Hei, Jeg har et par JBL E90 høytalere sammen med en HK970 (2x70w), fredag var det en HK3490 innom leiligheten (pga at en kompis var på vei hjem med den fra posten) jeg fikk da prøve den og hørte at det ble betydelig mer trykk enn på den jeg har nå fra høytalerene. Jeg har derfor tenkt endel (også tidligere) på å bytte forsterkeren og denne helgen er det tilbud på Hegel H1 MK4 på soundgarden. Er dette en god modell å gå for eller bør jeg tenke på noe annet?
Kilde:
Har en Rega P5 via et rimelig ria fra Cambridge Audio som jeg primært lytter til. Samtidig benytter jeg en Squeezebox Duet slik at Dac kan bli aktuelt på sikt...
Lytter overhodet ikke på CDer lengre. (pakket bort samlingen).
Har også tidligere sett H200 sammen med Hegel dac til ca 23000 som pakketilbud fra Soundgarden..
Noen tanker om platespiller mot H1/H200 forsterker og disse høytalerene?
Har jeg nok kraft i H1? Syns 970 har vært litt skuffende ift disse høytalerene (ikke nok trykk blandt annet, ingen bass på lavt volum og den kommer bare så vidt frem på veldig høyt volum.
Godt mulig høytalerene også ryker etterhvert så det viktigste er match mellom rega og ny forsterker.. Viss jeg skal kjøpe H1 på tilbud må jeg antakeligvis handle i kveld pga "helgatilbud" så setter pris på noen kjappe tips
Kilde:
Har en Rega P5 via et rimelig ria fra Cambridge Audio som jeg primært lytter til. Samtidig benytter jeg en Squeezebox Duet slik at Dac kan bli aktuelt på sikt...
Lytter overhodet ikke på CDer lengre. (pakket bort samlingen).
Har også tidligere sett H200 sammen med Hegel dac til ca 23000 som pakketilbud fra Soundgarden..
Noen tanker om platespiller mot H1/H200 forsterker og disse høytalerene?
Har jeg nok kraft i H1? Syns 970 har vært litt skuffende ift disse høytalerene (ikke nok trykk blandt annet, ingen bass på lavt volum og den kommer bare så vidt frem på veldig høyt volum.
Godt mulig høytalerene også ryker etterhvert så det viktigste er match mellom rega og ny forsterker.. Viss jeg skal kjøpe H1 på tilbud må jeg antakeligvis handle i kveld pga "helgatilbud" så setter pris på noen kjappe tips