Ny platespiller -det ble Wilson Benesch The Circle!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Ortofon Kontrapunkt C ble litt forsinka til butikken, men nå fikk jeg beskjed om at den har kommet. Gjett om det kiler litt i magen.. Skal hente den snart! Lytteinntrykk følger på etterhvert..! ;D ;D ;D
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Holy Molly..! Skal prøve å holde meg i tømmene her nå, men det blir ikke lett! Kontrapunkt C på denne spilleren spiller heavyrock med trøkk og baller..! Enda pickup'en bare har fire timer bak seg, så spiller dette så bra allerede, turte igrunn ikke å håpe på så mye.. Dynamikken er helt sinnsyk over hele registeret, får skikkelig mastertape følelse på sitt beste(har jobba i studio, så jeg veit hvordan det høres ut), 3D i bøtter og spann, veldig detaljert uten at det går på bekostning av helheten, og bassen, den er helt vannvittig -basstrommer trøkker til så jeg faktisk skvetter noen ganger..! Skikkelig tyngde i bånn... ;D. Enda den bare har noen timer på seg nå.... Flere rapporter kommer, med bilder når broren min kommer på søndag..! ;D ;D ;D
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ahh. Veldig godt å høre at det svarer til forventningene, og vel så det. Og, ikke minst at selve suksessfaktoren pr din def. er på plass, altså bassen. Flott cundis, blir moro å se bilder. Kos deg med Dee og orkester så lenge.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Takk for det MaHa! Gjett om jeg koser meg, Dee står rett foran meg i stua og synger av full kraft nå.. ;). Cd spilleren min, en Cayin CDT 15A? Glem det.. ;D
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.312
Antall liker
31.018
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Cundis skrev:
Cd spilleren min, en Cayin CDT 15A? Glem det.. ;D
;D ;D ;D

Supert at du tydeligvis har gjort et bra kjøp!

Kos deg, musikken er viktigst!

Mvh

Lagga
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Jeg turte faktisk ikke å håpe på at matchen mellom WB og Kontrapunkt C skulle bli så bra som den ble Lagga, og turte enda mindre å håpe på at det skulle spille heavyrock så bra..! Men denne riggen står faktisk veldig til hvilken lydsignatur jeg var ute etter! Skal bli spennende å se hvordan Kontrapunkt'en forandrer seg om 50 timer.. :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.474
Antall liker
26.729
Torget vurderinger
24
Antakeligvis får du mer varme, raffinement og oppløsning etterhvert som det "slipper". Mindre mekanisk. (Generellt erfaring).

Moro at du ble så godt fornøyd.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Da kan ikke dette bli annet enn M E G E T bra Fosse..! Jeg valgte til slutt å følge rådet som Terje hos Audioaktøren ga meg, i og med at han kjenner spilleren ut og inn, og samtidig har prøvd mange forskjellige pickup'er på den. Men uansett pu; stor takk til alle dere som har bidratt med gode råd her i sommervarmen på HFS (kommer mest sannsynlig til å prøve en Lyra Argon i når denne er utslitt.. ;D ) , selv om det ser ut som om den regner bort i skrivende stund... ;)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.474
Antall liker
26.729
Torget vurderinger
24
Lyra Argo er ikke dum, brukt en slik en stund (ikke "i").
 

RaZeR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.06.2007
Innlegg
66
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Ny platespiller -valget er tatt!

om.s skrev:
Nå er jeg litt på siden her men har forstått det rett om det er en WB "The Circle" det snakkes om? da er det bare å gratulere, mye!!!!! nydelig spiller som er en fryd å lytte til, og se på i tillegg, ett meget godt valg!!



(PS, de kan høyttalere også de gutta ;) ;D ).....

mvh
dette var en nyderlig platespiller da :p sikle sikle..
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
Takk for det, har spilt 12 timer på ny pickup nå, referat kommer når den har gått seg helt til..! ;D
 

clash

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
2.261
Antall liker
3.427
Sted
Drammen
Hva er prisen på no sånt. Hørtes fristende ut; men er egentlig ganske fornøyd med det som fulgte med min full circle.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.775
Antall liker
512
Sted
Stockholm
clash skrev:
Hva er prisen på no sånt. Hørtes fristende ut; men er egentlig ganske fornøyd med det som fulgte med min full circle.
Tenker du på Ortofon Kontrapunkt C? 10000 kr. Jeg valgte den foran Benz pga litt bedre egenskaper i bassen først og fremst, litt moro med raske og dynamiske basstrommer..! ;). Hvordan syns du din pickup er?
 
Topp Bunn