Sport, sykkel og trening Norsk Fotball 2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.608
    Torget vurderinger
    2
    VM 2026. Ikke sikkert jeg gidder å se kongen av fotball, Infantino og Presidenten for VM, Trump sine gode dager. Blir ikke bedre av at vi møter Israel på veien til VM.

Internasjonal fotball kommer til å bli bekmørk fremover. Bare dager nå før Russland er tilbake tenker jeg.
    Satser på at det etter hvert blir en diskusjon om en boikott fra Europa, ingen vits i å gi denne gjøken dette øyeblikket i spotlighten..

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    En diskusjon blir det nok. En tidslinje og demokratiske spilleregler. Et utvalg kansje. Men vi følger nok Fifa her ja.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.686
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kikket litt på sendingen fra tinget, og liten tvil hvilken vei dette går hvis man hører på applausen etter de forskjellige innleggene.

Helt greit å være for var, men kan ikke forstå hvorfor bredde klubbene skal stemme og hvorfor de stemmer for var. De har jo virkelig ingenting å tjene på å betale for var som noen andre som ikke ønsker det skal spille med.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Norsk fotball har hatt god medvind de siste årene. Det er mye på grunn av entusiasmen og stemninga, fargene, vi og dem og selvsagt at alle vil slå Glimt. Det er ikke på grunn av regelendringer og video assistert dømming, men kansje litt på tross av dette.

Dagen i dag vil ikke ikke bidra til økt vind i seilene.

Hoppsporten er noe av det råeste og mest uforutsigbare en kan se på TV. Det er spektakulært. Det er vår nasjonalidrett. Nå er så mange regler, poengsummer og faktorer som spiller inn når det skal kåres en vinner at mange har falt fra. Det som skulle føre til økt rettferdighet er blitt en trussel.

La oss håpe at det ikke går sånn med Norsk fotball.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.686
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mye rart i løpet av denne helgen på tinget, men da må vi slite med var en stund til. Ingen overaskelse.

Men de klarte jaggu få cupen til å gå over to sesonger også - er det noen andre land som har lignende? Gir jo ingen mening.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Også veldig rart at Norsk Toppfotball lar bredden bestemme og overkjøre dem helt uten å ta til motmæle. NTF er vell bare å legge ned da 🤔 Det er ikke bare balltrilling som er et spill.

Mye som skjer i storpolitikken også. Tror dette vil merkes i den internasjonale fotballen. Håper egentlig på en slags big reset av hvordan mesterskap blir til og hvordan ting styres på toppnivå. Fifa er jo pratet mye om. Men også lederen i Uefa har sagt og gjort mye rart. Nå sist hørtes han mest ut som JD Vance.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Sortland
    Med 4 lag i europeiske turneringer kan det vel bli trangt om plassen til cup-kamper?

NTF er vel ikke en del av NFF? Det er vel mer å regne som en interesse / samarbeids-organisasjon for klubbene i de to øverste divisjonene?
    Et høringsorgan og ikke noe mer.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Norsk Toppfotball (Serieforeningen av 1972 fra 1972 til 2001) er en interesseorganisasjon som består av fotballklubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen, og har som målsetting «å være ledende i utviklingen av norsk toppfotball på klubbnivå både sportslig, økonomisk, kommersielt og administrativt.»

De var altså imot VAR, men lot grasrota bestemme.

Hva er da poenget med dem?

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Cupen er en fin måte for Molde å komme seg til Europa på. De har vel sagt at det blir mindre trafikkulykker når de slipper å kjøre den lange veien til Oslo på vinteren.

Angår ikke oss.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Den greske treneren måtte ha noen minutter for seg selv etter kampen. Gudene var gule i dag og på den høyeste og mest gyldne tronen sitter Bjørkan.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Mens Glimt styrets kamp mot demokratiet pågår tok laget en voldsom seier mot demokratiets vugge.

La oss være enige om at det Greske laget var godt, men at de ikke scoret noen poeng i dette oppgjøret.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Fra børsen i an.no

Fredrik André Bjørkan 9

Flere fine driv framover fra start. Sjapte voldsomt med trøbbel for gjestene langs sin venstre side. Involvert i nesten alt Glimt skapte offensivt før pause. Relativt god kontroll på Gelson Martins. Sto bak et forarbeid for historiebøkene da han raidet opp langs høyre, skar inn og sendte Høgh alene med keeper. Det er bare å takke og bukke for alt han gjorde ved 3–0.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    I dag var det landslagsuttak for gutta til kamp mot Israel 25.mars.

Da vil jeg heller støtte opp om denne vennskapskampen 6.april for kvinner: Vålerenga - Palestina (Vennskapskamp)

Sliter også med VM i USA må jeg si. Forresten antydet FIFA-president Gianni Infantino at FIFA gjerne utvikler en egen kryptovaluta. Kan det bli galere?

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Sortland
    Målet nå må være å holde nullen de første 20 minuttene.
    Da tror jeg mye skal være gjort.
    0-1 til pause er helt ok.
    0-2 til pause blir litt nerver......

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Sortland
    ...men når Kasper Høgh scorer sitt andre på en fantom-kontring etter 35 så er det hele over :11:)

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Til og med riksvei 80 leder til Rom.

Men nå må jo Molde ha mål.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Dagen derpå og gliset sitter fortsatt som klistret. Glad jeg ikke gikk for en variant med en shot for hver gang jeg hørte ordet "heksegryte".

Greske aviser sammenligner Glimt med Mourinho 2010 da Inter Milan slo ut Barcelona i Champions League. Han vant med 1–0 etter et svært defensivt spill i returoppgjøret og etter å ha vunnet 3–1 på hjemmebane i første oppgjør.

Jeg tenker at Glimt var et voksent lag som tidvis spilte litt kynisk ja, og som mistet litt kontrollen et kvarters tid i annen omgang. Mot spillets gang fikset Kasper Høgh 1-0 til gjestene etter en magisk kontring av Jens Petter i første omgang. Dette var pur kvalitet.

Vi skal til Roma og der har vi vært før sier Knutsen i en kort kommentar.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    – På det meste kan vi ha mellom 160 og 200 spillere samtidig på en elleverbane i barnefotballen.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    ^
    Opp i all viraken føler jeg det er litt underkommunisert at Eliteserien faktisk starter før kvartfinalen mot Lazio spilles. Rundt 6000 nordlenninga i tog gjennom Bryne blir stas.

Når vi snakker om tog. Banneret med "toget fra Bodø" oversatt til Gresk ble en skandale. Hvem visste vell at det hadde vært en togulykke i motsatt ende av Helles for tre år siden. Jaja...vi kommer oss vell over det.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.686
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tyvstartet hjemmesesongen idag med damekamp. Gutta har litt å leve opp til her etter rolige 6-0 mot Kolbotn.

IMG_1567.jpeg

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Gleder meg til neste skikkelige landskamp 6.juni når Norge møter Italia på Ullevål.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.816
    Sted
    Liten by
    Og her er grunnen til at vi aldri mere burde delta i noen form for konkurranse eller sammabeid med noen fra Israel mere.

1742994098287.png
    – Jeg har ingen respekt for ignorante mennesker. Enhver som snakker mot landet mitt og laget mitt, vil finne meg stående imot dem. De som ikke har noe i hodet, bør være takknemlige for at de har noe i beina, svarte Israel-kaptein Eli Dasa ifølge israelske Walla! Sport.

– Selvfølgelig er det irriterende, men etter min mening kommer det fra uvitenhet. Jeg prøver å ikke dvele ved det, men heller fokusere på fotball, sa målvakt Daniel Peretz til samme avis.

Til den israelske avisen Sport 5, skal en av de israelske spillerne ha sagt at «den som bytter drakt med Erling Haaland, Martin Ødegaard eller Alexander Sørloth bør skamme seg».
    «Dette er ikke en Arsenal-, Atletico Madrid- eller Manchester City-skjorte, men en landslagsskjorte fra et land som forakter oss» står det videre.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Israel er dårlig er min sportslige kommentar. Lekk som ei sil, dårlig forsvar og tamt angrep. De trenger hjelp for å lykkes.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Vet ikke det. De scorer max et mål i hver kamp. Lite treffsikre og har sikkert en dårlig leder.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    I 2006 stod det veldig dårlig til i Bodø/Glimt. Klubben trengte penger. Bryne trengte en spiss. Den ganger reddet Bryne oss fra konkurs ved å kjøpe vår spiss Sakariassen for 3 millioner.

Nå møtes Glimt og Bryne til eliteseriekamp til helga. Håper det går bra med laget fra Jæren i år selv om jeg lukter en litt tung seriepremière.

Skal bli fint å være i gang med Norsk Fotball.

a.jpg

Runde 1:

Lørdag
    Strømsgodset-Rosenborg
    Fredrikstad-Brann

Søndag
    Vålerenga-Viking
    Hamkam-Kristiansund
    KFUM-Sandefjord
    Molde-Sarpsborg
    Tromsø-Haugesund
    Bryne-Bodø/Glimt

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.686
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som spiller fanasty og har interesse for en HFS liga?

Klar for runden nå 💪

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Bytter frem og tilbake hver tiende minutt. Vanskelig å sette et fantasy lag i første runde. Deltar i en utvidet familie liga hvor jeg helt sikkert får grundig bank. De unge er mer oppdatert på kommende spillere. Jeg stoler for mye på gamle resultater.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.686
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er alltid elendig og havner som regel i bunnen av venneligaen men må spille allikevel.

Lagde en HFS liga, så kan de som er interessert være med.

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    4.369
    Sted
    Boðin
    Lykke til på søndag da Antonsen. En tøff en....

Har noen spillere i den kampen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn