F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no
Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
Hyggelig. Det forløp strålende. Var en rekke interessenter, fikk en mengde WOW! tilbakemeldinger og klokken ble solgt for et bemerkelsesverdig høyt beløp etter noen få dager. Jeg fikk penger på konto og kjøper fikk en "grailklokke" som ble autentisert etter alle mulige regler før overlevering.F2F er jo selvfølgelig beste og tryggeste måte. På TS har de jo også en sk Good Guys logg blant medlemmene. Et annet alternativ er jo å kontakte Johnny Rolex på Nannestad. Tror han også driver noe kommisjonssalg.Du vil sikkert få noen kvalifiserte tips/råd om du legger ut det innlegget på Tidssonen.no
Har tenkt å legge ut en annonse der, og har sjekket litt. Men HFSere er jo en gullgruve av gode råd ofte, så fikk lyst til å ta en første sondering her. Beste måte å sørge for oppgjør/overtakelse på, i slike tilfeller? Er jo en del diskusjon om det på tidssonen, uten at man synes å enes.
Litt i seneste laget, men jeg legger denne ut, likevel. Denne fyren kjenner bransjen fra innsiden, etter hva jeg forstår.
Må innrømme at dette er et flott ur - selv for en Omega fan...Men jeg har knapt solgt en klokke før jeg begynner å lete etter en annen - nemlig denne, som jeg har falt for.
Vis vedlegget 392589
Første versjon kom det året jeg ble født, og er den jeg leter etter, 1957. Mange med champagne-urskive og få med den sorte med påskriften i bildet.Hadde vært interessant å vite årsmodell på Rolexen. Så det kom et innlegg imellom.
mvh
Hadde faktisk trodd den var ennu eldre. Meget flott ur, uansett.Første versjon kom det året jeg ble født, og er den jeg leter etter, 1957. Mange med champagne-urskive og få med den sorte med påskriften i bildet.
Klarte ikke å bestemme meg mellom Schauer Edition 12 og Seiko Presage SARD011 "URUSHI". Da gikk det som det måtte gå. I god Ole Brumm stil svarte jeg "ja takk" til begge deler. Og jeg som ikke en gang er en klokke-fyr.
Vis vedlegget 376398
Vis vedlegget 376399
Schauer ankommer trolig i løpet av 2-3 uker, mens Seiko er rett rundt hjørnet. Får ta et par bilder når de dukker opp.
Da har vi veldig forskjellig oppfatning om hva som ser puslete ut...Slik ser Seikoen på håndleddet mitt, som forhåpentligvis er litt kraftigere enn en 10-årings.
Når jeg ser på bildet så ser jo klokka ganske stor ut, jeg oppfatter det faktisk ikke slik i virkeligheten. Snåle greier det der..Da har vi veldig forskjellig oppfatning om hva som ser puslete ut...Slik ser Seikoen på håndleddet mitt, som forhåpentligvis er litt kraftigere enn en 10-årings.
Ang size: Mener denne er 52 eller 53mm i diameter, dvs fullvoksen - men likevel ikke for stor på mitt håndledd.Denne likte jeg....svær, men ikke supertung! Vis vedlegget 395436
Helt enig i at en større klokke bør prøves.Det kan tenkes at det er vidvinkelperspektiv på bildet som gjør at klokken, som er nærmest kameraet, ser større ut i forhold til armen enn hva som egentlig er tilfelle.
Uansett ville jeg ikke kjøpt større klokke uten først å prøve den på håndleddet.
Jeg ser godt, men jeg lukter ikke så godt.Helt enig i at en større klokke bør prøves.
Det store personlige nederlaget for meg kom egentlig når jeg nå oppdaget at dagene ikke står på engelsk, jeg har ikke studert klokka grundige nok tidligere! Synet er ikke det det engang var, heldigvis er hørselen i behold.
Fine klokker. Regn med ca 3000 for full service. Har inne en Ulysse Nardin nå som skal gjennom det samme, pluss rehabilitering av urskiven. Blir som ny. Er det chronometer/chronograph blir det kanskje 1500 ekstra.Tenker på om jeg skal levere min Ciny fra 1961 til rens og få ny reim til den i høst. Det er et fint ur som jeg ikke finner noen bilder av på nettet, så jeg får komme tilbake til det når jeg får tatt noen bilder av mitt eget. Ikke automatic, men det har liten sekundviser nederst på urskiven og dato. Hvor mye koster en rens? Det fungerte utmerket sist jeg sjekket for et år siden, men det har ikke vært gjennom noen service eller rens på 35 år.
Dette er et mellomklasse sportsur uten automatikk. Men har alltid vært et veldig presis ur. Hvis du kjenner Ciny godt så er det av den typen med dato og liten sekundviser nede på urskiven istedenfor vanlig sekundviser som er montert sammen med resten av viserne. Det var ganske vanlig på femtitallet og utpå sekstitallet på mange sveitsiske ur. Jeg har forresten veldig sansen for dukkerurene til Ciny med automatikk fra slutten av sekstitallet. Tøffe ur!Fine klokker. Regn med ca 3000 for full service. Har inne en Ulysse Nardin nå som skal gjennom det samme, pluss rehabilitering av urskiven. Blir som ny. Er det chronometer/chronograph blir det kanskje 1500 ekstra.Tenker på om jeg skal levere min Ciny fra 1961 til rens og få ny reim til den i høst. Det er et fint ur som jeg ikke finner noen bilder av på nettet, så jeg får komme tilbake til det når jeg får tatt noen bilder av mitt eget. Ikke automatic, men det har liten sekundviser nederst på urskiven og dato. Hvor mye koster en rens? Det fungerte utmerket sist jeg sjekket for et år siden, men det har ikke vært gjennom noen service eller rens på 35 år.
Dersom du vil ha en ny SKX007 må du skynde deg litt, musicus. Den modellen har visstnok nylig gått ut av produksjon.
Fikk min nye Seiko idag, og om du ikke har oppdaget det allerede, så finns dagene både på Tysk og Engelsk, du må bare skru litt mer/videre för de kommer på EngelskHelt enig i at en større klokke bør prøves.Det kan tenkes at det er vidvinkelperspektiv på bildet som gjør at klokken, som er nærmest kameraet, ser større ut i forhold til armen enn hva som egentlig er tilfelle.
Uansett ville jeg ikke kjøpt større klokke uten først å prøve den på håndleddet.
Det store personlige nederlaget for meg kom egentlig når jeg nå oppdaget at dagene ikke står på engelsk, jeg har ikke studert klokka grundige nok tidligere! Synet er ikke det det engang var, heldigvis er hørselen i behold.