miata
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 17.01.2005
- Antall liker
- 1
Ja, tror det er en sang på hver side.. 33rpmCundis skrev:Å heite... Blir mye trimming da..! ;D
Ja, tror det er en sang på hver side.. 33rpmCundis skrev:Å heite... Blir mye trimming da..! ;D
Du skal ikke se bort i fra at det kan være en annen mastering på vinylCundis skrev:Hvis det er så dårlig lyd på den som ryktene kanskje hentyder, så ser jeg ikke helt hensikten med å prøve å oppnå bedre lyd på plata ved å gi hver låt en hel plateside. Vanskelig å lage gull av gråstein egentlig.. Er nok bare et markedstriks for å tjene mer kroner.. ;D
Her er en 45 RPM sak inkl. CD...miata skrev:Ja, tror det er en sang på hver side.. 33rpmCundis skrev:Å heite... Blir mye trimming da..! ;D
Det er også de som mener at denne mannen ikke er helt ærlig, da de samme låtene visstnok skal låte bedre i Guitar Hero. GH-folkene og Jensen fikk angivelig de samme filene tildelt.Wergeland skrev:Ted Jensen, mannen som faktisk har mastret denne skriver:
"Im certainly sympathetic to your reaction, I get to slam my head against that brick wall every day. In this case the mixes were already brick walled before they arrived at my place. Suffice it to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here. Believe me Im not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."
Ted Jensen har mastret, ikke mikset.havar skrev:Det er også de som mener at denne mannen ikke er helt ærlig, da de samme låtene visstnok skal låte bedre i Guitar Hero. GH-folkene og Jensen fikk angivelig de samme filene tildelt.Wergeland skrev:Ted Jensen, mannen som faktisk har mastret denne skriver:
"Im certainly sympathetic to your reaction, I get to slam my head against that brick wall every day. In this case the mixes were already brick walled before they arrived at my place. Suffice it to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here. Believe me Im not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."
Kort sagt, det er flust med antagelser omkring denne platen...
Blir ikke noe på deg på ei stund ;DThomas1 skrev:Kjøpte cden for madammen istad. Hun sitter og hører på den nå på hifirommet. Sa at hun måtte holde volumet på 32 som jeg bruker på gode innspillinger. Kanskje jeg burde finne frem en Paracet nå? ;D
Dersom så er tilfelle så vil vinylen evt. være ganske redselsfull. Vinyl «tåler» «normalt sett» ikke denne maksimeringen.Wergeland skrev:Det er miksen som er høy som en mur. En annen mastring for vinylen vil ikke hjelpe.
Ikke kanskje. Det _er_ verdt det. CD-utgaven føles 3 ganger så høy, minst, og da peaker allerede GH3 utgaven på rett under 0db. The Black Album føles fortsatt litt klarere og har mer hardhitting bass, men selv dette albumet føles ganske komprimert iforhold til GH3 av D-Mag. Kan bare tenke meg hvordan D-Mag kan låte om de remikser det skikkelig med de originale høyoppløselige enkeltsporene..DIY_dude skrev:Veldig interressant. Det er på flere bittorrent nettsteder lagt ut FLAC-filer av GH3-versjonen av Death Magnetic. Kanskje det er verdt et forsøk.
Iogmed at dette skjedde med Metallica, verdens største band, så er det nok veldig positivt for den almenne bevisstgjøringen rundt "the loudness war". Selv mine venner som er hardbarka Metallica fans, men som normalt gir beng i lyd, har fått det med seg.Wergeland skrev:Mer om Guitar Hero versjonen:
http://www.guardian.co.uk/music/2008/sep/17/metallica.guitar.hero.loudness.war
Selv gir jeg beng i akkurat denne plata, men synes det er positivt at folk får ørene opp for hva som er i ferd med å skje med lydkvaliteten på musikken vi kjøper.
Er subben så go at tilogmed Metallica's nye låt kult?Hagto skrev:Fikk min første naboklage ever, i dag!
Spillte den nye Metallica på litt uvant høyt nivå, med ny sub.
Kult, leter etter sub selv, og skulle gjerne hatt en som gjorde Metallica ok 8)Hagto skrev:Ja, var ganske ok
Jeg kjøpte denne, to stk 12 tommere og 2700W:Vermin skrev:Kult, leter etter sub selv, og skulle gjerne hatt en som gjorde Metallica ok 8)Hagto skrev:Ja, var ganske ok