Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Skjønner godt om spillerne tar til flaska. Snakk om å spilles ut og bort av sine egne.

#stoppendrøm

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Hva skjer om Viaplay går over ende? Stans i masse ulike sportsendinger. Kan fotball fra Færøyene igjen bli aktuelt?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Hjertestart minner meg om den brødteitr oppfordringen til kronerulling for Ham-Kam for noen år tilbake.

Pangstart. Softstart. Kraftstart! Startvansker.

Stopp.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Startvansker i kulda er et kjent problem.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Det er veldig bekymring rundt kulda og siste serieomgang ser jeg. Tro hva de tenker, Lugano, der de sitter på flyet?

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    987
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Following PSG’s controversial penalty last night against Newcastle, UEFA have clarified that "no handball offence should be called on a player if the ball is previously deflected from his own body"

VAR grep inn og gav dommeren mulighet til å gjøre en feil som sende et lag videre og et lag ut av turneringen. VAR skulle først og fremst gi rettferdighet. Snakker om farse. Helt avgjørende på overtid.
    Newcastle kan fortsatt gå videre med seier i siste kamp og litt hjelp.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Jeg kryssklippa litt mellom Viaplay og et dyrere NAV i fremtiden. Vi snakker tross alt store penger her.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    ^Hjertestart minner meg om den brødteitr oppfordringen til kronerulling for Ham-Kam for noen år tilbake.

Pangstart. Softstart. Kraftstart! Startvansker.

Stopp.
    Kronerulling for å berge klubben var en årlig seanse i Byåsen håndball, på den tiden Tore Strømøy var styreleder, noe enkelte fant grunn til å nevne da han prøvde hardt å bli styreleder i Rosenborg sist. Dette tok han visst ille opp, og kalte det karakterdrap.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.240
    Kronerulling for å berge klubben var en årlig seanse i Byåsen håndball, på den tiden Tore Strømøy var styreleder, noe enkelte fant grunn til å nevne da han prøvde hardt å bli styreleder i Rosenborg sist. Dette tok han visst ille opp, og kalte det karakterdrap.
    Kronerullings på gang i RBK nå ser jeg..

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.350
    NFF og andre, her er hva man kan bruke 179 mill på.

Det er ikke fotballklubbens økonomi eller NFF som er problemet, det er at det ikke er noen tomt å bygge på fordi det aller meste er regulert bort til et lass av boliger som det da skal bo enda flere som ikke vil ha allverdens å drive med i området. Saken er for øvrig ganske velkjent og har vært en snakkis ganske lenge (jeg bor heldigvis ikke i området selv så har ikke fulgt den nøye).

Fra tidligere i år.
    Flere tusen nye boliger. Ikke én kvadratmeter ny idrettsbane. (aftenposten.no).

Det litt spesielle her er at kommunen selv eier den aller største tomten i området, og ironisk nok ligger den kliss inntil eksisterende fotballbane. På en annen side er det mast om mer og mer boliger i Oslo i årten år og de må rimelig nok også ligge et sted.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Kronerullings på gang i RBK nå ser jeg..
    Og det selv uten Strømøy. Bremsene har vel stått på siden nåværende styre tok over, men ikke nok tydeligvis. Koteng fikk holde på alt for lenge. Ca. 10 år for lenge.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Forslag til prioritering innen fotballen i Norge:

1. Fotballglede, muligheter og utfordringer for alle. Tilfeldigvis er dette NFF sin visjon.
    2. Se punkt 1
    3. Se punkt 2.
    .
    .
    10. Kvitte seg med VAR

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Trøst til de som måtte rykke ned.

1. Glimt rykket ned i 2016
    2. Brann rykket ned i 2021
    3. Tromsø rykket ned i 2019

9. RBK

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Dette ser for øvrig ut til å bli 3. gangen RBK ender på negativ målforskjell på øverste nivå. Første gangen var da de rykket ned i 1977, andre gangen var i 1984 da de fikk ett minusmål.

Begge de gangene vant de serien året etter. I 1978 riktignok i 2. div., siden de hadde rykket ned.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Litt i samme gate. Glimt vinner serien med 38 mål mot (eller mer). Et bilde på hvordan det er blitt. Solbakken er nok ikke særlig fornøyd.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Litt i samme gate. Glimt vinner serien med 38 mål mot (eller mer). Et bilde på hvordan det er blitt. Solbakken er nok ikke særlig fornøyd.
    Han blir fornøyd når de selger spillere til en liga som er godt nok ansett til at han kan bruke dem.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Økonomien til RBK er visst ikke så dårlig som jeg fryktet. De kommer til å gå i pluss for 2023, for første gang siden 2019. Den mislykkede satsingen etter at de sparket Kåre har vært kostbar, men det er visst snudd nå. Det er i hovedsak likviditetsproblemer som gjør at de strammer inn lønnsutgiftene. De kan ikke drive som om de spiller e-cup i evigheter når de ikke gjør det. De fleste spillerne som tjente latterlig mye er borte. Snart er det bare Henriksen igjen, men han tjener til gjengjeld mer per år enn det klubben nå kutter i lønnsutgifter.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    .. kan ikke drive som om de spiller e-cup i evigheter ....
    Neppe i evigheter, men i dag er det kampdag i Europa på Aspmyra.

Etter kampene mot Besiktas har Glimt plasserte seg i fin posisjon inn mot de to siste kampene. Andreplass i gruppa virker sannsynlig. Førsteplass og direkte videre er fullt mulig. Dette er altså en viktig kamp om å komme videre fra gruppa og nye opplevelser på nyåret. Blir det åttendelsfinale eller må vi først møte lag som Olympiakos, AEK Athen, Sparta Praha, Sturm Graz, Union Saint-Gilliose, Panathinaikos, Servette - eller Molde.

Glimt mot Lugano 18:45

Molde mot Qarabag 21:00.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.853
    Sander Kartum har spilt 11 kamper for Brann etter at han gikk dit fra Kristiansund i sommer. Brann har ikke avgitt poeng når han har vært på banen.
    Pratet nylig med broren hans.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Det kryr av dyktige Trøndere...... i Bergen.
    Det kryr av dyktige Bergensere...... i Bodø.

Og Vålerenga. Det kryr av dyktige fotballspillere fra Oslo...... i Tromsø. How?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Deilig å se Glimt spille 4-3-3 i Europa. Uansett hvem som spiller, så sitter relasjonene spikret i beinmargen. Man skulle tro det var et eneste stort slekts treff. Fet var ekstra fet i går kveld. Grønbæk leken som vanlig, Pelle årvåken som Politibiler skal være, bjørnen fra Hattfjelldal, Kapskarmo, en ny stjerne fra sørfylket. Patrick, Il Capitano La Berg famiglia.

Det er litt rock`n roll over oss kunne Knutsen avslutte kvelden med å si for å forsvare to nye baklengs. De hadde jeg helt glemt.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Tjærnås beskylder politikere for svik

– For meg er det å bygge anlegg, som kan brukes av barn, unge og voksne, verdens beste helse,- sosial- og integreringspolitikk, sier Tjærnås.

– Oslo er byen der noen signalanlegg, som Bislett og Holmenkollen, gjør at byens politikere kan sole seg under Bislett Games og holmenkolldagene – og få det til å fremstå som at byen tar idrett på alvor. Det er etter min mening fjernt fra sannheten.

Tjærnås beskylder politikere for svik: – Komplett ubegripelig (aftenposten.no)

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.552
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tjærnås beskylder politikere for svik

– For meg er det å bygge anlegg, som kan brukes av barn, unge og voksne, verdens beste helse,- sosial- og integreringspolitikk, sier Tjærnås.

– Oslo er byen der noen signalanlegg, som Bislett og Holmenkollen, gjør at byens politikere kan sole seg under Bislett Games og holmenkolldagene – og få det til å fremstå som at byen tar idrett på alvor. Det er etter min mening fjernt fra sannheten.

Tjærnås beskylder politikere for svik: – Komplett ubegripelig (aftenposten.no)
    Mer her;

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.819
    Siste runde i Eliteserien spilles på søndag. Her er prognosen:

a.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…