Jeg vil også kaste meg på vinylbølgen. Lyd er viktig, men utseende teller også (forfengelighet er en favorittsynd!). Har selvfølgelig både googlet og søkt på forumet her inne.
Mål: Spille av mine vinylplater
Budsjett: 10k (inkl. RIAA)
Merk: Jeg kan lite til ingenting om HiFi
Jeg begynner med å understreke at platespilleren skal kobles til en Samsung S-Series Soundbar HW-S811B (Liten Oslo-leilighet FTW!). Jeg har også et par Apple Homepod Mini som det ville ha vært fint å kunne benytte av og til (i andre rom) - men dette er ingen nødvendighet. For de spesielt interesserte er rommet som spilleren skal stå i 16 kvm, 2,77 under taket og av teglstein.
Jeg trenger derfor også anbefaling på RIAA som passer til både platespiller og høyttaler.
Så til Platespilleren:
I utgangspunktet har jeg falt ned på en av to modeller fra Pro-Ject:
Postskriptum:
Platespilleren har tidligere vært koblet i følgende oppsett, som jeg egentlig ikke har plass til, men du må gjerne overbevise meg om at jeg må bruke noe av dette i stua:
Er det noen som kan reparere slikt i Oslo-området - og er det vits?
Mål: Spille av mine vinylplater
Budsjett: 10k (inkl. RIAA)
Merk: Jeg kan lite til ingenting om HiFi
Jeg begynner med å understreke at platespilleren skal kobles til en Samsung S-Series Soundbar HW-S811B (Liten Oslo-leilighet FTW!). Jeg har også et par Apple Homepod Mini som det ville ha vært fint å kunne benytte av og til (i andre rom) - men dette er ingen nødvendighet. For de spesielt interesserte er rommet som spilleren skal stå i 16 kvm, 2,77 under taket og av teglstein.
Jeg trenger derfor også anbefaling på RIAA som passer til både platespiller og høyttaler.
Så til Platespilleren:
I utgangspunktet har jeg falt ned på en av to modeller fra Pro-Ject:
- Pro-Ject Debut Carbon EVO
- Pro-Ject RPM 3 Carbon
- Rega Planar 3 Exact
- Rega Planar 3 (50 Years Anniversary)
- Pro-Ject Debut Pro
- JVC QL-Y5F - med 50-100 timer spilletid, Z1-EB pickup (Helautomatikk + Sentimentalverdi = Kjekt å ha?)
Postskriptum:
Platespilleren har tidligere vært koblet i følgende oppsett, som jeg egentlig ikke har plass til, men du må gjerne overbevise meg om at jeg må bruke noe av dette i stua:
- JVC Zero 5 Høyttalere (*)
- JVC A X-5 Forsterker (**)
- JVC T X-3 Radio
- JVC KD A-8 Kasettspiller m/stereoopptak
* Ødelagte skumringer er erstattet med gummi. Kan virke som om elementene ikke ble sentrert korrekt, eller det kan være noe annet galt, men jeg tror det bare er førstnevnte.
** Denne fungerte som den skal før flyttebyrået behandlet den. Nå er det noe som ikke er slik det skal.
Er det noen som kan reparere slikt i Oslo-området - og er det vits?
(Oppsettet har maks 100 timer total spilletid og kun én eier.)