Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.638
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1


    Siden IWC er utenfor hva jeg er villig til å sette penger i og jeg ønsket meg et flieger: Har kjøpt en brukt Seiko JMD SARG011. Det fulgte med en NATO-rem som jeg gjerne vil bruke til hverdags.
    Hvor kjøper man et godt verktøy til rembytte?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest


    Siden IWC er utenfor hva jeg er villig til å sette penger i og jeg ønsket meg et flieger: Har kjøpt en brukt Seiko JMD SARG011. Det fulgte med en NATO-rem som jeg gjerne vil bruke til hverdags.
    Hvor kjøper man et godt verktøy til rembytte?
    Ali-Express om du har tid til å vente et par uker. Da får man sett med alt man trenger til en rimelig penger. Man behøver ikke verktøy av urmakerkvalitet for å skifte en rem eller justere antall ledd i en kjede eller noe.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.638
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det fjongt sveitsisk barettverktøy. Verktøyet jeg bruker når jeg bytter kjede på racersykkel min koster vel 1500, så dette er pyttsann. Takk for hjelpen.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne bestilte jeg for en tid tilbake, av forskjellige grunner ble den ikke levert. Ny bestilling som hentes på posten om noen dager!

    Japan utgaven (SKX 0011J2) av den klassiske SKX007K modellen, digger det orange!

    skx011j1-2-1.jpg

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Noen som har kjennskap til det tsjekkiske merket Prim? Jeg synes denne ser spennende ut:



    Jeg synes bl.a. at datovisningen er morsom.
    Den er litt dyr - 98000 CZK i Praha - ca. 37 000 NOK :(
     
    Sist redigert:

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Prim Tycho Brahe II! Helt OK men ikke spesielt ETA 7751 verk som du kan få i en rekke andre merker til en vel så rimelig pris. Søk på ETA 7750 eller 7751 hvis du er ute etter noe i den retning. Priser begynner på 20-tallet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Ja, Tycho Brahe II. Jeg er vel ikke seriøst interessert i å kjøpe en, men for meg er det litt spesielt at den er tsjekkisk. Jeg husker Prim-klokkene tilbake til kommunisttiden, og det er litt nostalgi. Rent tekniske og designmessig er den nok ikke verdt over 30 000 kr. Det er fremdeles litt "bak jernteppe" stil over den.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Et ETA 7750 er Swiss Made! Du får klokker med samme funksjonalitet med enten Swiss eller Kinas kloner av 7750 for betydelig lavere pris. Erterna har en del varianter til ca 25’ (swiss Made)
    Ja, Tycho Brahe II. Jeg er vel ikke seriøst interessert i å kjøpe en, men for meg er det litt spesielt at den er tsjekkisk. Jeg husker Prim-klokkene tilbake til kommunisttiden, og det er litt nostalgi. Rent tekniske og designmessig er den nok ikke verdt over 30 000 kr. Det er fremdeles litt "bak jernteppe" stil over den.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Jo, men poenget for meg er at den er lagd i Tsjekkia, ikke i Sveits. Skal titte litt på andre Prim-klokker neste gang jeg er i Praha. De har butikk på Kotva med alle modellene utstilt. De lager forøvrig urverkene selv - det i Tycho Brahe II heter 77.51, så det er vel et 7751 lagd på lisens på fabrikken i Nové Město.
    Jeg har ikke noen seriøse planer om å kjøpe et, men det er morsomt å se at fabrikken fremdeles eksisterer.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.638
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pekedato er kult. Oris var veldig glade i slikt på nittitallet.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Det er neppe hverken lisens eller egen produksjon. Mange produsenter bruker ETA og gjør noen kosmetiske endringer og vips så blir det in-House! Største endring her er nokk punktumet i 77.51 fra 7751! Men når det er sagt så har de faktisk noen egenproduserte Calibre og det er der veldig mange som ikke har.
    Jo, men poenget for meg er at den er lagd i Tsjekkia, ikke i Sveits. Skal titte litt på andre Prim-klokker neste gang jeg er i Praha. De har butikk på Kotva med alle modellene utstilt. De lager forøvrig urverkene selv - det i Tycho Brahe II heter 77.51, så det er vel et 7751 lagd på lisens på fabrikken i Nové Město.
    Jeg har ikke noen seriøse planer om å kjøpe et, men det er morsomt å se at fabrikken fremdeles eksisterer.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Ja, de skriver om 77.51:

    "ETA 7751 s individualizací dle zákazníka" - "ETA 7751 med individualisering i henhold til kunde"

    Hva som ligger i det vet jeg ikke - antagelig kosmetiske endringer som du sier.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.233
    Torget vurderinger
    1


    Siden IWC er utenfor hva jeg er villig til å sette penger i og jeg ønsket meg et flieger: Har kjøpt en brukt Seiko JMD SARG011. Det fulgte med en NATO-rem som jeg gjerne vil bruke til hverdags.
    Hvor kjøper man et godt verktøy til rembytte?
    Jeg er på utkikk etter en sånn klokke.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.638
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Andre enn meg har sikkert greie på alternativer, fra det betalbare til det hysteriske. Denne Seikoen var "bare Japan" har jeg blitt fortalt, og jeg hadde flaks som kom over den.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.233
    Torget vurderinger
    1


    Siden IWC er utenfor hva jeg er villig til å sette penger i og jeg ønsket meg et flieger: Har kjøpt en brukt Seiko JMD SARG011. Det fulgte med en NATO-rem som jeg gjerne vil bruke til hverdags.
    Hvor kjøper man et godt verktøy til rembytte?
    Jeg er på utkikk etter en sånn klokke.
    Sjekk her, https://www.shoppinginjapan.net/
    Jeg kjøpte min Seiko hos dem og det var en god opplevelse,
    Vis vedlegget 555385
    Nice!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Fantastiske nyheter fra teknologiens forpost. Apple har oppfunnet et armbåndsur som viser tiden .. hele tiden. Slå den!

    ur.jpg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Fantastiske nyheter fra teknologiens forpost. Apple har oppfunnet et armbåndsur som viser tiden .. hele tiden. Slå den!
    Tja, det de har gjort er å finne en måte der det å vise urskiven hele tiden ikke påvirker batterilevetiden spesielt mye. Å slå av skjermen sparer batteri og derfor har man gjort det. Nå trenger man ikke gjøre det lenger. Det har med prosessor og skjermteknologi å gjøre.

    Jeg har en Apple Watch, men ikke for å vise tiden - det har jeg en mekanisk klokke som gjør. Men det er praktisk å kunne besvare telefonen og å sende SMSer, sjekke været, sjekke lydnivået, sjekke kalenderen uten å måtte ta fram telefonen. Samt å ha en dings som automatisk kan ringe 113 hvis det skulle være nødvendig...

    Hva VG eller Dagbladet velger å skrive i sine overskrifter har ikke Apple så mye kontroll over heldigvis.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    H Moser & Cie er en herlig produsent som god under radaren hos de aller, aller fleste. Lekkert! Siklet på disse klokkene lenge. Vis gjerne baksiden. Den er vakker.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    H Moser & Cie er en herlig produsent som god under radaren hos de aller, aller fleste. Lekkert! Siklet på disse klokkene lenge. Vis gjerne baksiden. Den er vakker.
    4DF1C1ED-5735-4A60-BAB3-C9CFCC93595D.jpg
    Får ikke tatt bilde av min da jeg mangler utstyr/optikk som yter verket rettferdighet! Klokken her opp til 10 dagers gangreserve!
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 555847
    Big Date har to separate datoskiver! En som går fra 1-15 og en fra 16-31, dette for at på plass! Datoskifte skjer på salget 12(24) så raskt at du ikke kan se selve skiftet.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.844
    Torget vurderinger
    23
    Har en Airman 7.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.844
    Torget vurderinger
    23
    Knall men har ikke brukt den! Reima er litt for kort, har veldig kraftige håndledd.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.638
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Seikoen min er 42 mm, men ser nesten ut som et 55 mm B-Uhr på mitt håndledd.

    Laco-b-uhr-vintage-01-768x576.jpg
    Originalt Laco Beobachtungsuhr Type B
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Noen kjøpte seg ny klokke forrige uke....

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Så mye penger har jeg ikke! Men hadde jeg hatt det.....?!!:cool:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Har du råd til det så får du nok pengene dine tilbake senere om du selger!

    Det kommer alltid en annen styrtrik tulling som må plassere pengene sine en tid.

    For ikke mange år siden kunne man kjøpe en Lambo Espada i kjørbar stand for et par hundre tusen kroner, i dag må du vel ut med en million eller to for et restaureingsobjekt.

    Ting det ikke lages flere av har en kjedelig uvane med å stige i pris!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det at kjendiser (dokumentert) har eid og brukt et produkt resulterer jo som oftest i relativt høye priser, nær sagt uansett hva det er.
    Her er et eksempel:
    Gilmours 69 Stratocaster ble solgt for $ 3.975.000. En 69 Stratocaster selges normalt for 60 - 80.000,- NOK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn