Ny AT OC9ML11 vil ikke

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Eller:
    Den plata du testet OC9eren med, var den helt ren?
    Spør fordi jeg hadde et slikt problem med min Rohman etter at jeg hadde spilt noen (les en)
    bruktplate.
    Fikk en klump rett foran diamanten som nesten var umulig å bli kvitt.
    prøvde både børste ogslik vibrerende børst. Ingenting av dette virket.
    løsningen min ble litt vann på børsten,da slapp dritten fra nålefanen.
    Her ser du hvordan dette var ( her er litt løsnet,men dritten gikk omtrent helt ned til diamanten og lignet faktisk litt på betong )

PS: en god lupe eller microskop er en fin innvistering til sjekk av nåler.

Mvh Jan I

Vedlegg

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Takk for tips.
    Første plate var i helt grei stand og lyden var crap fra første sekund så jeg tviler på at dette er caset.
    Skal definitivt gå til innkjøp av lupe.

Fremdeles ikke svar fra LPG.....

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Etter 6 frustrerende dager har jeg enda ikke fått svar fra LP Gear. Sendt to mailer og ringt x antall ganger. De var raske til å svare da jeg bestilte......
    Dette er utrolig skuffende. Tror ikke jeg skal sette på trykk hva jeg egentlig mener om denne måten å behandle kunder på.
    Synes det er litt merkelig, har ikke oppfattet at de skal ha spesielt dårlig rykte. Kan ikke tro at jeg er den første som har fått feilvare, om de ikke gidder/greier å håndtere reklamasjoner pleier det å resultere i dårlig omtale.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Slikt er utrolig frustrerende, føler med deg. :(
    Faen at det skal være så mye dritt/sirup/uproffesjonelle aktører etc. etc. i hifibransjen! :mad:

Det ordner seg sikkert for deg, men forstår veldig godt at du nå er forbannet.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    b@s skrev:
    Etter 6 frustrerende dager har jeg enda ikke fått svar fra LP Gear. Sendt to mailer og ringt x antall ganger. De var raske til å svare da jeg bestilte......
    Dette er utrolig skuffende. Tror ikke jeg skal sette på trykk hva jeg egentlig mener om denne måten å behandle kunder på.
    Synes det er litt merkelig, har ikke oppfattet at de skal ha spesielt dårlig rykte. Kan ikke tro at jeg er den første som har fått feilvare, om de ikke gidder/greier å håndtere reklamasjoner pleier det å resultere i dårlig omtale.
    Der ja , du ble ett offer for utenlandshandelen og harselering med kunder på langdistanse... :'(

Jeg vet at ikke pu en kan kjøpes i Norge , men når det er sagt , er det ikke veldig dumt å kjøpe sånne ting av levrandører her til lands , da går alt stort sett mye greiere og det går an å hente en ny lagervare hos forhandler (vel og merke at du har henteavstand.)

triste saker , men det er bare en ting å gjøre , MASE MASE MASE MASE MASE OG MASE ENDA MERE....da svarer de kanskje til slutt , får du ikke hjelp taper du kanskje automatisk saken ?? eller finnes det måter å ta de på kanskje ?

Espen

L

lark

Gjest
    Kanskje det er en ide å rapportere LP Gear til fabrikanten, dvs. Audio Technica i Japan?

Y

ymir

Gjest
    hei
    Var borte i et deffekt effekt trinn kjøpt som demomodel fra impotør i Sverige.Måtte orde opp i alt selv.Tok kontakt med konstuktør i USA,der ble alt ordnet uten at det kostet annet enn frakt bort (ca 400 kr) (Belles ,Power Modules).Tok ut printkortene og dendte kun de.

Holder nå på med innspilling av Benz Ebony L.det har vært forvrengning i mellomtone/diskant helt til i dag.(40 LPer).Les også tråden her på HS ang.Dynavector.Det kan til tider være frustrende å vente på å få innspilt pickuper.Oppturer og tilbakeslag.Det er som å være med på en fødsel.

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Tar kontakt med Audio Technica USA ila kvelden om jeg ikke hører fra LPG. Var med et garantikort utstedt av AT USA. Får høre hva de sier.....:-(
    Er det noen her som har handlet med LPG og har erfaring i om de svarer på mail.?
    Min bestilling gikk over nettbutikken og stort sett automatiske tilbakemeldinger.

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2008
    Antall liker
    0
    Jeg handlet fra de og sendte mail og spurte om pakken var sendt. Tok et par dager, men fikk svar tilbake med info at pakken var sendt. Min kom i god stand derimot :-\

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Fått lant meg en. Den er ikke der !
    Tok kontakt md AT US og de var villige til å se på saken.
    Sendte hele skiten dit idag så får vi se hva de sier.

S

Steinar O

Gjest
    b@s skrev:
    Bestilte meg en OC9 for etpar dager siden, med denne tråden friskt i minne.
    Ordner seg nok.

Selv min faste forhandler, som ikke selger AT, sier denne pu`en er veldig god, særlig til prisen.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    b@s skrev:
    Da går det nok bra vil jeg tro! :D

Til orientering så finnes det importør i Danmark på Audio Technica!
    Blir jo endel dyrere, men kanskje sikrere? :-\

http://www.tekni-fi.dk/php/producent2.php?producentID=53

L

Lars.N

Gjest
    L

Lars.N

Gjest
    Norsk forhandler

http://www.scandecsystemer.no/
    [/quote]

Tror ikke de tar inn puèr.. :mad:
    [/quote]

Da beklager jeg så mye ble linket hit hjem av AT selv hvis jeg bodde i Norge å ville handle pick-up av dem.

Mvh

Laban

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.633
    Sted
    Hus
    Hvis de er agent i Norge for AT, så burde de jo ta inn pu`er på bestilling da??

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor er det ingen i norge som selgere denne? Den er rimelig høyt oppe på en del folks lister!

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    EDIT: Sletter denne da jeg hadde fått feil pris
    Mvh Jan I

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    JanOlav skrev:
    Har du hørt noe fra produsenten?
    Pick up har ankommet AT USA tidligere i uken og håpet på positiv beskjed før helgen. Purrer de over helg.

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Da har jeg akkurat fått tilbakemelding fra AT USA. Ny pickup er på vei over dammen!!
    Utrolig DEILIG!

Må berømme serviceinnstiiling og hjelpsomhet fra dette firmaet overfor en person fra en annen verdensdel.

Problemet var skadd nålefane uten at de utdypet det mer. Med mitt øye var det ikke mulig å observere noen form for skjevhet eller annen uregelmessighet med selve fanen.

I følge tracking skal pick upen allerede være i Køln og ventes her om to dager.

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg en smule! Bare synd jeg må vente på noen andre deler til platespiller/arm før jeg får prøvd den...;-)

Takk for moralsk støtte og gode råd fra alle deltagere i denne tråden.
    Bård

PS: Fikk mail fra LPG for et par dager siden. De forklarte at min mail var havnet i spamfilteret. Jeg vet ikke så mye om spamfiltere men trodde ikke de fanget svar på mailer sendt av avsender...

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.239
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det var godt å høre, og et STORT + i boka for Audio Technica.

Selv har jeg alltid fått prompte svar fra LPG, så man kan jo teoritisere at meldingen du fikk var et lite åretak,
    kan se for meg meg at de får mange mer eller mindre usaklige klager i løpet av et år fra hjelpesløse klondrianer.

Kan derfor kanskje være vanskelig å skille klinten fra hveten innimellom, men som sagt; dette er jo bare grunnløse
    tanker fra min side.... ::)

Vennlig hilsen

Morten

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Flott at det ordnet seg! :D
    Joda, har fått mail (fra avsender) som har ankommet spamfilteret, så det er mulig. ;)

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    And the saga continues............

Mottok pakke fra UPS fra AT USA i dag. Lykke!!
    Stusset litt da det skranglet inne fra boksen, nedturen ble komplett da dette åpenbaret seg;

Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har kontaktet UPS og de skal plukke den opp. Jaja............

Vedlegg

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Føler en stille resignasjon sige innpå.
    Orker ikke å hisse meg opp, trøsten her er vel at dette burde det ikke være noen usikkerhet ift hvem som skal få skylden for.
    Noen som vil tippe på hvor mange uker det går før jeg har en spillende oc9 i armen?...........:)

J

JPMi

Gjest
    Det begynner å ane meg hvorfor denne pickupen selges såpass rimelig.

Jeg vet av egen erfaring at når du får en som henger sammen, så er den verdt pengene og vel så det.

Nå er jeg litt mer i tvil om den er verdt skuffelsen ved å først motta TO defekte eksemplarer.

Selv var jeg så heldig å få en hel en, og den spiller bare bedre og bedre.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    10
    Bare et spørsmål b@s; betalte du mva. da du fikk pickup'en første gang? Hvis det ikke allerede er gjort kan du i så fall søke om å få beløpet refundert om du har tatt vare på innførsels- og utførselspapirene.

L

lark

Gjest
    Er den skadet på noen måte, bortsett fra at dekselet er falt av?

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
    Fytte h.....e så kjipt!

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Antall liker
    805
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje den spiller helt ufattelig bra som den er nå :)
    Hvis den ikke er skadet ja.

J

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Vanskelig å se om den er skadet, kan faktisk se ut som den er hel. Har ikke tenkt å prøve å montere den for å finne det ut. Regner med at UPS vil erstatte dette, men blir spennende å se hva slags sum (amerikansk eller dansk pris) og hvor lang tid dette vil ta.
    Noen som har en pent brukt, velspillende pickup til salgs?...;-)

L

lark

Gjest
    Hvis det viser seg at den er uskadet, så er det vel bare å lime på plass igjen dekselet med noen dråper tokomponentlim og spille ivei. Det hadde jeg gjort istedet for å ta bryderiet med å reklamere engang til :)
    Men kjedelige greier uansett!

J

JPMi

Gjest
    Ikke prøv å reparere selv!

Dersom den ikke virker etter reparasjonen, har du små muligheter til å få en ny dersom det er spor etter "hjemmesnekring".

FZ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Antall liker
    460
    Torget vurderinger
    4
    b@s skrev:
    Regner med at UPS vil erstatte dette, men blir spennende å se hva slags sum (amerikansk eller dansk pris) og hvor lang tid dette vil ta.
    Hvis det ikke var tydelig skade på pakken og du kan dokumentere dette, tviler jeg på at UPS erstatter dette. Ser for meg mer ut som en produksjonsfeil at denne faller fra hverandre i frakten.
    Jeg ville tatt kontakt med avsender med en gang.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    FZ skrev:
    b@s skrev:
    Regner med at UPS vil erstatte dette, men blir spennende å se hva slags sum (amerikansk eller dansk pris) og hvor lang tid dette vil ta.
    Hvis det ikke var tydelig skade på pakken og du kan dokumentere dette, tviler jeg på at UPS erstatter dette. Ser for meg mer ut som en produksjonsfeil at denne faller fra hverandre i frakten.
    Jeg ville tatt kontakt med avsender med en gang.
    Ja, ta kontakt med en gang! Send bilder. Hør med de.

b@s

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2007
    Antall liker
    1
    Update (possibly seeing light in the end of the tunnel)

Etter at UPS hentet pickup dagen etter avlevering har UPS tatt kontakt med meg. Fra deres ståsted er jeg ikke en part i saken da de har AT US som oppdragsgiver for leveransen. Tok kontakt med AT US, sendte bilder osv. De fikk i dag bekreftelse av UPS på at pickup var i deres varetekt og sier de vil sende en ny på mandag.
    Høres bra ut, men etter alt det som har skjedd så langt, nekter jeg å ta dette mentalt inn før den henger oppunder armen og lager (god) lyd......

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn