U
utgatt25555
Gjest
Det er vel ikke bare snakk om hva som holder, det er vel også litt hva man liker og/eller foretrekker!med mindre man har skipper'n-armer så holder som regel 37-42mm i massevis til bruksklokker.
tror nok flere kommer til å kvitte seg med "kjempeklokkene" sine fremover, ettersom moten heldigvis er på vei tilbake til litt mer normalt proposjonerte ur.
skal man ha breiere klokker, så bør som regel lugsene være korte, slik som seiko sin tuna eller turtle, eller så bør designet være såpass outrert at man godtar størrelsen av "kunstneriske" grunner, ref: ploprof
Fordelen med alt dette er jo at om man sikkert snart kan gjøre noen gode kjøp på brukte 47mm panerai om man tilfeldigvis har skipper'n-armer!
En klokke, er for egendel noe jeg skal trives og kjenne meg komfortabel med, da blir det for meg! for lite med det under 41mm, det blir helt enkelt for pinglete og noen ganger, for femi! 42-45 mm er for min del det ideelle, men nu som jeg kjörer billig klokker fra Seiko blir det å nöye seg med stort sett 41mm Billige monsterBlings er ikke på radaren engang.
At noen drar assosisasjoner til kjönnsorgan og selvtillit vs klokkestörrelse, vel..de fantasiene får de stå for selv
mvh