Ønsker anbefaling Nye gulvstående høyttalere

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Fyne er nok et bedre valg der enn Klipsch, ja. Horn har visse krav til signalbehandling som Krell aldri har kunnet levere på😎 Uten masse varme i presentasjonen, funker det aldri med horn. Uansett hvem som bygger dem.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.670
Sted
Smurfeland
Fyne er nok et bedre valg der enn Klipsch, ja. Horn har visse krav til signalbehandling som Krell aldri har kunnet levere på😎 Uten masse varme i presentasjonen, funker det aldri med horn. Uansett hvem som bygger dem.
Dette stemmer jo bare ikke. Har hatt Klipsch og Krell i forskjellige kombinasjoner, og det har gått veldig fint.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
9.278
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Gitt kilden ville det vært en førsteside verdig om det faktisk stemte.

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
426
Sted
Fitjar Hordaland
For harde/spisse i toppen syns jeg har også prøvd med devialet men da var det bedre med krellen

U

utgatt60135

Gjest
Bare hørt SP utgaven, men den passer glimrende til litt "skitten" god rock. Godt valg tror jeg.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
2.958
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hvorfor ikke sjekke ut Larsen 6, dersom du har mulighet?
Lest testen i Stereo+?
Er lettdrevne høyttalere, som låter godt med det meste av forsterkeri og kilder, og som har godt fundament.
Minuset er gjerne at det ikke er høyttalere som slår i mellomgulvet når volumet passerer kl 12.............
Ellers kan du glemme pinpointing, men på den andre siden; det spiller fint liten rolle hvor i rommet du befinner deg.......

mvh
Proffen

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
426
Sted
Fitjar Hordaland
Hvorfor ikke sjekke ut Larsen 6, dersom du har mulighet?
Lest testen i Stereo+?
Er lettdrevne høyttalere, som låter godt med det meste av forsterkeri og kilder, og som har godt fundament.
Minuset er gjerne at det ikke er høyttalere som slår i mellomgulvet når volumet passerer kl 12.............
Ellers kan du glemme pinpointing, men på den andre siden; det spiller fint liten rolle hvor i rommet du befinner deg.......

mvh
Proffen
Som sagt tidligere så har jeg fyne audio f502 på vei😃

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Idarr: En klassisk Krellmatch jeg også er enig i, er å sette en KAV300i på et par fine, nyere tyskere fra Audio Physic. Langt lettere å drive enn den Kappaen din-eller også Dynaudio- …noe Krell vil takke deg for ved å tegne opp et større lydbilde.
Uenig.
Audio Physic med kav 300iL var hos meg noe kaldt og skarpt. Men jøss, spilte høyt.
Men kjapt kjedelig.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei er på jakt etter nye høyttalere pris ca ikke noe mer enn 20000 kjøper gjerne brukt har en krell kav300il som de skal pares med hører på alt fra nick cave til satyricon altså hele spekteret vil helst ikke så langt ut fra bakveggen er blitt anbefalt dynaudio emit 50 og audiovector qr3 men ikke hørt de ! Noen her inne som har andre tips/anbefalinger?
Du får nok alle merker anbefalt som vanlig 😂
Men utfra musikk.. Du nevner og Satyricon..
Da hvis mulig, hør på Piega hos Duet.
Aldri hørt noen som klarer skille ut satanist musikk så godt som Piega.
Instrumenta er skilt fra hverandre og ikke minst, en hører teksten. 😊
Ellers er det jo tusen merker og sjekke ut.
JBL bør du sjekke ut.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.670
Sted
Smurfeland
Uenig.
Audio Physic med kav 300iL var hos meg noe kaldt og skarpt. Men jøss, spilte høyt.
Men kjapt kjedelig.
Kav 150a og 250p på Klipsch Cornwall III var i retrospekt egentlig ganske vellykket. Kav 2250 gikk også fint men skulle hatt en bedre pre.
Kav 3250 på Klipsch Synergy B3 var helt konge. :cool::D

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
LM: OHC kjørte Krell og AP SOM DEFAULT I ETPAR TIÅR. Det er en grunn til det. Om du er enig i den matchen eller ei, får være opp til deg. Jeg hadde selv kun ETT ankepunkt der: Et tydelig skimmer i mellomtonen, som lett kunne gjøres noe med. Hvis du visste hva du skulle fokusere på.

Dere andre kan tenke litt på i hvilken tidsalder hornet -og vakuumrøret - ble konstruert, hva som først var dets poeng og hvilke forsterkere som da var vanlige…Og så fortelle meg at min påstand er feil. Det er den altså ikke, selv om GRADEN av varme nødvendig i det enkelte system varierer sterkt. Hornresonnansene som ikke tas høyde for i match, har en lei tendens til å la øra blø lenge før tida..😈😊

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.670
Sted
Smurfeland
LM: OHC kjørte Krell og AP SOM DEFAULT I ETPAR TIÅR. Det er en grunn til det. Om du er enig i den matchen eller ei, får være opp til deg. Jeg hadde selv kun ETT ankepunkt der: Et tydelig skimmer i mellomtonen, som lett kunne gjøres noe med. Hvis du visste hva du skulle fokusere på.

Dere andre kan tenke litt på i hvilken tidsalder hornet ble konstruert, hva som først var dets poeng og hvilke forsterkere som da var vanlige…Og så fortelle meg at min påstand er feil.
At OHC har solgt to av merkene i sortimentet sitt sammen, sier egentlig ikke noe som helst. Når jeg var der for mange år siden valgte de å demonstrere Krell på Martin Logan, selv om de trolig hadde plenty av AP i butikken.

Påstanden din er feil. Det du sier der kan du jo også si om bassdrivere med papirmembraner. Og det er jo ikke akkurat sånn at horn og kompresjonsdrivere ikke har utviklet seg siden 40-tallet.

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Antall liker
10.200
Sted
Bergen
Torget vurderinger
34

Dere andre kan tenke litt på i hvilken tidsalder hornet ble konstruert, hva som først var dets poeng og hvilke forsterkere som da var vanlige…Og så fortelle meg at min påstand er feil.
Du bør vel kanskje begynne å snakke av egen erfaring før du kommenterer den ene tråden etter den andre der du sprer av deg av visdom? Du må slutte med pisspreiket å slutte fable... alle greier lese tester, men å kommentere i tråder som det er egen erfaring er flaut.. det holder nå.

-Vintage-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2018
Antall liker
113
Her hva det mye kone høyttalere ute og går.
Anbefaler en lytt til dali oberon 9.

idarr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2009
Antall liker
426
Sted
Fitjar Hordaland
Her hva det mye kone høyttalere ute og går.
Anbefaler en lytt til dali oberon 9.
Har fyne audio f502 på vei 😃😃har lyttet til oberon, opticon og dynaudio emit 50 av de så likte jeg desidert best dynaudio hadde vel kanskje slått til på de men de er litt mer tungdrevne enn fyne

Topp Bunn