Hardingfele
Æresmedlem
Det er vel Black Forest utgaven som Jörg i Stowa spurte samlere om han skulle lage, i 2005? Begrenset opplag og med henvisning til hva som skjer med illuminasjonsmalingen over tid. Jeg syns gulfargen ble for sterk.Måtte inn og sjekke på sidene til Stowa nå - jammen har ikke prisene gått mye opp. Mener på at min Original kostet €6-700 i sin tid, men er ikke skuddsikker. Ser nå at tilsvarende ur ligger på nesten €1200!Har hatt Stowa Marine Original i snart 8 år, deilig og enkelt urverk uten så mye tjafs. Anbefales!
Sikler for tiden mest på H.Moser sin Venturer, men det skal nok mye til for at jeg tør å klemme såpass mye penger inn i en klokke...
Holdt på å kjøpe et Stowa pilotur en gang for ikke lenge siden, men var i tvil om den var for stor. Den gangen, som ikke er lenge siden, kostet de 20-30% mindre en nå.... Flotte klokker, tysk design når det virkelig sitter.
Det er veldig greit å ha et såpass tidløst ur i samlingen, stålkasse, hvit urskive, enkle arabiske tall og blå hender. Denne limited varianten også hadde sin sjarm. Gar sett at Stowa kjører noen variasjoner i begrenset opplag, blant annet denne fliegeren fra en tid tilbake som jeg synes er enormt stilig:
Noen som vet hva slags maling de brukte på urskivene? Disse klokkene kan jo være radioaktive (de opprinnelige).