Vidar P skrev:
Mangler englestøv og denslags artefakter som noen synes å la seg imponere av, men det får man overlate å savne til de som mest bryr seg om slikt.
Da tror jeg du har misforstått mye av kritikken som er kommet i denne tråden
Det dreier seg om ikke om savn av "englestøv og denslags artefakter" men karakteristikker ved lyden/miksen som trekker lydbildet
ned.
Du har kanskje en annen oppfatning av hva som ligger i begrepet hi-fi enn det jeg har, men når jeg f.eks. hører et piano eller en damestemme, så foretrekker jeg at det høres ut som at
damen og pianoet står foran meg, og ikke bak et teppe eller i rommet ved siden av (for å sette det litt på spissen).
Det å rakke ned på andres oppfatning av hi-fi eller god lyd synes jeg dessuten er usakelig. Du er kanskje ikke så opptatt av at ting skal høres troverdig ut, men det er faktisk andre her som er det
Dessuten: Folk har forskjellige anlegg, og lydkvaliteten vil oppfattes forskjellig, avhengig av hva slags anlegg man har. Det forsøkte jeg å illustrere ved å bringe frem desktop-høyttalerne mine som et eksempel.
Som nevnt tidligere så synes jeg ikke DC låter så mye verre enn mange andre av dagens
CD-utgivelser, men når mange av disse utgivelsene låter "mindre bra" for å si det pent, så er ikke akkurat lydkvaliteten på DC noe å rope hurra for.
Jeg bryr meg ikke, synes skiva låter fint for sitt formål jeg.
Fint for deg, men kanskje du har forståelse for at andre ikke synes det låter så (veldig) bra?
slowmotion skrev:
Var det jeg prøvde å si, men dere sa det bedre ....
Vel, du prøvde aldri å begrunne ditt standpunkt vedrørende lydkvaliteten
Det du sa var at du ikke hadde forståelse for at folk kritiserte lydkvaliteten ("Det er de rent audiofile betraktninger jeg ikke har hel forståelse for"), noe jeg synes var litt merkelig, med tanke på at dette er et Hi-Fi Forum