Ny PU til VPI Classic

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Hvem importerer / forhandler VdH? Jeg forsøkte litt googling, men kom ikke opp med andre enn HiFi-klubben. Der lå det ingen VdH-p.u'er, bare kabler.
HFK er forhandler/importør, men spesialbestiller hver enkelt pu.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Hmmmm. Ikke sikert VPI-armen er helt ideel til det elementet. Det er nemlig noe av det mest kritiske jeg har justert noen gang...
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.895
Antall liker
8.230
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg brukte ein VDH MC10 i mange år, og prøvde ein del armar (aldri JMW, rett nok). Det einaste oppsettet eg fekk veldig godt til, var med tangentialarmen ET 2. Eg trur nok at dei lange JMW-armane er lettare å optimalisere for VDH enn JMW 9, men det er i alle fall ein unipivoterande arm, så det vert ei utfordring, ja.
Elles er det vanskeleg å få lånt seg ein VDH for å prøve dette før kjøp, er eg redd... Men det er kjempegode pickupar på mange måtar.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Har du prøvd Ortofon p.u'er i JMW-9arma, Arve? Jeg har neeesten bestemt meg - jeg har bestemt meg - for å anskaffe et armrør til, og sette på den Ortofon mc 70 Anniversary'en som bare ligger her. MÅ jo få brukt den...
 

Hilmar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.02.2008
Innlegg
86
Antall liker
1
Sted
Trondheim
Hmm - lot meg vist påvirke av denne tråden.... Det ble DV XX-2 mkII på meg 8).
 
J

J.J

Gjest
Hilmar skrev:
Hmm - lot meg vist påvirke av denne tråden.... Det ble DV XX-2 mkII på meg 8).
Grattis ;D Dette må du holde oss oppdatert på !!


Mvh
Jan Robert
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
 
O

Oblivion

Gjest
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Oblivion skrev:
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....
Overraskende! Det er da ikke så lenge siden USA-pris pluss norsk MVA lå sine 30% over veiledende pris fra Mono. Hva i all verden er det som skjer? Er det noe 'special price for you, my friend' på gang, eller kan du poste en link? Eller har Mono gått helt i spinn?

Nyttig info å ha når jeg en gang skal bytte ut Jubilee.
 
O

Oblivion

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Oblivion skrev:
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....
Overraskende! Det er da ikke så lenge siden USA-pris pluss norsk MVA lå sine 30% over veiledende pris fra Mono. Hva i all verden er det som skjer? Er det noe 'special price for you, my friend' på gang, eller kan du poste en link? Eller har Mono gått helt i spinn?

Nyttig info å ha når jeg en gang skal bytte ut Jubilee.
Har bare sjekket litt Ortofon priser de siste dagene da jeg må ha en ny etter at min SPU Gold kom tilbake etter nål / nålarm bytte hos Benz i form av en MC20 Super....
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Jeg har kjøpt PU'en fra et velrennomert firma i USA, som har brukt PU'en et par timer på en demo (det er ihvertfall det de hevder, og jeg stoler på det), og jeg fikk et godt kjøp.
Roger
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen. Jeg ble tilbudt en erstatning på 8000,- fra forsikringen. Samme som jeg betalte for PU'en i USA. Vel vel, shit happens. Jeg får se meg om etter en annen PU.
Roger
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Oblivion skrev:
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....
Får ikke det regnestykket til å gå opp. Har du link til noen som er veldig rimilig på Ortofon?

F.eks Cadenza Black ligger på $2499 + frakt + moms i USA.
17990,- fra Norsk forhandler. Altså litt mindre her hjemme med dagens kurs på ca 6.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.329
Antall liker
4.714
Torget vurderinger
1
digiman skrev:
Oblivion skrev:
Zomby_Woof skrev:
roger skrev:
Da har Cadenza ankommet landet. Ligger til fortolling ifølge trackingen til USPS. Kommer vel hit over helgen tenker jeg.
Roger
Er det penger å spare på Ortofon i utlandet? Jeg mener Ortofon har vært særdeles hyggelig priset i Norge 'bestandig'?
Prisene i utlandet til sluttbruker tilsvarer forhandler innpris i Norge.....
Får ikke det regnestykket til å gå opp. Har du link til noen som er veldig rimilig på Ortofon?

F.eks Cadenza Black ligger på $2499 + frakt + moms i USA.
17990,- fra Norsk forhandler. Altså litt mindre her hjemme med dagens kurs på ca 6.
I den grad prisene på NeedleDoctor er rettningsgivende så er stort sett norsk pris = USA pris + mva for en kurs på 6 kroner. Unntakene er Windfield som er 14,5% billigere på Mono, Cadenza Black som er 4% billigere på Mono, og Rondo Bronze og Blue som er hhv 9% og 11% billigere på Mono. Nå er imidlertid dollarkursen omkring 5,7 kr, på den andre siden kommer porto/ekspedisjon og tollklarering i tillegg. Det kan med andre ord virke som Ortofon har gått over til «global» prising, fornuftig nok.

mvh
KJ
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.829
Antall liker
430
Torget vurderinger
3
roger skrev:
Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
FZ skrev:
roger skrev:
Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....
Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.
Roger
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Hvor ofte åpner tollerne pakkene, klusser og bøyer og leker seg, før de pakker det hele sammen igjen og later som ingen ting?
 

rogera

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2005
Innlegg
77
Antall liker
5
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Kjære navnebror- ta i mot denne dyptfølte kondolasjon.
Tollvesenet må ha vært særs nidkjære i tjenesten. For å påføre denne type skade må de jo ha skrudd av lokket på den transparente plastesken. Har de hatt mistanke om at spole og magneter har vært erstattet av andre substanser med omtrent samme kilopris ?
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
rogera skrev:
Kjære navnebror- ta i mot denne dyptfølte kondolasjon.
Tollvesenet må ha vært særs nidkjære i tjenesten. For å påføre denne type skade må de jo ha skrudd av lokket på den transparente plastesken. Har de hatt mistanke om at spole og magneter har vært erstattet av andre substanser med omtrent samme kilopris ?
Gudene vet hva de har hatt nedi den esken å gjøre. Jeg er ikke akkurat så blid på dem nå, men det ordner seg vel.
Roger
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
roger skrev:
FZ skrev:
roger skrev:
Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....
Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.
Roger
Lurt med forsikring!! Skikkelig nidkjære tollere... ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.524
Antall liker
2.981
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
VilhelmW skrev:
roger skrev:
FZ skrev:
roger skrev:
Fikk melding fra posten i går. Tollerne har greid å knekke nålenfanen på pickupen min under fortollingen.
Åpner tollerne esken for å klå på pickupen? Da bør det vel i tilfelle være de som skal betale erstatning for knekt cantilever.....
Det kan du godt si, men min forsendelse var forsikret, og da får isåfall forsikringsselskap søke regress hos tollerne hvis de vil ha pengene tilbake. Det gidder ikke jeg å tenke på.
Roger
Lurt med forsikring!! Skikkelig nidkjære tollere... ;D
Ja, her så de sikkert muligheten til å gjøre et skikkelig storbeslag.....

Lykke til med løsningen på dette.
 
Topp Bunn