Politikk, religion og samfunn Norske gladkristne (not)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.548
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Xerxes, sølibatet i den katolske kirken er basert på kirkens grådighet! Og det vil du aldri få slutt på.
    Sølibatet ble ikke innført for at prestene skulle kunne hengi seg 100% til Vårherre. Det ble innført for at prestene ikke skulle ha arvinger slik at Kirken arvet dem. Det er en meget sterk årsak til at Den Katolske Kirke er så inn i Hælvete rik!
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.907
    Antall liker
    5.577
    Sted
    Holmestrand
    Xerxes, sølibatet i den katolske kirken er basert på kirkens grådighet! Og det vil du aldri få slutt på.
    Sølibatet ble ikke innført for at prestene skulle kunne hengi seg 100% til Vårherre. Det ble innført for at prestene ikke skulle ha arvinger slik at Kirken arvet dem. Det er en meget sterk årsak til at Den Katolske Kirke er så inn i Hælvete rik!
    Det har du sikkert rett i.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.529
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Pedofili eksisterer og i noen tilfeller fødes mennesker med pedofil legning. Dermed er det per definisjon naturlig.
    En ting er hvilke lyster og dragninger man har, og en annen ting er hva man gjør ut av de.

    En skal vite forskjell på hva som er rett og hva som er galt - og så lar man unga være i fred.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.529
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ikke norske gladkristne, akkurat, men dette er selvsagt ikke bare fransk, vi ser jo på en verdensomspennende pedofil organisasjon med gud i lomma.

    Hvordan kan verden tillate at dette bedritne samfunnet får lov til å leve videre??


    Dette er en endeløs ulykke. De anslår altså at 3000 overgripere har utnyttet mer enn 100 barn hver i faen meg mer enn 70 år, bare i Frankrike!! Hva er dette for slags jævla sjuk gjeng?
    Mens den katolske kirken (mfl) i Polen går ut i bred front og pusher at homofile misbruker barn. De får til helsike først rydde i egen organisasjon før de skal bekymre seg om andres synder.

    Det synes for meg å være et mønster med at alt det religiøse roper over seg og beskylder andre for, er akkurat den skiten de selv holder på med.

    Johan-Kr
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    En ting er hvilke lyster og dragninger man har, og en annen ting er hva man gjør ut av de.

    En skal vite forskjell på hva som er rett og hva som er galt - og så lar man unga være i fred.

    Jeg synes ikke jeg etterlot noen videre tvil om mitt standpunkt angående det?

    Ellers vil jeg uten videre tro at de aller, aller, aller fleste pedofile aldri agerer på sine lyster, men at de gjør som de homofile, lesbiske, osv, osv gjorde før i tiden - lever normerte liv i normerte familier, så godt de kan.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mens den katolske kirken (mfl) i Polen går ut i bred front og pusher at homofile misbruker barn. De får til helsike først rydde i egen organisasjon før de skal bekymre seg om andres synder.

    Angrep er det beste forsvar, og spesielt effektivt om du kan sette opp en allerede marginalisert gruppe som fienden.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mens den katolske kirken (mfl) i Polen går ut i bred front og pusher at homofile misbruker barn. De får til helsike først rydde i egen organisasjon før de skal bekymre seg om andres synder.

    Det synes for meg å være et mønster med at alt det religiøse roper over seg og beskylder andre for, er akkurat den skiten de selv holder på med.

    Johan-Kr
    Det heter visstnok arvesynden.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    1633502449777.png
    Griskheten lenge leve.
    Ifølge mange kristne, så er de bedre mennesker enn oss ikke-troende bare på grunn av at de tror.
    Jeg tror imidlertid at denne "fromheten" og godheten ikke går lenger enn lommeboka. Så lenge det er penger å tjene, så går de til sengs med hvemsomhelst!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er nå litt avhengig hva pengene har gått til. Heier du på fotballklubber finansiert med milliarder av de samme folkene? Verre det når pengene går til å finansiere milliardlønninger og legitimering av regimene.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Det er nå litt avhengig hva pengene har gått til. Heier du på fotballklubber finansiert med milliarder av de samme folkene? Verre det når pengene går til å finansiere milliardlønninger og legitimering av regimene.
    Synes det er en 2 - 3 hakk verre at Saudi tillates å finansiere bygging av moskeer med ganske tvilsomme imamer som "inspiratorer" for den oppvoksende slekt, må jeg medgi. I den sammenhengen tror jeg Bondevik & Co er barnemat.
    Det sagt; det tar seg ikke veldig godt ut på papiret, det samarbeidet der.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er betaling for utført arbeid. Hva arbeidet består av, står det lite om. Så jeg gjentar, det avhenger av hva arbeidet består av. For alt vi vet kan det være langt hederligere enn å spille fotball for en årslønn på 400 millioner og sportsvaske regimene. Så hvorfor heie på fotballklubben og ikke på Bondevik?

    Og for ordens skyld, jeg er dypt kritisk til Midtøsten regimene og deres finansiering av vesten. Men det er aldri dumt å ha litt perspektiv på ting.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Jeg heier hverken på Bondevik eller noe fottballag.
    Etter å ha jobbet i Qatar er jeg ytterst skeptisk til noe de har fingrene i.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Det er betaling for utført arbeid. Hva arbeidet består av, står det lite om. Så jeg gjentar, det avhenger av hva arbeidet består av. For alt vi vet kan det være langt hederligere enn å spille fotball for en årslønn på 400 millioner og sportsvaske regimene. Så hvorfor heie på fotballklubben og ikke på Bondevik?

    Og for ordens skyld, jeg er dypt kritisk til Midtøsten regimene og deres finansiering av vesten. Men det er aldri dumt å ha litt perspektiv på ting.
    Jeg er rimelig sikker på at alt som foregår i det aktuelle samarbeidet tåler dagens lys, men det er uansett vel verdt å stille spørsmål ved genialiteten for et fredssenter, i å samarbeide med og/eller motta driftsstøtte fra et av verdens mest bedritne og undertrykkende familieforetak. Hadde de hatt noe ryggrad, burde de takket nei til pengene, og heller sagt rett ut hva slags terrororganisasjon ledelsen i det landet reelt sett er.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i behovet for et spørsmålstegn, men synes vi mangler info til å svare. Uansett er min oppfatning at ALL finansiering fra saudiene og emiratene burde opphøre, og at de som hisser seg over Bondevik og moskeer burde tenke gjennom sitt forhold til en rekke andre ting, inkl flyselskaper, feriedestinasjoner og fotballklubber. Da tror jeg muligens Bondevik havner et stykke ned på lista.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Jeg er enig i behovet for et spørsmålstegn, men synes vi mangler info til å svare. Uansett er min oppfatning at ALL finansiering fra saudiene og emiratene burde opphøre, og at de som hisser seg over Bondevik og moskeer burde tenke gjennom sitt forhold til en rekke andre ting, inkl flyselskaper og feriedestinasjoner.
    Jepp. Det blir vanskeligere og vanskeligere å reise noe sted.
    Det ene landet etter det andre viser seg som de reneste shithole countries. Tyrkia, Polen, Romania, Bulgaria, USA, og selvsagt hele kostebinderiet i de teokratiske nasjoner i og omkring Midt-Østen, i tillegg til Russland og en rekke av deres vasallstater.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Jeg er enig i behovet for et spørsmålstegn, men synes vi mangler info til å svare. Uansett er min oppfatning at ALL finansiering fra saudiene og emiratene burde opphøre, og at de som hisser seg over Bondevik og moskeer burde tenke gjennom sitt forhold til en rekke andre ting, inkl flyselskaper, feriedestinasjoner og fotballklubber. Da tror jeg muligens Bondevik havner et stykke ned på lista.
    Dette er et vanskelig tema der fallhøyden er stor.

    Litt som da Kongsberg jazzfestival annonserte at de avsluttet all samarbeide med en våpenproduserende Kongsberg bedrift som samarbeidet med arabiske land. En helt grei ting å gjøre, men da dukker det opp noen problemer. Skal de avslutte samarbeidet med alle som enten har noe med våpen å gjøre eller de som har noe med arabiske land å gjøre? Et raskt søk på sidene til jazz festivalen viser at de da må kutte langt flere av sine partnere, noe de garantert hverken tenkte på eller kommer til å gjøre noe med!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Klart det er vanskelig. Men litt konsistens og konsekvens tenking er det lov å etterlyse når noen blåser seg opp.

    Og re forrige post om feriedestinasjoner: det man bør vurdere er om reising dit påvirker folk, kultur og regimet der i positiv retning, eller om det fungerer som ren finansiering av et repressivt regime. Å stille Romania og Dubai i samme kategori er feks hjernedødt.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Klart det er vanskelig. Men litt konsistens og konsekvens tenking er det lov å etterlyse når noen blåser seg opp.

    Og re forrige post om feriedestinasjoner: det man bør vurdere er om reising dit påvirker kulturen og regimet der i positiv retning, eller om det fungerer som ren finansiering av et repressivt regime. Å stille Romania og Dubai i samme kategori er feks hjernedødt.
    Hjernedødt var en rimelig frisk påstand. Og selv om man avskyr sider ved styre og stell i både Emiratene og Romania, behøver vel ikke det bety at man sidestiller dem.
    Romania har tatt en stygg dreining i autoritær retning, dessuten er befolkningen helt ute å kjøre mht. sin virkelighetsoppfatning, ting er i ferd med å falle helt fra hverandre. Understrekes for øvrig at regjeringen deres nettopp ble felt av et mistillitsforslag, som kaster landet ut i enda større kaos.

    At Emiratene er enda mer undertrykkende, og finansierer terror, burer kvinner inne fordi de er kvinner og mye annet dritt, betyr ikke at man skal overse den åpenbare dreining i autoritær, ikke-demokratisk retning vi ser i en rekke andre nasjoner.

    Fra lista jeg ramset opp i stad, glemte jeg selvsagt Kina og deres vasallstater. Og sikkert mange andre i samme slengen. Har jo knapt nevnt Afrika, der finnes det også mye moro å takke nei til.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kina er vel verdt å nevne ja. Ting er i ferd med å gå fra vondt til verre, og om CCP ikke makter å opprettholde veksten kan det bli skikkelig stygt.

    Det er mulig jeg ikke er oppdatert på Romania men jeg opplevde folket der som rimelig vestlig orientert i 2017. Folkene på Balkan har kastet regimer før. Det tror jeg ikke skjer i oljestatene, uansett hvor mye vi lokker med vestlige verdier.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp. Det blir vanskeligere og vanskeligere å reise noe sted.
    Det ene landet etter det andre viser seg som de reneste shithole countries. Tyrkia, Polen, Romania, Bulgaria, USA, og selvsagt hele kostebinderiet i de teokratiske nasjoner i og omkring Midt-Østen, i tillegg til Russland og en rekke av deres vasallstater.

    Jeg tenker at det tross alt finnes grenser for hvilket ansvar et enkelt menneske kan og bør ta på sine egne, smale skuldre. Skulle jeg vært konsekvent og holdt meg unna alt som ikke tåler å bli opplyst av etikkens iskalde lys så vet jeg knapt hvor jeg skulle kunne bo, hvor jeg kunne handle mat, hvilke bøker jeg kunne lese, hvilke klær jeg kunne gå i, osv, osv, osv. Man må jo faktisk ha lov til å leve, om enn bare en smule, uansett hvor gjennomgående korrupt og bedriten man ser at verden er så fort man løfter litt på sløret.

    (skrevet i Krakow, en fabelaktig by i et land med et ordentlig bedritent styre)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt. Men det går an å tenke likevel selv om livet krever kompromisser. Noen kamper er enklere og mer verdt å ta enn andre. Og Polen er fortsatt et land som kan vippe begge veier. De må bare slutte å tro på Gud. Og på lang sikt vil sekulariseringen vinne. Jeg er optimist.Hu

    De østeuropeiske landene består stort sett av en ung, urban, velutdannet og vestorintert del, og en eldre, religiøs og nasjonalkonservativ del. Vesten kan bidra til at førstnevnte vinner.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Jeg tenker at det tross alt finnes grenser for hvilket ansvar et enkelt menneske kan og bør ta på sine egne, smale skuldre. Skulle jeg vært konsekvent og holdt meg unna alt som ikke tåler å bli opplyst av etikkens iskalde lys så vet jeg knapt hvor jeg skulle kunne bo, hvor jeg kunne handle mat, hvilke bøker jeg kunne lese, hvilke klær jeg kunne gå i, osv, osv, osv. Man må jo faktisk ha lov til å leve, om enn bare en smule, uansett hvor gjennomgående korrupt og bedriten man ser at verden er så fort man løfter litt på sløret.

    (skrevet i Krakow, en fabelaktig by i et land med et ordentlig bedritent styre)
    Er ganske enig.
    Men kjenner jeg blir så irritert på en del styrende organer og personer, at jeg bare kjenner avsky for å legge igjen så mye som en eneste krone i et sånt system. Også ledere må finne seg i at en viss andel av verdens befolkning snur ryggen til dem om de blir for uspiselige. Som Erdogan. Som Trump. Som diverse små og store konger i Midt-Østen. Og en rekke andre gjøkunger.
    Jeg bare orker ikke dra dit mer.

    (Har vært i Tyrkia, Kina, Polen og Bulgaria m.fl. opptil flere ganger, men ser ikke at jeg vil dit i overskuelig fremtid. Så håper jeg at det finnes noen hyggelige destinasjoner som holder seg på matta en stund til...)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Absolutt. Men det går an å tenke likevel selv om livet krever kompromisser. Noen kamper er enklere og mer verdt å ta enn andre. Og Polen er fortsatt et land som kan vippe begge veier. De må bare slutte å tro på Gud. Og på lang sikt vil sekulariseringen vinne. Jeg er optimist.

    Bare du ikke er optimist nok til å tro at du vil se det i din levetid, for det virker slett ikke slik her jeg sitter....

    Men selvsagt - tenke over ting og ta i alle fall de mest åpenbare valgene som et minimum.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Er ganske enig.
    Men kjenner jeg blir så irritert på en del styrende organer og personer, at jeg bare kjenner avsky for å legge igjen så mye som en eneste krone i et sånt system.

    Selvsagt, men jeg trøster meg med at *svært* lite av det jeg legger igjen her av penger ender opp i lomma til Duda. I tillegg kan jeg jo håpe at eierne av barene og restaurantene jeg frekventerer snyter på skatten over en lav sko.

    For min del blir gjerne Bulgaria/Sofia neste reisemål, så en får håpe at skatteviljen er laber der også.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lang sikt =en generasjon eller worst case to. Til og med USA er det håp for i det perspektivet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    To generasjoner blir for lite tror jeg. Litt avhengig av hvordan man velger å definere at et land har blitt sekularisert.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje. Men sekulariseringen i vesten akselererer.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Vi får håpe og tro at du har rett. Selv er jeg rent generelt ikke videre optimistisk anlagt og mindre enn vanlig på akkurat dette.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Selvsagt, men jeg trøster meg med at *svært* lite av det jeg legger igjen her av penger ender opp i lomma til Duda. I tillegg kan jeg jo håpe at eierne av barene og restaurantene jeg frekventerer snyter på skatten over en lav sko.

    For min del blir gjerne Bulgaria/Sofia neste reisemål, så en får håpe at skatteviljen er laber der også.
    En hver må jo få gjøre opp med seg selv hvor en ønsker å reise, samt hvor en vil legge igjen sine egne penger, så det har jeg ikke noen synspunkter på.

    Men for min egen sjelefreds skyld, styrer jeg unna land og holdninger som skaper avsky hos meg. Som det faktum at mange polske regioner må tvinges av EU til å droppe sine "homsefrie soner", det faktum at de er sterke abortmotstandere, at de politiserer dommerne, som det at Bulgaria setter alt inn på å nekte innvandring, at de driver mot en høyrepopulistisk, autoritært styre, at de nekter å vaksinere seg, osv, osv...
    Sånne land vil jeg ikke besøke, ganske enkelt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Er ganske enig.
    Men kjenner jeg blir så irritert på en del styrende organer og personer, at jeg bare kjenner avsky for å legge igjen så mye som en eneste krone i et sånt system. Også ledere må finne seg i at en viss andel av verdens befolkning snur ryggen til dem om de blir for uspiselige. Som Erdogan. Som Trump. Som diverse små og store konger i Midt-Østen. Og en rekke andre gjøkunger.
    Jeg bare orker ikke dra dit mer.

    (Har vært i Tyrkia, Kina, Polen og Bulgaria m.fl. opptil flere ganger, men ser ikke at jeg vil dit i overskuelig fremtid. Så håper jeg at det finnes noen hyggelige destinasjoner som holder seg på matta en stund til...)
    For å være helt ærlig, jeg kjenner jeg ikke har lyst til å reise til hverken england eller USA heller jeg....
    Men innser at det sure eplet må jeg nok bite i.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.272
    Ser den, forsåvidt, men da hadde jeg ikke kunnet eller villet reise noe sted og det er ikke et alternativ.
    Nei, som sagt, det begynner å bli langt mellom akseptable reisemål og -midler. :)

    Jeg takler UK enn så lenge, USA har vært på boycot-lista mi siden DJ Trump tok roret, og det som skjer i kjølvannet er heller ikke noe å trakte etter, så jeg sitter litt på gjerdet hva angår USA.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Nei, som sagt, det begynner å bli langt mellom akseptable reisemål og -midler. :)

    Jeg takler UK enn så lenge, USA har vært på boycot-lista mi siden DJ Trump tok roret, og det som skjer i kjølvannet er heller ikke noe å trakte etter, så jeg sitter litt på gjerdet hva angår USA.
    Jeg prøvde å boikotte varer fra USA så lenge Donald var president, men syndet nok litt med tanke på musikk og film. Nå har jeg smått lyst på nye høyttalere fra et amerikansk merke igjen, og tenker at heller USA enn Kina.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.570
    Antall liker
    8.150
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Nei, som sagt, det begynner å bli langt mellom akseptable reisemål og -midler. :)

    Jeg takler UK enn så lenge, USA har vært på boycot-lista mi siden DJ Trump tok roret, og det som skjer i kjølvannet er heller ikke noe å trakte etter, så jeg sitter litt på gjerdet hva angår USA.

    Har ikke noe som helst problem med Storbritannia. Som reisemål altså. Veldig kjekt å ikke måtte fordumme engelsken sin for å bli forstått.

    Gulfen, Israel, Kina, Pakistan og flere andre er fullstendig ut av (forhåpentligvis) åpenbare grunner. Har aldri vært i USA, skal aldri til USA. Kan til nød akseptere en mellomlanding på vei annetsteds. Så er det store områder jeg er fullstendig uinteressert i (f.eks Afrika sør for Sahara og Australia), store områder jeg er veldig interessert i, men ikke tar sjansen på (det meste av Midt-Østen, mye av Nord-Afrika) og store områder hvor klimaet gjør at en ferie hadde blitt en ren hotellferie (Sør-Øst Asia), noe som er en smule poengløst. Norge er selvsagt et pent land, men når tre dagers ferie koster mer enn en uke annetsteds så utgår også det.

    Da er det ikke fryktelig mye igjen og dermed må jeg se gjennom fingrene på politikken hvis jeg i det hele tatt skal noe sted.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Når det kommer til Bondevik og hans "fredssenter" så tar Ole Paus det helt på kornet, linket tidligere av noen andre.


    Jeg er alldeles ikke overrasket over at han finansierer sitt leketøy med skitne penger. Sålenge han får være med de store gutta så gjør han hva som helst, som f.eks. å bombe jugoslavia.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn