Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no

Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
    F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.

Litt i seneste laget, men jeg legger denne ut, likevel. Denne fyren kjenner bransjen fra innsiden, etter hva jeg forstår.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.769
    Torget vurderinger
    2
    Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no

Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
    F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.

Litt i seneste laget, men jeg legger denne ut, likevel. Denne fyren kjenner bransjen fra innsiden, etter hva jeg forstår.

Hyggelig. Det forløp strålende. Var en rekke interessenter, fikk en mengde WOW! tilbakemeldinger og klokken ble solgt for et bemerkelsesverdig høyt beløp etter noen få dager. Jeg fikk penger på konto og kjøper fikk en "grailklokke" som ble autentisert etter alle mulige regler før overlevering.

Langt mindre komplisert enn jeg hadde trodd det ville være.

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Casio Edifice EQB-600D.
    Syncer mot tlf med blåtann så den går alltid 100% riktig.
    Oppladbare batteri med solceller.

Og best av alt, utseende :)
    Jeg synes den ser helt fantastisk ut.

image.jpg

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.281
    Sted
    Oslo
    Hadde vært interessant å vite årsmodell på Rolexen. Så det kom et innlegg imellom.

mvh

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.769
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært interessant å vite årsmodell på Rolexen. Så det kom et innlegg imellom.

mvh
    Første versjon kom det året jeg ble født, og er den jeg leter etter, 1957. Mange med champagne-urskive og få med den sorte med påskriften i bildet.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.281
    Sted
    Oslo
    Første versjon kom det året jeg ble født, og er den jeg leter etter, 1957. Mange med champagne-urskive og få med den sorte med påskriften i bildet.
    Hadde faktisk trodd den var ennu eldre. Meget flott ur, uansett.

mvh

Bat78

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    438
    Torget vurderinger
    7
    Det var et veldig flott ur fra Seiko! Har sett på noe fra IWC eller Breitling (Transocean) til penbruk, men denne var en kandidat jeg ikke har vurdert før nå :)

Klarte ikke å bestemme meg mellom Schauer Edition 12 og Seiko Presage SARD011 "URUSHI". Da gikk det som det måtte gå. I god Ole Brumm stil svarte jeg "ja takk" til begge deler. Og jeg som ikke en gang er en klokke-fyr.

Vis vedlegget 376398
    Vis vedlegget 376399

Schauer ankommer trolig i løpet av 2-3 uker, mens Seiko er rett rundt hjørnet. Får ta et par bilder når de dukker opp.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    gikk på en smell :cool:

IMG_1639.jpg

Finishen er elt ekstrem, med plettfrie detaljer ned til lupenivå, og visere så skarpe at man kan barbere seg med dem.
    High beat urverket er det heller ikke noe å klage på ;)

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Hva tenker dere om Helson Sharkdiver 45? Er dette en klokke som er verdt prisen? Blir 45 mm for stor med relativt spinkle armer/håndledd? Jeg bruker idag en Seiko SKX007 og synes kanskje den er litt puslete.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    tja, med puslete håndledd vil jeg nok tro at den kommer til å se litt rar ut siden den har såpass massive lugs, men sånt er jo smak og behag.
    har du prøvd den nye seiko turtle eller sumo?
    bygger litt mer ut enn SKX007, men uten at det ser dumt ut på små håndledd.

når det kommer til pris og kvalitet så tror jeg dog absolutt ikke at helson er noe dårlig kjøp.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    ligger forresten en brukt sharkdiver 42 på tidssonen, så om du bor i nærheten av oslo/drammen er det jo enkelt å svippe innom og prøve.
    tror nok den vil føles større på armen enn skx007.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    45mm begynner å nærme seg ishockeypuckstørrelse, men joje har antageligvis større håndledd enn en 10-åring, og såvidt jeg kan se, har denne Helson-modellen veldig korte "lugs". Så det kan hende at den passer deg helt greit, joje.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tenker på om jeg skal levere min Ciny fra 1961 til rens og få ny reim til den i høst. Det er et fint ur som jeg ikke finner noen bilder av på nettet, så jeg får komme tilbake til det når jeg får tatt noen bilder av mitt eget. Ikke automatic, men det har liten sekundviser nederst på urskiven og dato. Hvor mye koster en rens? Det fungerte utmerket sist jeg sjekket for et år siden, men det har ikke vært gjennom noen service eller rens på 35 år.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det kan tenkes at det er vidvinkelperspektiv på bildet som gjør at klokken, som er nærmest kameraet, ser større ut i forhold til armen enn hva som egentlig er tilfelle.

Uansett ville jeg ikke kjøpt større klokke uten først å prøve den på håndleddet.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Det kan tenkes at det er vidvinkelperspektiv på bildet som gjør at klokken, som er nærmest kameraet, ser større ut i forhold til armen enn hva som egentlig er tilfelle.

Uansett ville jeg ikke kjøpt større klokke uten først å prøve den på håndleddet.
    Helt enig i at en større klokke bør prøves.

Det store personlige nederlaget for meg kom egentlig når jeg nå oppdaget at dagene ikke står på engelsk, jeg har ikke studert klokka grundige nok tidligere! Synet er ikke det det engang var, heldigvis er hørselen i behold.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2

Det store personlige nederlaget for meg kom egentlig når jeg nå oppdaget at dagene ikke står på engelsk, jeg har ikke studert klokka grundige nok tidligere! Synet er ikke det det engang var, heldigvis er hørselen i behold.
    Jeg ser godt, men jeg lukter ikke så godt. :D

Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.769
    Torget vurderinger
    2
    Tenker på om jeg skal levere min Ciny fra 1961 til rens og få ny reim til den i høst. Det er et fint ur som jeg ikke finner noen bilder av på nettet, så jeg får komme tilbake til det når jeg får tatt noen bilder av mitt eget. Ikke automatic, men det har liten sekundviser nederst på urskiven og dato. Hvor mye koster en rens? Det fungerte utmerket sist jeg sjekket for et år siden, men det har ikke vært gjennom noen service eller rens på 35 år.
    Fine klokker. Regn med ca 3000 for full service. Har inne en Ulysse Nardin nå som skal gjennom det samme, pluss rehabilitering av urskiven. Blir som ny. Er det chronometer/chronograph blir det kanskje 1500 ekstra.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fine klokker. Regn med ca 3000 for full service. Har inne en Ulysse Nardin nå som skal gjennom det samme, pluss rehabilitering av urskiven. Blir som ny. Er det chronometer/chronograph blir det kanskje 1500 ekstra.
    Dette er et mellomklasse sportsur uten automatikk. Men har alltid vært et veldig presis ur. Hvis du kjenner Ciny godt så er det av den typen med dato og liten sekundviser nede på urskiven istedenfor vanlig sekundviser som er montert sammen med resten av viserne. Det var ganske vanlig på femtitallet og utpå sekstitallet på mange sveitsiske ur. Jeg har forresten veldig sansen for dukkerurene til Ciny med automatikk fra slutten av sekstitallet. Tøffe ur!

ciny divers watch.jpg

Skal få tatt et bilde av min Ciny og legge ut med tid og stunder. Helst etter skifte av reim. Var på reise da den gamle (og nydelige Omega-reimen) jeg satt på uret i 1987 røyk. Kjøpte kjapt ei grå (av en eller annen uforståelig grunn) reim av en markedselger som ikke er særlig pen bare for å sørge for at det var reim på den. Etterpå oppdaget jeg først etterpå at spenna i tillegg var feil farge, gull. Må ha hatt en lunchpils for mye den dagen. :rolleyes:

U

utgatt25555

Gjest
    Min gamle Seiko SKX007K2(1) köpt 1998 i Singapore er gått ut på dato, ny må inn!

3-18-.jpg

mvh

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Dersom du vil ha en ny SKX007 må du skynde deg litt, musicus. Den modellen har visstnok nylig gått ut av produksjon.

U

utgatt25555

Gjest
    Dersom du vil ha en ny SKX007 må du skynde deg litt, musicus. Den modellen har visstnok nylig gått ut av produksjon.

Obs! håper min order bekreftelse gjelder den gamle, ser de har begynt å selge Japan versjonen på klockimport.com, jeg vil gjerne ha denne versjonen, både Euro & Japan versjon har samme drivverk, men, blått vs svart og jeg vil gjerne ha den svarte europeiske/svarte versjonen...har iaf fått bestillingen bekreftet :)

mvh

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal ikke påstå det 100% sikkert, men jeg mener å huske at SKX007 er den helsvarte modellen, mens den med mørkeblå skive og rød/mørkeblå dreiering heter SKX009. Bokstaven i slutten av typebetegnelsen indikerer produksjonsland. SKX007J er laget i Japan og SKX007K er laget i Malaysia.

Robert Redford bar en SKX009 i filmen "All is lost".

6ac1a83e2bd5d067d797611b379d06e3.jpg

U

utgatt25555

Gjest
    Da satt den på armen, sendt igår kveld fra norra Sverige og landet i Gøteborg idag :)
    Synes den virker meget bra til å være en rimelig klokke, selv synes jeg 41 mm er i minste laget, men dette funker, det kan synes som om klokken er noe større på bildet enn i virkeligheten...

IMG_3271.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest

Fikk min nye Seiko idag, og om du ikke har oppdaget det allerede, så finns dagene både på Tysk og Engelsk, du må bare skru litt mer/videre för de kommer på Engelsk ;)

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har klokkens størrelse tatt over for penisen når det kommer til å skape usikkerhet om sin egen verdi? Heldigvis er monsterklokketrenden så godt som over, men et vanlig dykkerur av den klassiske typen bør da også være mer enn nok til å gjøre et statement mht størrelse? Sett bort fra Panerai og lignende klassikere synes jeg stort sett forvokste klokker til vanlige klær (les: ikke våtdrakt) er uharmonisk og rykker helhetsinntrykket ut av balanse, spesielt hvis resten av resten av det visuelle er smakfullt. Men det er nå min personlige mening, og ikke ment som noen mistenkeliggjøring av noen som helst her inne. :)

En annen sak er at hvis jeg selv var sportsdykker så ville jeg nok blitt så glad i dykkeruret mitt at jeg hadde brukt det til annet enn våtdrakt, sikkert også hvis det var at den litt overdimensjonerte typen. Så det er ikke det at jeg vil hevde at jeg er bedre, tvert imot... :rolleyes:

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.840
    Sted
    oslo
    med mindre man har skipper'n-armer så holder som regel 37-42mm i massevis til bruksklokker.
    tror nok flere kommer til å kvitte seg med "kjempeklokkene" sine fremover, ettersom moten heldigvis er på vei tilbake til litt mer normalt proposjonerte ur.

skal man ha breiere klokker, så bør som regel lugsene være korte, slik som seiko sin tuna eller turtle, eller så bør designet være såpass outrert at man godtar størrelsen av "kunstneriske" grunner, ref: ploprof ;)

Fordelen med alt dette er jo at om man sikkert snart kan gjøre noen gode kjøp på brukte 47mm panerai om man tilfeldigvis har skipper'n-armer!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn