Audiophile-Arve
Æresmedlem
Ja, dersom han har vore lettsindig med platespelarinvesteringa.
Hvorfor tok du ikke med Dual CS 429 helautomatiske platespiller som kommer på markedet i disse dager?2 nyheter fra Dual:
CS 618Q. Manuell DD. Pris ca. 10K
Vis vedlegget 767604
Primus Maximus.
Manuell DD som blir produsert i kun 100 ex. Pris 86K.
Vis vedlegget 767606
The proof is in the pudding…selve lyden var det vanskelig å finne heftelser ved. Lyden var absolutt så analog man får den, men samtidig hadde den en utsøkt presisjon og støyfrihet man ofte forbinder med digital.Gt-500 er supertfin. Men sliter personlig litt med den radikale armgeometrien. Er liksom mot alt man har lært.
Du har nok helt rett.[PEDANTMODUS]
Det heter ikke "The proof is in the pudding"; det i seg selv har ingen iboende betydning overhode. Uttrykkket er "The proof of the pudding is in the eating", mens din versjon er en amerikansme skapt av folk som i utgangpunktet ikke har skjønt hva de skriver. Som vanlig. Jevnfør "I could care less", etc.
[/PEDANTMODUS]
Er vel ikke lenge til vi får platespiller med tourbillon mekanismeDen må jo være alle klokkeelskeres drøm å kunne se drivverket gjennom en 22mm tykk gjennomsiktig antistatisk methacrylate med tekstene "Swiss Made", “Côtes de Genève” og “soleillage”.
Vis vedlegget 766693
Helautomatisk er fint når du sitter i ro og mak og spiller side A og side B. Men har du kompiser på besøk og spiller låter, da er det bare i veien.Hvorfor tok du ikke med Dual CS 429 helautomatiske platespiller som kommer på markedet i disse dager?
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en sånn og spille noen av mine gamle Lp’er.
Får flashback til platespilleren jeg vokste opp med.
Helautomatisk drift burde være standard på platespillere! Men HiFi folket tenker sikkert så perverst at det sikkert må bli dårligere lyd hvis betjeninga er bedre
Hvorfor la du ikke ut informasjon om den selv - i steden for å bruke like lang tid på å spørre om hvorfor ikke jeg gjorde detHvorfor tok du ikke med Dual CS 429 helautomatiske platespiller som kommer på markedet i disse dager?
Ikke nødvendigvis. På f.eks en B&O tangensial trykker du på armlift, for deretter å spole frem til ønsket spor. Om du skal bytte plate er det bare å trykke på stop.Helautomatisk er fint når du sitter i ro og mak og spiller side A og side B. Men har du kompiser på besøk og spiller låter, da er det bare i veien.
Jeg har trykket på knappene på flere B&Oer , Technichser og dess like. Sharp Optonica med optisk sensor. Ingenting som har kunnet konkurrere med en stødig hånd på en regaarm.Ikke nødvendigvis. På f.eks en B&O tangensial trykker du på armlift, for deretter å spole frem til ønsket spor. Om du skal bytte plate er det bare å trykke på stop.
Minst like raskt som å betjene arm manuelt - og mye safere
Any uni-pivotHva med en ustødig hånd og Mørch UP4
Hva med en ustødig hånd og Mørch UP4
Any uni-pivot
Har dei kopiert den gamle armen til NAD?Det aller meste ved denne spilleren synes jeg virker interessant. Artig at noen prøver seg på å tråkke litt utenfor oppgåtte stier.
Legger også ved en link til litt info/test om/av spilleren:
Stereo-Magazine
Ikke sikker på at denne er å få kjøpt her til lands.
Steen
Skulle noen av disse platespillerkonstruktørene ha laget en lastebil hadde det nok endt opp med 19 motorer og en 60-80 akslinger.Er vel ikke lenge til vi får platespiller med tourbillon mekanisme
Pilar AudioDet aller meste ved denne spilleren synes jeg virker interessant. Artig at noen prøver seg på å tråkke litt utenfor oppgåtte stier.
Vis vedlegget 768364
Legger også ved en link til litt info/test om/av spilleren:
Stereo-Magazine
Ikke sikker på at denne er å få kjøpt her til lands.
Steen
Har ikke Transrotor en Tourbillon spiller i sortimentet?Er vel ikke lenge til vi får platespiller med tourbillon mekanisme
Skulle noen av disse platespillerkonstruktørene ha laget en lastebil hadde det nok endt opp med 19 motorer og en 60-80 akslinger.
Det underlige er at mange ikke ser ut til å bry seg en døyt om at disse raritene er bygd så dyre, store, tunge og kompliserte som mulig.
Stikk i strid med hva man ellers gjør.
Mange fine alternativer.En Nottingham Spacedeck er enkelheten selv...
"Tørte" ikke å ta den med jeg, i mitt tidligere "Nyheter fra Thorens" innlegg da den ble lansert i 2020En gammel storhet fra 1957 i ny innovativ drakt
Thorens TD 124 DD
Har jeg bomma, så får jeg tåle giljotinen"Tørte" ikke å ta den med jeg, i mitt tidligere "Nyheter fra Thorens" innlegg da den ble lansert i 2020