Jeg tenker at dersom de krever hardware encoding/decoding, så er de inne på samme spor som HDCD og er borte innen få år. Roon-støtte er et must.Has Warner Music Group really transcoded their whole vast catalog?
No, they're not finished. So far they've only completed the part of their catalog for which 24-bit masters already exist. That's a lot of music. It includes all their digital transfers from analog tape—think, for example, of all those 1950s and '60s jazz titles—and most of their recent recordings. But it's not everything. In fact, that part was relatively easy. Early digital recordings—the ones made before the introduction of CD, and recordings made for CD through about 1987—require more time and attention. They also haven't yet converted the analog masters that weren't already digitized.
So when will they be finished?
They expect to have completed everything—the whole WMG catalog—by next spring.
Så bra!
Tror ikke det er så viktig for massemarkedet. De av oss som vil bedre lyd enn man får fra Spotify er i klart mindretall og så langt så har ikke streaming vært noe lukrativt marked.Så bra!
Da gjelder det for Spotify å vokne opp også da, så de ikke ender opp med å gå på samme blunderen som Kodak!
Spotify har allerede latt Tidal ha høykvalitets-streaming i form av Tidal HIFI, og hvis de nå heller ikke skal oppgradere er jeg redd de kommer altfor langt bakpå..
To ensure the integrity of the artist’s music from the original source to the end listener,MQA needed a codec solution to securely encode and decode the music file.Authentication is critical to MQA technology which must work end-to-end, from the studioall the way to the music fan. An advanced cryptographic solution was the best option tofingerprint the musical file. MQA turned to Utimaco, a leading manufacturer of hardwarebasedsecurity solutions that provide the root of trust to keep cryptographic keys safe,secure critical digital infrastructures and protect high value data assets.
Asbjørn/bambadoo, slik jeg forstår dere, så kan ikke Tidals MASTER være MQA?Med andre ord: Glem digital volumkontroll, replay gain, digitale delefiltre, eq og all annen prosessering i det digitale domene. Hvis den ekstra informasjonen som er "begravd" nede i støygulvet skal kunne hentes ut må bitstrømmen være uendret frem til DAC. Deretter kan man ha analog volumkontroll, delefilter etc.
Det vil formodentlig bety at loudness war slipper løs igjen, siden både replay gain hos konsument og lydstyrkenormalisering hos streamingkilde (som Apples Sound Check) er verboten. Da er det igjen fritt frem for plateselskapene å mastre everything louder than everything else, uhindret av forsøk på å normalisere opplevd lydstyrke mellom masteringbord og høyttaler.
Dette er virkelig ikke en god ting for lydkvalitet.
Det virker nesten slik:Eller har det skjedd noe i mellomtiden her som muliggjør dekoding av MQA på programvaresiden, dvs. i Tidals avspiller?
![]()
Det har alltid vært teknisk mulig, Auralic hadde software dekoding oppe å kjøre for et år siden, men ble stoppet av MQA når de skulle kjøre demo på messe. Tipper MQA har gjort en politisk endring for å få større gjennomslagskraft, da format som krever at meste parten må kjøpe ny DAC fort ville endt opp som DSD.Asbjørn/bambadoo, slik jeg forstår dere, så kan ikke Tidals MASTER være MQA?Med andre ord: Glem digital volumkontroll, replay gain, digitale delefiltre, eq og all annen prosessering i det digitale domene. Hvis den ekstra informasjonen som er "begravd" nede i støygulvet skal kunne hentes ut må bitstrømmen være uendret frem til DAC. Deretter kan man ha analog volumkontroll, delefilter etc.
Det vil formodentlig bety at loudness war slipper løs igjen, siden både replay gain hos konsument og lydstyrkenormalisering hos streamingkilde (som Apples Sound Check) er verboten. Da er det igjen fritt frem for plateselskapene å mastre everything louder than everything else, uhindret av forsøk på å normalisere opplevd lydstyrke mellom masteringbord og høyttaler.
Dette er virkelig ikke en god ting for lydkvalitet.
Hvordan skal det ellers være mulig å spille av MASTER i Tidal til en DAC (i mine Genelec 8351a) som ikke er "MQA ready"?
Eller har det skjedd noe i mellomtiden her som muliggjør dekoding av MQA på programvaresiden, dvs. i Tidals avspiller?
![]()
Tidal leverer ut 96khz (software dekodet), selv om man ikke kjører USB så er nok ikke noe problem å kjøre DSP i framtiden heller.Med andre ord: Glem digital volumkontroll, replay gain, digitale delefiltre, eq og all annen prosessering i det digitale domene. Hvis den ekstra informasjonen som er "begravd" nede i støygulvet skal kunne hentes ut må bitstrømmen være uendret frem til DAC. Deretter kan man ha analog volumkontroll, delefilter etc.
Det vil formodentlig bety at loudness war slipper løs igjen, siden både replay gain hos konsument og lydstyrkenormalisering hos streamingkilde (som Apples Sound Check) er verboten. Da er det igjen fritt frem for plateselskapene å mastre everything louder than everything else, uhindret av forsøk på å normalisere opplevd lydstyrke mellom masteringbord og høyttaler.
Dette er virkelig ikke en god ting for lydkvalitet.
Bra!
Master-quality albums and tracks will be available on mobile and web applications at a later date.