Litt mere NP
Da er første halvpart av et nytt F5 First Watt så godt som ferdig. Andre halvpart manglet 4x 9240. De har jeg mottatt fra Ine nå, så om et par dager så vil et komplett sterero trinn stå ferdig. Har nå brukt opp mitt lager av Harris FETer, og måtte derfor ty til litt hjelp fra Ines rikholdige lager.
De som er litt kjent med de forskjellige utgavene av F5, vil sikkert legge merke til at jeg her har benyttet samme print(Jims Audio) som jeg også benyttet i F5V3 turbo(brakt her i tråden tidligere), og som med tilstrekkelig med spenning og kjøling, er i stand til å yte
2x100W klasse A.
Kjølefinnene jeg benytter her er ikke i stand til å håndtere 100 W klasse A. Ser så langt ut som om jeg ender opp med en biassttrøm på ca. 1.6 A på hvert monotrinn. Det betyr at hvert trinn vil bli noe "kraftigere" enn en F5V2 på 30W klasse A. Trafoene yter forøvrig
ca. 2x40V DC.
Legger ved noen bilder som mange synes er kjekt. I tillegg et bilde av min siste "investering": En jfet tester. Her kan jeg måle Idds og Vgs kjapt og greit ved å koble meg til et digitalt multimeter. Har tidligere målt ut jfetene til First Watt byggene mine slik NP foreskriver. Gjorde for moroskyld en sammenlikning: En 2SK170BL hadde jeg etter NP sin metode målt til Idss=10.40. Nyanskaffelsen viste 10.59. Kjekk sak. Skulle gjerne hatt
noe tilsvarende lettvindt for å måle ut utgangs FETer.
Eivind S