oddemann
Overivrig entusiast
Fin sak, men eit raskt google søk avslører jo dog at den koster litt...
Fin sak, men eit raskt google søk avslører jo dog at den koster litt...
Har sett den tråden. Man kan vel ikke forvente så mye, sjelden noe er for godt til å være sant. La inn en bestilling på en som bikket under 200-grensen, så får man se. Ble litt nysgjerrig på dette, så det blir interessant å se hva som ramler ned i postkassa. Ikke så mye god hifi jeg går glipp av for den summen...Så på de der - og rent umiddelbart virker noen av dem ganske lovende - og spesielt gitt prisen. Men, så ser man at prisen kan være en advarsel. Se her: Shark Brand Watches
Oppsummert: Alle de fancy cronograph / viserne kan være malt på. Stainless steel er de ikke laget av sannsynligvis, så nikkelallergikere bør være oppmerksom...
Klokker er riktig hyggelig.Klokker er det mest unyttige å bruke penger på. Moccamaster er jo mer fornuftig - men hakket kjedeligere enn klokker.
Klokker er som kjent ltt mekanisk pynt til oss gutta, så for oss uten øreringer og kjeder - så er klokker lovlig jåleting. Ser at dyre klokker ikke er en garanti for å ha ei klokke som går nøyaktig over tid, dessverre. Men det er vel mer følelser til den type klokker enn det å vise tida som er det primære.
Har en slik men med standard reim.Synes også disse "pilotklokkene" ser ganske flotte ut (her C._Alshus bilde fra 2011 i denne tråden):
Vis vedlegget 230752
Ja, litt for mange avvik i forhold til ønsket spec.Hei ptb.
Stowa Antea small (36,5 mm) burde vel passe en del av kravene dine,
Godt tips. Dette må jeg få urmakeren til å måle.Mekaniske urverk har litt forskjellige ganghstigheter i forhold til hvilken posisjon urverket har. Med skiven opp går kanskje urverket 5 sekunder for fort, men da går det kanskje 4 sekunder hvis det ligger opp ned. Og tilsvarende med kronen opp og ned.
Så om det er klokken du kommer til å bruke daglig, kan du måle deg frem til hvilken vei klokken bør ligge når du sover slik at den nuller ut seg selv.
Ja, bl.a. en Leben CS-300DENNE tråden skal jeg holde meg LANGT unna!
Vet dere hvor mye fett HiFi utstyr en får for dette dere poster eller?
GaleMatias
Sjekk litt på tidssonen.no Klokkepuristenes svar på HFS.Mens jeg leter etter klokka som får pulsen til å stige, så handlet jeg noe jeg ikke trodde jeg skulle ende opp med. Antar at utifra de reviews og tråder jeg har lest på andre fora, at denne mekanisk er et greit kjøpt til prisen. Steinhart Ocean Vintage Military.
* ut på nettet og finne lærreim til denne *
Hvor finner man lærreimer på nettet egentlig? Ser etter en sort eller mørk brun med matchende orange søm som i klokka.
Ja, det går som regel med en tynn liten trekker, men enklere med verktøy tiltenkt oppgaven. Ikke er det dyrt heller.Har superdupersmå skrujern - men må man ha spesialverktøy for å skifte barret(er)?