SOLLY akseptert..^ SOLLY
Takk. PS: kult med hifi messe referatet ditt på TW!! Venter spent på del3
(p.s har du vært i Japan eller i Asia..LOL)
SOLLY akseptert..^ SOLLY
Takk. PS: kult med hifi messe referatet ditt på TW!! Venter spent på del3
Det er helt korrekt at det var B22 som ledet meg til den siden! Ser de skal ha rundt 2500 dollar for den versjonen jeg evt kunne tenkt meg og det blir litt heftig for en forsterker jeg ikke har hørt og evt kan returnere.Skal du ha deg en B22, nå?Har snoket litt på headfi som igjen satte meg på sporet av denne siden : YBM Audio products
Uten tvil noen råe produkter der!
Flexibility
- Support for Unbalanced OR Balanced headphones, IEMs and overhead
- Support for iPhone/iPad/iPod input AND Mac/PC (approval pending)
- Choice of portable or desktop operation (battery or wall-powered)
- Three levels of output impedance, for best headphone linearity
- Three levels of headphone gain, for headphone sensitivity matching
- Three levels of bass sonic shaping, for matching to various headphones
- Three levels of treble sonic shaping, for matching to various headphones
- Ability to charge the phone/tablet off the power adapter while playing
Specs
Digital specs
Resolution
24-bit (Also supports 16-bit)
Sample Rate
USB: 44.1 kHz, 41 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 172.4 kHz, 192 kHz
Interface
USB Host and Device compatible
Local clock
10 ppm precision, unmeasurable jitter
Compatibility
iPad, iPhone, iPod, Mac, PC
Analog Specs
Frequency Response
20Hz...80kHz;
S/N Ratio: (A-wght)
(still verifying)
THD+N
(still verifying)
Crosstalk
(still verifying)
Output Impedance
1, 2, 10 Ohm, selectable
Output Power
1.5W (total), drives 32...600 Ohm headphones
Max Output level*
+13.5dBV (32 Ohms load) (still verifying)
+18.6dBV (300 Ohms load) (still verifying)
+19.0dBV (600 Ohms load) (still verifying)
* Listening to IEMs or other high sensitivity headphones at maximum level may damage your hearing.
General Specs
Audio Output
XLR balanced and 1/4" unbalanced jack, 3.5mm adapter included
Headphone Amp
Direct Class-A, no caps in the signal path
AC Powering
Globally compatible, 90...240V AC power supply included
DC Powering
+9...+20V DC (3A) from external adapters, car, boat, etc.
Internal supplies
Battery-isolated, filtered ±15V, super-clean analog rails
Unit Dimensions:
127 mm (L) x 82 mm (W) x 33 mm (H)
Shipping weight:
(still verifying)
NuForce HAP-100(?)Fiffi... hehe![]()
ABYSS AB-1266 Reference Headphone (prototype)
Noen er flinke, mens andre har et forbedringspotensial. Man kan som et absolutt minimum alltid lenke til informasjonen man baserer seg på. I de aller fleste tilfeller har produsenten en produktside, og da bør man i hvert fall lenke til den.Referanser og lenker
Inkludér gjerne referanser og lenker. Det gjør det enklere for andre å finne informasjon, og forfatteren viser hvor informasjonen er hentet fra.
Det er helt korrekt CDW... Jeg får nok førstehånds erfaring med denne etterhvertNuForce HAP-100(?)Fiffi... hehe![]()
De har visst flere delvis lignende produkter, f.eks. NuForce DAC-100.
Dette er altså Wadia Digital 121decoding computer:Vet ikke om den er nevnt før, men synes denne er kul
121
121decoding computer
Wadia's newest digital statement
The Wadia 121Decoding Computer is a high performance DAC/digital preamplifier with a complete set of digital inputs, balanced analog outputs, digital volume control, and a headphone output section. Just connect your iTransport, Computer, Streaming Audio source, or any other digital source and experience exceptional audiophile quality sound.
Audio signals are processed using Wadia's DigiMaster™ patented up sampling and filtering technology. The Wadia 121decoding computer also features a clock linked asynchronous USB input for jitter free playback of music from your computer. All inputs including USB accept up to 24-bit/192kHz input data rates. The Wadia 121decoding computer provides true balanced and single ended analog outputs. An exceptional headphone amplifier section delivers an unsurpassed personal listening experience.
Features
- 32-bit/1.4MHz up sampling using Wadia's proprietary DigiMaster algorithm and filtering technology
- All inputs accept up to 24-bit/192kHz input data rates
- Asynchronous USB input
- Wadia DirectConnect™ analog output with 32-bit Digital Volume Control
- Digital Inputs: AES/EBU (XLR), Coaxial (RCA & BNC), Toslink Optical, USB B
- Analog Outputs: one pair balanced (XLR), one pair unbalanced (RCA)
- Analog output levels are fully adjustable to match system sensitivity
- Single ended and balanced analog outputs can be used simultaneously
- Headphone output stage utilizes SwiftCurrent™ technology and dedicated output amplifiers to drive almost any headphone
- Full featured aluminum IR remote control
Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
Det @ardilla vel mente er at det ikke er mulig å betjene produktet uten fjernkontrollHer må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
Det @ardilla vel mente er at det ikke er mulig å betjene produktet uten fjernkontrollHer må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
Dvs - det er ingen fikleknotter for "hands-on" betjening
Hegels nye DAC / forforsterker: HD25 til 15.000,-
Kilde: High-end DAC og forforsterker fra Hegel | Lyd & Bilde
Ifølge artikkelen skal man kunne skifte inngang på Hegel HD25 uten fjernkontroll. Hegel HD10 hadde en knapp på forsiden.Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
Du har misforstått. Hegels nyere DAKer leveres med fjernkontroll, men ardilla vil gjerne ha bokser som også kan betjenes med knapper på selve boksen.[
[...]
Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
Du glemte i hvert fall asynkron USB.Du får nok med akkurat samme helt for jævelig simple stygge billige får-claes-olsson-til-å-virke-som-ett-luxus-produkt fjernkontrollen som HD20 har. Ser nå ut som HD25 bare er HD20 med ny dac chip, enda en "påkostet" coax inngang og ny strømforsyning (de fant vel en som var billigere...).
^
Nettopp, og som sagt. Jeg lurer dog litt på hvor robust/holdbar denne "tappe på fronten"-mekanismen er. Hvis fjernkontrollen dør, som en eller annen nevnte, er det sannsynligvis best å ty til en universalfjernkontroll(?)
Ok da skjønner jeg vettuHegels nye DAC / forforsterker: HD25 til 15.000,-
Kilde: High-end DAC og forforsterker fra Hegel | Lyd & BildeIfølge artikkelen skal man kunne skifte inngang på Hegel HD25 uten fjernkontroll. Hegel HD10 hadde en knapp på forsiden.Jeg FATTER ikke at Hegel lager produkter som ikle kan betjenes uten fjernkontroll. Hallo.
Du har misforstått. Hegels nyere DAKer leveres med fjernkontroll, men ardilla vil gjerne ha bokser som også kan betjenes med knapper på selve boksen.[
[...]
Her må jeg si meg enig med ardilla dac til 15000,- så har di ikke råd til og legge med ein fjernkontroll hallo hegel vi er i 2013 snart.
Du glemte i hvert fall asynkron USB.Du får nok med akkurat samme helt for jævelig simple stygge billige får-claes-olsson-til-å-virke-som-ett-luxus-produkt fjernkontrollen som HD20 har. Ser nå ut som HD25 bare er HD20 med ny dac chip, enda en "påkostet" coax inngang og ny strømforsyning (de fant vel en som var billigere...).
Jeg har en av de aller billigste logitech harmony fjernkontrollene, og til og med denne styrer hd20 så det er ikke noe problem.Hvis du finner kodene, da.
Jeg har en av de aller billigste logitech harmony fjernkontrollene, og til og med denne styrer hd20 så det er ikke noe problem.Hvis du finner kodene, da.