Virker som, etter rask skumlesting, at disse sier det samme som linken jeg la inn
Ifølge kompissen min lengere nede i byen, behøver du ikke gå så langt som til "Steelhead".Selv ville jeg gått for Luxman EQ500 eller Manley Steelhead.
Er du allergisk mot rør går jo ikke det
Selv er jeg hornmann og ganske rørete.
Gjelder dette med radialarm også?@Hønndjevelen
There are no LP alignments ideal for 7" records. Least bad would be Stevenson IEC.
If you wish to get the best from a 7" record, draw yourself a protractor with nulls at say 53mm and 73mm (which should accommodated singles with inner radius down to 50mm) and use that to align your cartridge. You will probably find it is impossible with an arm mounted for a normal LP unless you can elongate the slots on a standard headshell to reduce overhang, or have a sliding base like SME, or can rotate the armboard. The offset angle is much reduced also, so the ideal would be to adapt a headshell to enable twisting the cartridge sufficiently.
Even if you are way off with you template by a couple of millimetres it will still give you way better alignment than a standard set up, provided you align accurately, potentially under 0.1% for a standard 7".
Kilde:
Ja, en radialarm kan justeres slik at den har 0 grader feil på to steder.Gjelder dette med radialarm også?
Parameter | RB303 | 7" |
pivot to spindle (mm) | 222 | 222 |
effective length (mm) | 236.5 | 233 |
overhang (mm) | 14,5 | 11 |
offset angle ° | 21.55 | 17,8 |
linear offset (mm) | 86.87 | 71.24 |
inner groove (mm) | 60.33 | 60.33 |
outer groove (mm) | 84.15 | 84.15 |
inner null point (mm) | 56.9 | 62.93 |
outer null point (mm) | 116.84 | 79.55 |
maximum error ° | 1.38 | 0.15 |
maximum distortion % | 0.88 | 0.09 |
average rms distortion % | 0.74 | 0.06 |
Ja og de to stedene er jo på samme sted.Ja, en radialarm kan justeres slik at den har 0 grader feil på to steder.
Ifølge mitt lille hode bør armen justeres forskjellig om du spiller 12' eller 10' eller 7' plater.
Tangential armer skal i teorien ha 0 grader feil hele veien.
Har også en god del singler og noen ganger syns jeg det er mer futt i dem enn i LP-versjonen, og ikke minst CD-versjonen.Nettopp! Tåler man å høre på LP tåler man å høre på single ……..Singler har jeg men spiller dem aldri …skjønner ikke vitsen jeg har jo LP med 99.9% av sangene..
Antagelig mastret litt hottere , 45 rpm kan gi bedre sporing ogsåHar også en god del singler og noen ganger syns jeg det er mer futt i dem enn i LP-versjonen, og ikke minst CD-versjonen.
Trodde det var det motsatte. Bedre sporing ved lav fart.Antagelig mastret litt hottere , 45 rpm kan gi bedre sporing også
Nope.......Ja og de to stedene er jo på samme sted.
Armen beveger seg jo i samme "bue" uansett.
Da vil jo feilen bli større innerst, eller?
Geometrien er jo den samme på armen uavhengig av plate.
Du blander tingene sammen.Noen som har erfaringer med kobber vs permalloy vs sølv? Både driftssikker og lud?
Dette er viklingen i SUT.
AkkuratBlushh
Jeg har landet, langt over budsjett. Endte med å bruke hele pensjonssparing så jeg jeg kan ikke bli gammel
Det ble en Allnic H-7000 med silver winding SUT
Den låter ganske bra nå som den har fått 200 timer. Kanskje det blir enda bedre etterhvert, men vil tro det meste er gjort.Akkurat
Får nå gratulere med ny riaa da.
Heftig sak detta der ja ( og pris ser jeg ).
Regner med at den spiller veldig bra.
Nå har jeg sprengt alle budsjett, pengegrisen er tom.Famous last words & gratulerer.
Hvorfor har ikke Allnic en egen vennetråd?Ingen som bryr seg om budsjettet for 2024 i det vi skriver 2025 Jeg har en H-7000 selv (men modifisert med andre rør og andre LCR-trafoer). Nydelige komponenter i både standard og modifisert utgave.
Mye mulig. Hadde vært interessant å høre mer av hva de har. Forsterkerne skal jo være godeGjetter på at det har sammenheng med at det primært er riaa-trinn folk har fra Allnic. De lager annet også, men det er vel kanskje et merke som i sin faktiske utbredelse favner litt smalt?