Forsterkere Ny på forum, tips til ny integrert forsterker.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen, ble noen nye høytaler kabler i dag, Zu Audio Event LC MK 2 i 3 metere, sammen med en streamer fra Naim, Uniti Atom og RCA kabler fra Luxman, JPR-10000, da blir det noen timer i kjeller stua fra nå og utover for å teste dette ut, så langt knall bra, med Yello og Toy via Spotify for å teste dette ut.

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.824
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert litt på kanten, men jeg får assosiasjoner til en gammeldags brødboks når jeg ser denne. Men ok, det er vel helst lyden som teller og den er det neppe noe i veien med.
    Lyden er det ikke noe og klage på, rør spiller mye bedre enn Transistorforsterker hadde tidligere en Musical Fidelity kW500 i 10 år den spilte fint den men rør er mer musikalsk i lyden som og være på live konsert.
    Du er ikke alene om å mene det, tydeligvis. Uansett, dumt av meg å kritisere utseende på din Prima Luna. Beklager det.
    Helt på sin plass med kritikk av brødboks design ikke vakkert i det hele tatt men gitter har reddet meg en gang allerede fra katastrofe så en stor takk til designer :)

Mvh

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Oiii...mye handling om dagen ja. Flott streamer :)
    Men har du fixed analog output da, fra Atom til Lux.? Selv bruker jeg en Unitiqute( forgjengeren) som streamer men på denne har jeg digital output og mulighet til å skru av forsterker-delen i SW. Altså jeg kjører coax fra Naim til Moon forsterkeren min som har DAC. Jeg har Også testet ved å justere volum til ca 70 og bruke pre-out fra Naimen, -men syntes ikke dette ble så bra, derav nyskjerrig:)

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Oiii...mye handling om dagen ja. Flott streamer :)
    Men har du fixed analog output da, fra Atom til Lux.? Selv bruker jeg en Unitiqute( forgjengeren) som streamer men på denne har jeg digital output og mulighet til å skru av forsterker-delen i SW. Altså jeg kjører coax fra Naim til Moon forsterkeren min som har DAC. Jeg har Også testet ved å justere volum til ca 70 og bruke pre-out fra Naimen, -men syntes ikke dette ble så bra, derav nyskjerrig:)
    Hei.
    Må jo innrømme at jeg ikke følger helt med, men skjønner at du i soft ware på din Naim har skrudd av forsterker delen, det går sikkert på denne også, men jeg er jo egentlig sylfersk her. Har bare brukt RCA kablene fra Naim og inn i den ene linje inngangen på Luxman. Hva menes med fixed? At man gjør en endring i SW ?

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Var nok litt dårlig formulert så jeg prøver slik: På min UnitiQute så var det ikke mulig å sette et fast lydnivå på pre-out, da utgangen er ment til effektforsterker eller subwoofer. Jeg lurte bare på hvordan du har løst dette? Satt fullt volum på Atom?

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Var nok litt dårlig formulert så jeg prøver slik: På min UnitiQute så var det ikke mulig å sette et fast lydnivå på pre-out, da utgangen er ment til effektforsterker eller subwoofer. Jeg lurte bare på hvordan du har løst dette? Satt fullt volum på Atom?
    Hei. Jeg prøvde meg litt frem og tilbake i går kveld, fant jo raskt ut at volum kunne styres også fra iPad hadde vel volum både på iPad og Atom`n på ca 50% og følte da at det var riktig gjennomsnitt for så å styre volum på Luxman.

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg prøvde meg litt frem og tilbake i går kveld, fant jo raskt ut at volum kunne styres også fra iPad hadde vel volum både på iPad og Atom`n på ca 50% og følte da at det var riktig gjennomsnitt for så å styre volum på Luxman.
    Volum kontroller slipper gjennom mest på opp mot maks volum, test maks på atom og reguler med luxman.

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Volum kontroller slipper gjennom mest på opp mot maks volum, test maks på atom og reguler med luxman.
    Hei.
    Det skal jeg skjekke ut i kveld ??????

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det var dette jeg erindret. Om jeg skulle bruke min UnitiQute på samme måte, så tror jeg volum ut ble anbefalt til ca.70.
    Tror det var på Naim forumet jeg leste dette

Men du, når du først har en slik fin sak som Atom, hva skal du med Luxman..
    Hehe! Neidda. Men har du testet Atom direkte på dine høyttalere? Den får jo mye skryt.
    NB! Husk å slå av først/ skru ned volumet da.

Sist redigert:

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det var dette jeg erindret. Om jeg skulle bruke min UnitiQute på samme måte, så tror jeg volum ut ble anbefalt til ca.70.

Hehe! Neidda. Men har du testet Atom direkte på dine høyttalere? Den får jo mye skryt.
    Hei.
    Ja kanskje teste det også for å kjenne på forskjellen. Kjøpte Atom`n kun til bruk som streamer, tenkte egentlig ikke på at den har forsterker del også. Falt for utseendet og vet at dette er en veldig bra streamer selv til den prisen, og muligheten senere om behovet er der, kjøpe CD/ripperen med HD, Uniti Core å sette ved siden av. Tenkte først på Pioneer sin N70AE men ble faktisk frarådet denne da man opplever mye vanskeligheter med å få den skikkelig opp å gå, etter det jeg fikk høre. Stereofil har flere telefoner hver dag om problemer med denne.

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei, lurt valg med Naim Atom!

Og jodda, den boksen er et helt anlegg i seg selv med alle gode funksjoner/muligheter og etter sigende flotte lydkvalitet.
    Jeg brukte selv min egen Qute som er forgjengeren til din en periode som eget fullverdig anlegg, testet med flere forskjellige høyttalere. God lyd, i mange ører lyder den veldig bra, men ikke så raffinert oppover i registeret sammenlignet f.eks med min Moon. Atom skal visst være mye bedre her.
    Nå bruker jeg den som du gjør, -som en fullverdig HUB med kildevalg,radio, Spotify o.l. Eneste forskjell er at jeg benytter coax til min forsterker. Så er jeg heldig med at Naim fjernkontrollen virker på volumet på min forsterker også. Samme appen forøvrig.

ED84AD4F-9FF7-4DC0-B201-9F10FEF025E7.jpg

X

X186841

Gjest
    Min N-70AE går helt perfekt den og har gjort det i mange måneder. Alle funksjoner fungerer som de skal, den fikk også Deezer HiFi på siste firmware oppdateringen.

Hei.
    Ja kanskje teste det også for å kjenne på forskjellen. Kjøpte Atom`n kun til bruk som streamer, tenkte egentlig ikke på at den har forsterker del også. Falt for utseendet og vet at dette er en veldig bra streamer selv til den prisen, og muligheten senere om behovet er der, kjøpe CD/ripperen med HD, Uniti Core å sette ved siden av. Tenkte først på Pioneer sin N70AE men ble faktisk frarådet denne da man opplever mye vanskeligheter med å få den skikkelig opp å gå, etter det jeg fikk høre. Stereofil har flere telefoner hver dag om problemer med denne.

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Min N-70AE går helt perfekt den og har gjort det i mange måneder. Alle funksjoner fungerer som de skal, den fikk også Deezer HiFi på siste firmware oppdateringen.

Hei.
    Hei.
    Det er da bra at ikke "alle" har problemer med den, jeg refererte bare til noe jeg opplevde i butikken da jeg spurte etter Pioneer streameren, da satt en ekspeditør i telefon med en som hadde problemer med den, og da jeg spurte om/rundt denne ble jeg indirekte frarådet den. De hadde daglige henvendelser, men det er jo mulig, og mest sannsynlig ikke feil eller mangler ved den, men mulig tungvint og vanskelig å få satt den om. Jeg valgte ihvertfall bort den og havnet på en Naim Uniti Atom som fungerer veldig bra for meg, bruker den på wifi da jeg ikke ønsker å dra kabler he he.☺

X

X186841

Gjest
    Naim spilleren er ihverfall ganske safe å få til, har hatt både ND5XS - NDX - HDX - Superuniti og Unitiqute.

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.156
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei!

Hadde vært veldig kult om du koplet til og testet Naimen direkte på høyttalerene dine for en sammeligning Atom v Luxman. Er sikkert rått parti fordel Luxman, men dog :)

Farmen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Antall liker
    888
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.

Jeg skal gjøre det en dag jeg får tid, er litt hassel å flytte over kablene, er trangt baki der he he.
    But will dooooo ??????

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn