Totalt krise det plintet der,,, i dÄrlig xfinerkvalitet - koster sikkert en hel del ??Linns nye finérkasse:
Vis vedlegget 1095522
Bedrokâą | Turntables | Linn International
Experience the most solid upgrade for Sondek LP12 with Bedrok plinth technology. Low resonance and highly dense; get better performance from every component.www.linn.co.uk
Butt butt, the name
Ars Machinae er latin og kan oversettes til Maskinens kunst.
Den Linn-kassa er ikke «vanlig finer» altsÄ, men prissettingen er som ventet hinsides.
Kvalitet er vel sikkert OK?Totalt krise det plintet der,,, i dÄrlig xfinerkvalitet - koster sikkert en hel del ??
Hva er det av det kryssfinerplintet som oser kvalitet ?Kvalitet er vel sikkert OK?
Linn pleier vel ikke tĂžyse med slikt,
men som forventet en heftig pris.
Vis vedlegget 1095894
Det er vel satt sammen av en brite som tenkte «Thatâll do - Iâm late for the pubâŠÂ»Hva er det av det kryssfinerplintet som oser kvalitet ?
For meg ser det ut til Ä vÊre en slags variant av panzerholz.Det der er ikke engang Baltisk Bjerk kvalitet, det er lakkbeiset ( og vi skal fÄ lov til og syntes hva som er pent og ikke..) Men det er ikke en finish som stÄr i stil til prislappen, hvor lang tid i CNC fresen for og kutte ut ? Ikke lange tia ihvertfall.
Det har du rett i, men hjelper ikke sÄ veldig mye nÄr dem ikke klarer og kutte det skikkelig og presse det korrekt.BÞk er et tettere treslag enn bjÞrk tror jeg. Brennverdien er i alle fall hÞyere. Prisbildet til Linn er ikke noe jeg gidder Ä bruke energi pÄ.
Det skal vÊre HELT konsise lag, hvert finér skal ha lik tykkelse og det skal IKKE vÊre hull i dem.Hvordan skal presset bÞk se ut da?
Godt mulig, et kjapt googlesÞk gjorda at jeg sÄ flere finerplater som hadde bedre kvalitet enn Linn, man mÄ forvente i denne businessen at det er hÄndsortert og svÊrt hÞy kvalitetskontroll.Kan Linn ha brukt noe slikt som rÄmateriale?
I visse miljÞer er det Ä vÊre Linn kritisk mere utbredt enn Ä vÊre EU kritisk i Senterpartiet.Godt mulig, et kjapt googlesÞk gjorda at jeg sÄ flere finerplater som hadde bedre kvalitet enn Linn, man mÄ forvente i denne businessen at det er hÄndsortert og svÊrt hÞy kvalitetskontroll.
Har ingen agenda mot Linn, er ikke i min greie uansett pris eller hva det nÄ enn skulle vÊre.I visse miljÞer er det Ä vÊre Linn kritisk mere utbredt enn Ä vÊre EU kritisk i Senterpartiet.
Ikke har jeg LP12 , og kommer neppe til Ă„ kjĂžpe en, men Ă„ kritisere kvaliteten ut fra et magasinbilde gjĂžr jeg ikke
Dette er av finere (Pun Not Intended) kvalitet en LinnDersom (og med trykk pÄ Dersom) Linn har brukt det typen Panzerholz som jeg fant datablad pÄ er det Ä forvente at «endeveden» ser rar ut.
«Min LP12 er laget med et materiale som kan stÄ i mot en hÄndgranat pÄ 5 cm avstand.»
Kostbart ja, om jeg skal kjÞpe en hel plate BB 1220x2440x23mm koster det meg +2000NkrPremium Birch er vel det fineste bjÞrk laminatet. Men svÊrt kostbart. Blir brukt i kostbare profilerte mÞbler. Men det brukes som avstivning i hÞyttalere .Men i platespiller kabinett sÄ ble det bruk i ''dÄrligere'' kvalitet. Bedre enn MDF som blir mye brukt nÄ.
LĂžnn skal vĂŠre det mest stabile tresorten, da det blir brukt i gitarhalser.
Og hvorfor du trekker fram prisen pÄ et materiale LINN ikke bruker forstÄr jeg ikke helt.Kostbart ja, om jeg skal kjÞpe en hel plate BB 1220x2440x23mm koster det meg +2000Nkr
NÄr nevte kjÞper inn tonneviss, sÄ blir og prisen noe anderledes, fremdeles kostbart....
Og med det sÄ kan jeg lage 3 plint
Og hva ville det ha kostet i Linn-penger ?![]()
For og fÄ en sammenligning, Linn betaler ikke 4K for kvadraten, og jeg forstÄr godt at dem skal tjene penger, det er tross alt derfor dem er i bransjen.Og hvorfor du trekker fram prisen pÄ et materiale LINN ikke bruker forstÄr jeg ikke helt.
BB koster+/-700 kvadraten og Panzerholz +4000 kvadraten.
Det LINN kaller Bedrock er kanskje ogsÄ et materiale forskjellig fra Panzerholz som de selv har utviklet , hvorfor ellers gi det et eget navn,
Det fins nok av HiFi nerder rundt om, bla i dette forum, som raskt ville avslÞrt forsÞk pÄ blÞff.
Noen mener at et produkt ikke bÞr koste mer enn summen av komponentene, andre skjÞnner at R&D produksjon salg og markedsfÞring ogsÄ har en kostnad.
( Jeg fikk hÞre av LINN importÞren at dengang de kom med CD12 sÄ de for seg et total salg pÄ et par hundre, og prissatte den deretter, de ble tatt litt pÄ senga da de allerede ved lanseringen fikk bestillinger pÄ 200 )
Det blir vel litt "famous last words", slik som detteMan bĂžr vĂŠre forsiktig med Ă„ hevde noe er best. Mange platespillere der ute, og hvorfor VPI er best vet jeg ikke. Man kan nyansere litt Ă„ f.eks si "noe av det beste" e.l.