelen er bra.Hun har sikker headet en og annet ball i mål, men likefullt er det et godt hode på dama.
Lise Klaveness er «Årets navn»: – Et ekstremt år - VG
Tror inte Zlatan har kvalifikationer att arbeta som byggnadsarbetare.Det er nok hakket bedre å være VIP i Qatar enn arbeidsinnvandrer. I alle fall hvis egen opplevelse er det som betyr noe.