Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ^ Registrerte at Bjerke nå også begynner å selge brukte klokker.
    Ja, for de har jo ikke nok nye å selge. Lange ventelister for å kjøpe ny. Det ryktes at mange nye Rolex selges fort videre med 20-50% fortjeneste.
    Ganske sprøtt.
    Personlig foretrekker jeg klokkene fra den gang de sorterte under verktøy, ikke smykker.
    Altfor mye bling ved de nye klokkene etter min smak, og det ses på kjøperne. Gjelder forresten ikke bare Rolex.
     

    E.P

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    127
    Antall liker
    55
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    10
    En RADO blir aldri feil!
    Disse er laget av så solid keramisk materiale at de (påståes det) aldri vil bli ripet eller matte.
    Det kan jeg bekrefte da jeg bruker min Rado dagelig og den er fortsatt ripefri etter flere år
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Jeg har lenge undret meg over denne fascinasjonen for Rolex i Norge. Hva er det som er så spesielt med Rolex? De er dyre til tross for at de masseproduseres. Rolex lager vel ca 1,2 mill klokker i året, mens andre lager minst like fine klokker som håndlages i små serier. Lange f.eks. lager 6-7000 klokker i året. Langt finere og langt mer eksklusive enn Rolex. Ikke er de mye dyrere heller. Jeg ville langt heller ha denne enn en Rolex til samme pris:
    1610036151655.png
    Langt mer eksklusiv og langt penere enn en Rolex i mine øyne. Lange blir dyre fordi de bare bruker gull og platina i sine klokker, så nå snakker vi seriøse summer, men det gjør man jo fort når det er snakk om Rolex også.
    Blir det for dyrt har man jo Glashütte Original som lager klokker i samme stil som Lange, men som bruker stål, og man får derfor langt lavere priser, men selv GO lager klokker i hovedsak for hånd og produserer ikke mer enn ca 20 000 klokker i året.

    Hvis jeg vinner 30 mill i lotto (og det gjør jeg jo ikke for jeg spiller ikke Lotto) kunne jeg tenke meg en slik:
    1610036623841.png
    men 3 mill for en klokke blir litt i overkant...
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Den var flott.
    Selv arvet jeg en Raymond Weil av min far nå i jula.
    Han hadde gått over til noe med store tall. 😅
    Ikke noe fancy. Enkel quarts. Klassisk dress ur.
    Likte det enkle snittet.

    DF957EC9-68E4-4572-941C-95A1FCF8BBD9.jpeg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    En av tingene jeg liker med Lange og GO er datovisningen. Skikkelig lett å lese, og ikke noe tulleløsninger som det Rolex bruker. Og så har jeg litt lyst på en slik:

    1610037129087.png
    Jeg liker Jaeger LeCoultre. Denne kan jeg godt tenke meg:
    1610037259602.png
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Fant et helt fantastisk Lange-ur sist jeg var i Wien, har angret siden på at jeg ikke kjøpte det. vesentlig enklere enn de du linker til BangBang. Mye fine bruktsjappe der, både for klokker og vinyl, og jeg fant en nydelig Reverso i gull som fruen ble fornøyd med til bursdagen.

    Nei, kjenner det skal bli godt å kunne reise igjen.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har lenge undret meg over denne fascinasjonen for Rolex i Norge. Hva er det som er så spesielt med Rolex? De er dyre til tross for at de masseproduseres. Rolex lager vel ca 1,2 mill klokker i året, mens andre lager minst like fine klokker som håndlages i små serier. Lange f.eks. lager 6-7000 klokker i året. Langt finere og langt mer eksklusive enn Rolex. Ikke er de mye dyrere heller. Jeg ville langt heller ha denne enn en Rolex til samme pris:
    Vis vedlegget 687452
    Langt mer eksklusiv og langt penere enn en Rolex i mine øyne. Lange blir dyre fordi de bare bruker gull og platina i sine klokker, så nå snakker vi seriøse summer, men det gjør man jo fort når det er snakk om Rolex også.
    Blir det for dyrt har man jo Glashütte Original som lager klokker i samme stil som Lange, men som bruker stål, og man får derfor langt lavere priser, men selv GO lager klokker i hovedsak for hånd og produserer ikke mer enn ca 20 000 klokker i året.

    Hvis jeg vinner 30 mill i lotto (og det gjør jeg jo ikke for jeg spiller ikke Lotto) kunne jeg tenke meg en slik:
    Vis vedlegget 687454
    men 3 mill for en klokke blir litt i overkant...
    Du har den eldre generasjon Rolex buyers, og du har den nye. Den nye er vel grunn til oppblomstring/ny hype.
    For de yngre er det spesielt Submariner som gjelder i disse dager. I utgangspunktet ingen bling klokke. En clean steel uten dato f.eks er jaget av mange. Tool watch. Liker den selv, nettop fordi den er ujålete i seg selv.
    Jeg har en sønn på 15. Han og kompisene hører på masse musikk, mesteparten av denne musikken er laget av kara som spenner hele første paycheck på en klokke, deretter bil. I tekster, på tuben, insta, Snap osv. så er det foruten uttrykk som Uzi, bitch, stacks, niggas and racks følgende merkenavn som går igjen: Benz, Bentley, Rolls, og drum roll: Rolex. Gjerne toppet med icing. (Pimpet med diamonds) Derfor vil alle de kidsa i dag ha en Rolex. De kan jo knapt navnet på andre merker!
    Så sprer det seg oppover i alder, til gæmliser som vil være kule. Kjendiser spesielt.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Den eneste Rolex jeg like sånn noenlunde er Day-Date 40, men den koster bare litt mindre enn den Lange-klokken jeg viste over. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville velge. Hvis man skal ha en helt enkel Rolex synes jeg Oyster Perpetual 41 ser grei ut, og Datejust 41 ser også ganske grei ut, men den koster det samme som den Jaeger-LeCoultre jeg også viste til, så for meg er det en "no-brainer" hvilken jeg ville velge. Både Rolex, Jaeger-LeCoultre, Lange og Glashütte Original lager sine egne calibre, så der stiller de jo likt.
    PS: Min svigerdatter, som overhode ikke er interessert i klokker, vil bare ha en Rolex (for det er visst det man skal ha).
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Den eneste Rolex jeg like sånn noenlunde er Day-Date 40, men den koster bare litt mindre enn den Lange-klokken jeg viste over. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville velge. Hvis man skal ha en helt enkel Rolex synes jeg Oyster Perpetual 41 ser grei ut, og Datejust 41 ser også ganske grei ut, men den koster det samme som den Jaeger-LeCoultre jeg også viste til, så for meg er det en "no-brainer" hvilken jeg ville velge. Både Rolex, Jaeger-LeCoultre, Lange og Glashütte Original lager sine egne calibre, så der stiller de jo likt.
    PS: Min svigerdatter, som overhode ikke er interessert i klokker, vil bare ha en Rolex (for det er visst det man skal ha).
    Hehe! Med ref.til siste setningen din:) Litt kjedelig det der egentlig. Gjør klokke gave til den generasjon vanskelig.

    Jeg har det siste året blitt småfan av den nye «lille» 42mm Panerai Luminor Marina. Den har fortsatt in-house p.9010 verket.
    Prøvde den på i våres, utrolig behagelig på armen. Dessverre også i dyreste laget for meg nå.
    Hva synes folket her om Panerai? Mange fine farge/reim kombos. Flott med hurtig swop av reim. En favoritt:

    7D3EE238-BF26-437E-86AA-BAFF68EE170F.png
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Det er ikke min stil, men det er sikkert utmerkede klokker. En klokkefan rett nede i gata her har en Panerai som han visst er godt fornøyd med.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Jeg husker ikke når den lille Paneraien kom, men jeg husker jeg så en som var mindre enn vanlig for noen år siden og prøvde den. Likte den svært godt. Jeg har en IWC Pilot (ikke big pilot) og en Portuguese, og disse to er begge helt i øvre grenseland hva angår størrelse. Egentlig liker jeg best å gå med litt mindre klokker, og rektangulære ur er egentlig bedre på armen IMHO. Så ja, den mindre Paneraien 👍
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Du har den eldre generasjon Rolex buyers, og du har den nye. Den nye er vel grunn til oppblomstring/ny hype.
    For de yngre er det spesielt Submariner som gjelder i disse dager. I utgangspunktet ingen bling klokke. En clean steel uten dato f.eks er jaget av mange. Tool watch. Liker den selv, nettop fordi den er ujålete i seg selv.
    Jeg har en sønn på 15. Han og kompisene hører på masse musikk, mesteparten av denne musikken er laget av kara som spenner hele første paycheck på en klokke, deretter bil. I tekster, på tuben, insta, Snap osv. så er det foruten uttrykk som Uzi, bitch, stacks, niggas and racks følgende merkenavn som går igjen: Benz, Bentley, Rolls, og drum roll: Rolex. Gjerne toppet med icing. (Pimpet med diamonds) Derfor vil alle de kidsa i dag ha en Rolex. De kan jo knapt navnet på andre merker!
    Så sprer det seg oppover i alder, til gæmliser som vil være kule. Kjendiser spesielt.
    Er vel vi gæmliser som er oppvokst med Rolex og kvaliteten på disse, i visse bransjer ( ala olja) var dette en selvfølge og ett mål når man fikk råd som arbeidsklokke, , på samme måte som og kjøpe en Mercedes når økonomien ordnet seg :)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Altså et merke med stor apell blant folket uten tvil! Fra nyrike afro amerikanere til fordums nyrike rogalendinger involvert med oljå, børsspirer og slicke meglere, kroppsbyggere/bolere, unge og eldre fra godt møblerte hjem, yrkesdykkeren, sjøfolk, eventyrere, militære, skuespillere, stylister..
    Man kan vel ikke si at Rolex tiltrekker én spesiell type mennesker synes jeg :)
    At alt er in-house (etter det jeg vet) er også veldig bra.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp. Jeg har et par kompiser som er på Rolex-kjøret. Begge liker å sykle.Det er vel det to tingene de har felles, bortsett fra at de går godt i lag, også med meg.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det kan vel knapt kalles noen samling, og jeg er heller ikke spesielt opptatt av klokker ... Beklager det dårlige bildet - skyldes mest dårlige lysforhold.

    Fra venstre:
    - Certina DS Podium m/uoriginal Nato-rem, klokka jeg bruker til daglig
    - Tissot kronograf, usikker på modell, fikk av min klokkegale bror, bruker den som pen-ur, da den er litt for tung/jålete til daglig bruk (for min del)
    - Certina Waterking, opptrekksur fra 60-tallet m/original rem, opprinnelig min fars
    - Orient dykkerklokke m/uoriginal gummirem, er vel egentlig beregnet på ungdom eller damer siden den er en del mindre enn Seiko f.eks., fikk denne da jeg fylte 13 eller 14 (89 eller 90)

    Klokker.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er ganske nymotens med disse 40-42 mm husene. Din fars Certina Waterking er passe. Braun AW10 fra 1989 var/er ikke mer enn 33,3 mm.

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Jeg husker ikke når den lille Paneraien kom, men jeg husker jeg så en som var mindre enn vanlig for noen år siden og prøvde den. Likte den svært godt. Jeg har en IWC Pilot (ikke big pilot) og en Portuguese, og disse to er begge helt i øvre grenseland hva angår størrelse. Egentlig liker jeg best å gå med litt mindre klokker, og rektangulære ur er egentlig bedre på armen IMHO. Så ja, den mindre Paneraien 👍
    Husker en gang for noen år siden jeg satt ombord hos SAS og typen skrått over midtgangen fikk et illebefinende. Man hopper selvsagt opp og prøver å hjelpe til med å få lagt mannen i midtgangen mens flyvertinnen kjører den der "Har vi en lege ombord?" En kar kommer ilende til og konstanterer at "pasienten" har svimet av og at det nok ikke er nødvendig med noen nødlanding for å få ham på sykehus. Ting roer seg og vi får stablet han som har våknet opp tilbake i setet og før doktoren går til setet sitt sier jeg på fleip: "Det er vel ikke fagområdet ditt dette her for du er vel kirurg?" Han ser veldig overasket på meg og spør hvor vi har møttes for han kjenner meg ikke igjen. "Aldri møtt deg før" sier jeg, "men jeg ser det på Portugesen din". "Stemmer det" sa han og lo hjertelig!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Altså et merke med stor apell blant folket uten tvil! Fra nyrike afro amerikanere til fordums nyrike rogalendinger involvert med oljå, børsspirer og slicke meglere, kroppsbyggere/bolere, unge og eldre fra godt møblerte hjem, yrkesdykkeren, sjøfolk, eventyrere, militære, skuespillere, stylister..
    Man kan vel ikke si at Rolex tiltrekker én spesiell type mennesker synes jeg :)
    At alt er in-house (etter det jeg vet) er også veldig bra.
    Ja, Rolex har uten tvil klart å få en posisjon. Jeg synes også det er positivt at alt er in-house, men det er det flere som har. Jeg har jo nevnt 3 i et tidligere innlegg. Personlig synes jeg Rolex er litt "bling". Og det lages masse av dem - over en mill i året, nærmere 1,5 mill, så de er jo ikke spesielt sjeldne. Jeg bare undres på hvorfor det har blitt slik,og det er visst "verre" i Norge enn i andre land. Er det fordi vi er ny-rike? Gamle penger går ofte for litt mer low-profile greier som folk ikke kjenner så godt. Før jeg ble interessert i klokker var navn som Moser, Lange, Glashütte Original og Jaeger-LeCoultre helt ukjente størrelser, men Rolex (og Omega, Longines og noen til) hadde jeg hørt om.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    For meg og mitt miljø så er ikke bling et tema om gode klokker diskuteres/handles.
    Det går mer i klokker ala «allværsjakka» Gore-tex og pro/semi-pro tool klokker i steel: Submariner, Explorer 1 og 2, Oyster Perpetual, Air King. Milgauss kanskje.
    Rene, enkle, gode og solide klokker som er like bra ute på tur og aktiv jobb, som til representasjonen.
    Ny-rike skiter vi i, gamle penger ligeså, de velger vel neppe disse nevnte modellene heller:)
    Og det er jo det som er greia, Rolex har noe for enhver smak og økonomi.
    De modellene jeg nevner ligger fra ca.60k til 83k. Mye penger, (for de fleste, ink undertegnede) men man får en klokke til å stole på, høy eierglede, et produkt som holder verdien sin, og in-house urverk til en pris som faktisk ikke SÅ mange konkurrenter kan matche.

    Skikkelig bling for de som har cash? Da må vi vel over på Richard Mille (Tenk Stordalen og co.) Audemars Piquet, m.fl.

    Edit: Du har jo han karen her da, med RM til antatt pris 1.7 mill. Er vel sponset, og en WIS, hehe!

    2788D444-AD6E-40F3-ABCC-D0E003FE3C77.jpeg
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det er ganske nymotens med disse 40-42 mm husene. Din fars Certina Waterking er passe. Braun AW10 fra 1989 var/er ikke mer enn 33,3 mm.

    Jeg synes min fars Certina blir litt liten, men den ser jo veldig fin og nett ut med dresskjorte. Ellers føler jeg størrelsen på Certina DS-en, som vel er 40 eller 41 mm, er en fin størrelse.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hører med at jeg har håndledd som en jente. 42 ser ut som en 55 Flieger på meg. Så den billig-Braunen som er på vei blir minimalistbling, hehe.

    Jeg har gitt bort begge Orisene mine til ungdommene i huset. SEIKO-en jeg kjøpte brukt i forfjor begynte å fuske i høst og urmakeren var redd for at reparasjonskostnaden ville tilsvare kjøpesummen, så pt har jeg ingen mekaniske armbåndsur.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ja, Rolex har uten tvil klart å få en posisjon.
    Rolex er en av verdens sterkeste (les mest kjente) merkevarer. Der ligger mye av årsaken til at klokkene er populære.
    "Alle" vet hva Rolex er, og mange som ikke har kjennskap til- eller interesse for klokker tror at Rolex er noe av det mest eksklusive og dyreste klokkemerke som finnes.
    Gjennom årene virker det på meg som om Rolex også har klart å kvitte seg med en del av "harry-stempelet". For egen del var det noe som lenge gjorde sitt til at Rolex var helt uinteressant for meg. Men, det "bikket" over tilslutt - heldigvis litt i forkant av at bruktprisene begynte å dra i vei for alvor :).

    Samtidig var det sånn at det kun var 2 modeller som var av interesse - Submariner "No Date" og Sea Dweller, av den enkle årsak at jeg ikke liker Cyclops´n.
    Det ble til slutt denne:
    IMG_0040 (1).JPG
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Ja, du har rett ptb. De har vært flinke med merkevarebygging. Og de rimeligere modellene er jo ikke så alt for dyre. Du får jo en Rolex Datejust i stål for rundt 60 000, og det er det mange som kan ta seg råd til.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det var også et par andre konkrete årsaker til at jeg til slutt valgte Submariner mod 14060M.
    a) Det skulle være en diver
    b) Jeg syntes Sea Dweller bygget litt mye og er litt tung
    a) Jeg liker den gamle kassen med smalere lugs bedre enn 114060. Det har jeg nok ikke vært alene om siden Rolex i fjor lanserte nye kasser der lugs´n igjen er smalere. Samtidig tror jeg de har øket diameter til 41mm. Jeg synes 40mm er perfekt.
    b) Eldre "no date" modeller enn 14060 (eks 5513/5512 og eldre) synes jeg var for dyre.
    c) En av de mest "diskret" Rolex modeller
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Rolex er en av verdens sterkeste (les mest kjente) merkevarer. Der ligger mye av årsaken til at klokkene er populære.
    "Alle" vet hva Rolex er, og mange som ikke har kjennskap til- eller interesse for klokker tror at Rolex er noe av det mest eksklusive og dyreste klokkemerke som finnes.
    Gjennom årene virker det på meg som om Rolex også har klart å kvitte seg med en del av "harry-stempelet". For egen del var det noe som lenge gjorde sitt til at Rolex var helt uinteressant for meg. Men, det "bikket" over tilslutt - heldigvis litt i forkant av at bruktprisene begynte å dra i vei for alvor :).

    Samtidig var det sånn at det kun var 2 modeller som var av interesse - Submariner "No Date" og Sea Dweller, av den enkle årsak at jeg ikke liker Cyclops´n.
    Det ble til slutt denne:
    Vis vedlegget 688677
    Det det er en fin, clean steel Sub ja. Liker også no date Sub best. Vet ikke om Rolex markeds dep.egentlig har vært de som har snudd trenden/vært delaktig, men harry stempelet er borte. Driver du med adult entertainment, heter Leif og kjører gold edition så er det lite å gjøre med. Alt kan gjøres harry.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Jeg er bare litt i klokkemodus, men ser etter noe nytt, kanskje stål, men må ikke være stor da mitt håndsett er ganske moderat. Kanskje noe rimelig fra Sarpsborg, by Glashutte kunne passe meg. Vil se.

    Dette er det jeg har brukt siden -91, kun 1 ur og ingen problemer, pris var vel ca 18K tror jeg. Siste året har jeg tatt den av når jeg utfører fysisk arbeid, med motorsag, gressklipper og snøfreser.
    Mulig ikke så mange som liker denne men for meg har den vært god, også til dress når jeg skal se ordentlig ut. IMG_1389.jpeg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nomos har jeg virkelig sansen for - spesielt de tydeligst Bauhaus-inspirerte modellene.

    Tilbake i billigkroken kom jeg over en skikkelig Lubs, ny til under halv pris på grunn skader på pakningen. AW10, ikke den originale fra '89, men gjenutgivelsen fra 2017 eller så. Diameter 10/3 cm altså. Noe sier meg at en Nato-rem eller to er midt i blinken til den.

    Braun AW10.jpg
    Det finnes også en riktig så ny , også Lubs-designet AW 10 Evo på 39 mm med dato (ufattelig elegant den røde vinkelen, altså):

    Braun AW10 Evo.jpg
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nomos har jeg virkelig sansen for - spesielt de tydeligst Bauhaus-inspirerte modellene.

    Tilbake i billigkroken kom jeg over en skikkelig Lubs, ny til under halv pris på grunn skader på pakningen. AW10, ikke den originale fra '89, men gjenutgivelsen fra 2017 eller så. Diameter 10/3 cm altså. Noe sier meg at en Nato-rem eller to er midt i blinken til den.


    Det finnes også en riktig så ny , også Lubs-designet AW 10 Evo på 39 mm med dato (ufattelig elegant den røde vinkelen, altså):
    Har en bekjent som heter Braun...... tror ikke han har klokker med navnet sitt på. Må høre med ham :)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt med kolleger, som også er klokke- intr. Hadde en samtale med en tysk kollega forrige uke om noen trompeter og samtalen penslet inn på andre ting også. Han hadde liggende noen klokker som rett og slett bare hadde blitt liggende ubrukt. Jeg var i utgangspunktet ute etter en Stowa, men har ikke økonomi til det akkurat nå. Ble råd med noe lignende til en helt annen pris - så da tikket min første lille flieger inn her i går.....
    Denne har oppgradert urverk og en haug lag med AR på. Klokken er jo i utgangspunktet en rimelig klokke og for den behagelige summen jeg betalte, smiler jeg fra øre til øre. Mulig at dette lett kan bli min "dagligklokke" - når treningsklokka ikke er på.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Her er min Nomos, en Nomos Ahoi Atlantic Date. Jeg liker at den er så stilren og ikke gjør noe som helst utover å vise tiden. Jeg unnskylder meg for at det lå noen snøfnugg på glasset :)


    20210120_120747.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn