HFK er forhandler/importør, men spesialbestiller hver enkelt pu.VilhelmW skrev:Hvem importerer / forhandler VdH? Jeg forsøkte litt googling, men kom ikke opp med andre enn HiFi-klubben. Der lå det ingen VdH-p.u'er, bare kabler.
HFK er forhandler/importør, men spesialbestiller hver enkelt pu.VilhelmW skrev:Hvem importerer / forhandler VdH? Jeg forsøkte litt googling, men kom ikke opp med andre enn HiFi-klubben. Der lå det ingen VdH-p.u'er, bare kabler.
Grattis ;D Dette må du holde oss oppdatert på !!Hilmar skrev:Hmm - lot meg vist påvirke av denne tråden.... Det ble DV XX-2 mkII på meg 8).
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Overraskende! Det er da ikke så lenge siden USA-pris pluss norsk MVA lå sine 30% over veiledende pris fra Mono. Hva i all verden er det som skjer? Er det noe 'special price for you, my friend' på gang, eller kan du poste en link? Eller har Mono gått helt i spinn?Oblivion skrev:Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Har bare sjekket litt Ortofon priser de siste dagene da jeg må ha en ny etter at min SPU Gold kom tilbake etter nål / nålarm bytte hos Benz i form av en MC20 Super....Zomby_Woof skrev:Overraskende! Det er da ikke så lenge siden USA-pris pluss norsk MVA lå sine 30% over veiledende pris fra Mono. Hva i all verden er det som skjer? Er det noe 'special price for you, my friend' på gang, eller kan du poste en link? Eller har Mono gått helt i spinn?Oblivion skrev:Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Nyttig info å ha når jeg en gang skal bytte ut Jubilee.
Jeg har kjøpt PU'en fra et velrennomert firma i USA, som har brukt PU'en et par timer på en demo (det er ihvertfall det de hevder, og jeg stoler på det), og jeg fikk et godt kjøp.Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Får ikke det regnestykket til å gå opp. Har du link til noen som er veldig rimilig på Ortofon?Oblivion skrev:Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
I den grad prisene på NeedleDoctor er rettningsgivende så er stort sett norsk pris = USA pris + mva for en kurs på 6 kroner. Unntakene er Windfield som er 14,5% billigere på Mono, Cadenza Black som er 4% billigere på Mono, og Rondo Bronze og Blue som er hhv 9% og 11% billigere på Mono. Nå er imidlertid dollarkursen omkring 5,7 kr, på den andre siden kommer porto/ekspedisjon og tollklarering i tillegg. Det kan med andre ord virke som Ortofon har gått over til «global» prising, fornuftig nok.digiman skrev:Får ikke det regnestykket til å gå opp. Har du link til noen som er veldig rimilig på Ortofon?Oblivion skrev:Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....Zomby_Woof skrev:Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?roger skrev:Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
F.eks Cadenza Black ligger på $2499 + frakt + moms i USA.
17990,- fra Norsk forhandler. Altså litt mindre her hjemme med dagens kurs på ca 6.
Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....roger skrev:Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.FZ skrev:Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....roger skrev:Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Gudene vet hva de har hatt nedi den esken å gjøre. Jeg er ikke akkurat så blid på dem nå, men det ordner seg vel.rogera skrev:Kjære navnebror- ta i mot denne dyptfølte kondolasjon.
Tollvesenet må ha vært særs nidkjære i tjenesten. For å påføre denne type skade må de jo ha skrudd av lokket på den transparente plastesken. Har de hatt mistanke om at spole og magneter har vært erstattet av andre substanser med omtrent samme kilopris ?
Lurt med forsikring!! Skikkelig nidkjære tollere... ;Droger skrev:Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.FZ skrev:Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....roger skrev:Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Roger
Ja, her så de sikkert muligheten til å gjøre et skikkelig storbeslag.....VilhelmW skrev:Lurt med forsikring!! Skikkelig nidkjære tollere... ;Droger skrev:Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.FZ skrev:Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....roger skrev:Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Roger