NYHETER - platespillere

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1

Valentino

J. BrĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ars Machinae er latin og kan oversettes til Maskinens kunst.

Den Linn-kassa er ikke «vanlig finer» altsÄ, men prissettingen er som ventet hinsides.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Ars Machinae er latin og kan oversettes til Maskinens kunst.

Den Linn-kassa er ikke «vanlig finer» altsÄ, men prissettingen er som ventet hinsides.

What is the meaning of ARS?

Definition of 'ARS'

1. advanced record system. 2. Agricultural Research Service.

og hundre andre forkortelser som gir hva du trenger

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Det der er ikke engang Baltisk Bjerk kvalitet, det er lakkbeiset ( og vi skal fÄ lov til og syntes hva som er pent og ikke..) Men det er ikke en finish som stÄr i stil til prislappen, hvor lang tid i CNC fresen for og kutte ut ? Ikke lange tia ihvertfall.

Valentino

J. BrĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    BÞk er et tettere treslag enn bjÞrk tror jeg. Brennverdien er i alle fall hÞyere. Prisbildet til Linn er ikke noe jeg gidder Ä bruke energi pÄ.

HĂžnndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.095
    Sted
    Oslo
    Det der er ikke engang Baltisk Bjerk kvalitet, det er lakkbeiset ( og vi skal fÄ lov til og syntes hva som er pent og ikke..) Men det er ikke en finish som stÄr i stil til prislappen, hvor lang tid i CNC fresen for og kutte ut ? Ikke lange tia ihvertfall.
    For meg ser det ut til Ă„ vĂŠre en slags variant av panzerholz.
    Her fÄr du iallefall mere av det enn nÄr du kjÞper en pickup i panzerholz.
    Hvordan Linn kalkulerer priser mÄ du ikke spÞrre meg om

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    BÞk er et tettere treslag enn bjÞrk tror jeg. Brennverdien er i alle fall hÞyere. Prisbildet til Linn er ikke noe jeg gidder Ä bruke energi pÄ.
    Det har du rett i, men hjelper ikke sÄ veldig mye nÄr dem ikke klarer og kutte det skikkelig og presse det korrekt.
    Dette er kun visdomsord ifra en botaniker hos Linn

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan skal presset bĂžk se ut da?
    Det skal vÊre HELT konsise lag, hvert finér skal ha lik tykkelse og det skal IKKE vÊre hull i dem.
    Dette er spesifikasjoner pÄ BB, og man mÄ gjerne sÞke dem opp.

Om man studere nevnte plint sÄ er det variasjoner pÄ tykkelse.
    AttpÄtil er det ikke spess tykk plate dem har brukt, ergo bÞr det vÊre enklere og fÄ det presist

d6b35b861247018763c1cc0009594e72.jpg

d1e8d670cc19e22043257e3880f7fbff.jpg

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1

HĂžnndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.095
    Sted
    Oslo
    Godt mulig, et kjapt googlesÞk gjorda at jeg sÄ flere finerplater som hadde bedre kvalitet enn Linn, man mÄ forvente i denne businessen at det er hÄndsortert og svÊrt hÞy kvalitetskontroll.
    I visse miljĂžer er det Ă„ vĂŠre Linn kritisk mere utbredt enn Ă„ vĂŠre EU kritisk i Senterpartiet.
    Ikke har jeg LP12 , og kommer neppe til Ă„ kjĂžpe en, men Ă„ kritisere kvaliteten ut fra et magasinbilde gjĂžr jeg ikke

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    I visse miljĂžer er det Ă„ vĂŠre Linn kritisk mere utbredt enn Ă„ vĂŠre EU kritisk i Senterpartiet.
    Ikke har jeg LP12 , og kommer neppe til Ă„ kjĂžpe en, men Ă„ kritisere kvaliteten ut fra et magasinbilde gjĂžr jeg ikke
    Har ingen agenda mot Linn, er ikke i min greie uansett pris eller hva det nÄ enn skulle vÊre.
    Dette er bilder som Linn presenterer selv og da viser sin kvalitet.

Valentino

J. BrĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dersom (og med trykk pÄ Dersom) Linn har brukt det typen Panzerholz som jeg fant datablad pÄ er det Ä forvente at «endeveden» ser rar ut.
    «Min LP12 er laget med et materiale som kan stÄ i mot en hÄndgranat pÄ 5 cm avstand.»

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Dersom (og med trykk pÄ Dersom) Linn har brukt det typen Panzerholz som jeg fant datablad pÄ er det Ä forvente at «endeveden» ser rar ut.
    «Min LP12 er laget med et materiale som kan stÄ i mot en hÄndgranat pÄ 5 cm avstand.»
    Dette er av finere (Pun Not Intended) kvalitet en Linn
    Delignit Panzerholz

Delignit-Industrial-flooring-Professional-DIF-with-washer.jpg

Men har sagt mitt nÄ, takk for fine meningsutvekslinger om kvalitet !!

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.034
    Sted
    SunndalsĂžra
    Premium Birch er vel det fineste bjÞrk laminatet. Men svÊrt kostbart. Blir brukt i kostbare profilerte mÞbler. Men det brukes som avstivning i hÞyttalere .Men i platespiller kabinett sÄ ble det bruk i ''dÄrligere'' kvalitet. Bedre enn MDF som blir mye brukt nÄ.
    LĂžnn skal vĂŠre det mest stabile tresorten, da det blir brukt i gitarhalser.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Premium Birch er vel det fineste bjÞrk laminatet. Men svÊrt kostbart. Blir brukt i kostbare profilerte mÞbler. Men det brukes som avstivning i hÞyttalere .Men i platespiller kabinett sÄ ble det bruk i ''dÄrligere'' kvalitet. Bedre enn MDF som blir mye brukt nÄ.
    LĂžnn skal vĂŠre det mest stabile tresorten, da det blir brukt i gitarhalser.
    Kostbart ja, om jeg skal kjĂžpe en hel plate BB 1220x2440x23mm koster det meg +2000Nkr
    NÄr nevte kjÞper inn tonneviss, sÄ blir og prisen noe anderledes, fremdeles kostbart....

Og med det sÄ kan jeg lage 3 plint

Og hva ville det ha kostet i Linn-penger ? ;)

HĂžnndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.095
    Sted
    Oslo
    Kostbart ja, om jeg skal kjĂžpe en hel plate BB 1220x2440x23mm koster det meg +2000Nkr
    NÄr nevte kjÞper inn tonneviss, sÄ blir og prisen noe anderledes, fremdeles kostbart....

Og med det sÄ kan jeg lage 3 plint

Og hva ville det ha kostet i Linn-penger ? ;)
    Og hvorfor du trekker fram prisen pÄ et materiale LINN ikke bruker forstÄr jeg ikke helt.
    BB koster+/-700 kvadraten og Panzerholz +4000 kvadraten.
    Det LINN kaller Bedrock er kanskje ogsÄ et materiale forskjellig fra Panzerholz som de selv har utviklet , hvorfor ellers gi det et eget navn,
    Det fins nok av HiFi nerder rundt om, bla i dette forum, som raskt ville avslÞrt forsÞk pÄ blÞff.
    Noen mener at et produkt ikke bÞr koste mer enn summen av komponentene, andre skjÞnner at R&D produksjon salg markedsfÞring og distribusjon ogsÄ har en kostnad.
    ( Jeg fikk hÞre av LINN importÞren at dengang de kom med CD12 sÄ de for seg et total salg pÄ et par hundre, og prissatte den deretter, de ble tatt litt pÄ senga da de allerede ved lanseringen fikk bestillinger pÄ 200 )

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.490
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Og hvorfor du trekker fram prisen pÄ et materiale LINN ikke bruker forstÄr jeg ikke helt.
    BB koster+/-700 kvadraten og Panzerholz +4000 kvadraten.
    Det LINN kaller Bedrock er kanskje ogsÄ et materiale forskjellig fra Panzerholz som de selv har utviklet , hvorfor ellers gi det et eget navn,
    Det fins nok av HiFi nerder rundt om, bla i dette forum, som raskt ville avslÞrt forsÞk pÄ blÞff.
    Noen mener at et produkt ikke bÞr koste mer enn summen av komponentene, andre skjÞnner at R&D produksjon salg og markedsfÞring ogsÄ har en kostnad.
    ( Jeg fikk hÞre av LINN importÞren at dengang de kom med CD12 sÄ de for seg et total salg pÄ et par hundre, og prissatte den deretter, de ble tatt litt pÄ senga da de allerede ved lanseringen fikk bestillinger pÄ 200 )
    For og fÄ en sammenligning, Linn betaler ikke 4K for kvadraten, og jeg forstÄr godt at dem skal tjene penger, det er tross alt derfor dem er i bransjen.
    Men det er treverk, og ingen vanskelige materialer og jobbe med.

Men det jeg med det fĂžrste bilde sĂ„ var den dĂ„rlige kvalitet pĂ„ det som er gjort, uansett hvilket treverk det er.. og lakkarbeidet er gyselig đŸ€­

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.006
    Kan "uperfekt" laminert kryssfiner muliges ha byttet best mulig styrke mot bedre demping?

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.034
    Sted
    SunndalsĂžra
    Pioneer PL-71  interrior.jpg

Her ser dere kabinettet pÄ en Pioneer PL 71 fra rundt 73. Tror ikke de lager det sÄ solid i dag med metall ramme. Ikke til overkommelig pris. Spilleren kostet ikke sÄ mye pÄ den tiden. Kanskje en en ide hvordan det kan gjÞres :)
    Tror jeg ikke selger min PL 71 med det fĂžrste :unsure:

Sist redigert:

Valentino

J. BrĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Why so serious? La oss heller ta en tur i leketĂžysavdelingen.

1739790354048.png

Philips Tina (som i Turner) musikksystem kommer i september.

1739790461329.png

Lillebroren heter Stevie og dere undres kanskje over hvem den kan vĂŠre oppkalt etter?
    Philips fyller 100 Är i Är og jeg hÄper at de angrer noe fryktelig pÄ salget av plateselskapsforretningen sin.

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    10
    Man bĂžr vĂŠre forsiktig med Ă„ hevde noe er best. Mange platespillere der ute, og hvorfor VPI er best vet jeg ikke. Man kan nyansere litt Ă„ f.eks si "noe av det beste" e.l.
    Det blir vel litt "famous last words", slik som dette

Valentino

J. BrĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.611
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dersom du virkelig trenger et designobjekt heller enn en god platespiller:

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.159
    Torget vurderinger
    1
    Noe for minimalisten og den andre halvdelen vil kanskje enklere godta denne.

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn