nytt forsterkeri vurderes...HEART!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.120
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror AN Conquest ligger på en ca. 80k. Mine er det gjort litt oppgraderinger med (AN sølvkondis) - samt at rørene er byttet ut med mere eksotiske typer. Og den mingda preen gjør seg ikke bort i forhold til Conquest blokkene.
Jeg har jo en AN M3 preamp kit også. Den er hakket vassere (litt mer musikals om jeg kan si det), men dynamikken i mingdaen overrasker stort.

En liten sak jeg kom på nå. Kora Eclipse preamp. En flott preamp med riaa, linje samt pre. Har hatt den hjemme, og har av og til sett den på bruktbørsen til en god penge.

Her er det en annonse:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,2933.0.html

A sophisticated, multi-functionnal tube preamplifier with:
- MM & MC phono stages.
- Unity gain loop for A/V processor connection.
- Separate power supply.
- 5 high level inputs.
- Unbalanced & balanced ouputs.
- 1 direct tube ouput.
- Single-ended Class A. Mosfet headphone output.
- Remote control.
Tenk litt på den du.... ;D

Evt. En Copland CTA301 med remote - de finnes og er kjempebra. Riaa trinnet er også veldig bra.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Copland pre kan jo være ett alt det,har jo cop nå...koraen ser bra ut den,dog stiv pris ny....

Hvis ikke ming preen roter seg bort med blokkene fra heart,kan denne være et alt til å komme igang,ikke stress med dette,så kan tråle bruktmarkedet for pre en periode,å fall på en ming,dersom ikke noe dukker opp til over jul...

vurdere å bestille blokker etter messa trolig....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
For å gjøre kaoset komplett,antique sound labs....noen som kjenne til det,de har flere flotte trinn ig integrerte....kvalitet,lyd ,trafokvalitet...noen som vet??

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
ixos_76 skrev:
For å gjøre kaoset komplett,antique sound labs....noen som kjenne til det,de har flere flotte trinn ig integrerte....kvalitet,lyd ,trafokvalitet...noen som vet??
Du vet hva du vil ha ?

/jan

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jøss, nå ble det plutselig mange alternativer her... For å konkretisere litt, hva ser /lytter du etter? Eller sagt på en annen måte, hva ønsker du å få ut av denne oppgraderingen? Det er en mengde gode forsterkerprodusenter der ute, Heart, Kora, Copland, ASL, Audio Note, JJ, Graaf..men det blir fort forvirrende om du skal sammenlikne alle sammen. Det er som epler og pærer. Forskjellig filosofi, lydsignatur, rørtyper,konstruksjonsprinsipper....

Derfor, finn ut hva som er grunnen til at du vurderte Heart, og sjekk evt. ut om det er andre alternativer som kan gi mer av det den leverer. Det er i det minste et godt sted å begynne.....Ellers går du fort både skoa og ørene av deg.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Grunnen til at jeg vurderer oppgradering i det hele tatt er at jeg vil prøve å få et enda større /klarere lydbilde enn det jeg har i dag..I så måte,har jeg hørt 300b på rf-63 en kjempematch hørte jeg,,,så har jeg tiitta litt...og fant ut at heart hadde 300b blokker som passer mitt budsjett,og har hørt at de skulle være gode..

Så derfor har jeg lukta på heart...enig med å sammenlikne alt blir feil,samtidig som jeg fortsatt holder ved at jeg har lyst på 300b SE...10w holder for meg,med da gode trafoer til..18kvm stue i blokk er det begrenset hva jeg kan dra på,derfor vil jeg heller satse på go lyd på modrat volum..Ettersom jeg falt for 300b,har jeg lett etter noe som kunne passe økonomisk,så for å slippe å lure på om det blir noe bedre med monotrinn enn stereotrinn,tenkte jeg å gå for mono når jeg først var igeng...

Har copland 402 m/el 34 i dag,disse spiller slettes ikke værst i det hele tatt,men av hva jeg har hørt av 300b på tilsvarende ht merke,så er 300b noe bedre i bassen,og samtidig bevarer/har en fabelaktig mellomtone...

Må være ærlig å si at det er vanskelig med valg av pre til...liksom redd for missmatch..

men tenkt litt på å kanskje kjøpe effekt trinnene først,så få demo av forskjellige preer,det er jo en mulighet kanskje?

Da skulle det vel la seg gjøre å skjønne litt hva jeg har tenkt på...

Har også hatt copland cta 405 med kt88 rør her,et sykt trøkk,men somsagt får ikke benyttet meg av det,da jeg bor i blokk,derfor er denne uaktuell som oppgradering fra den jeg har...el 34 er flottere i mellomtonen enn kt 88 er min mening etter å ha testet,å brukt begge deler en stund.

En ting som også må taes med i betraktningen,er at jeg må ha meg separat riia,da jeg i dag har innebygget i copland som jeg bruker,sånn sett går det 7k til en asr i samme jafset..

Mvh espen Saatvedt.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Nå blir det kanskje litt feil å sammenligne AN P4 Balanced med billigere varianter fra AN, men selv om jeg ikke har hørt P4 så regner jeg med at lydsignaturen er mye den samme som på de mindre modellene.?

Om du likte AN oppsettet til Rognlien, så er det kanskje veien å gå.?
Du vil nok ikke få samme lyden hjemme hos deg, det er tross alt en god slump med penger for Rognlien sitt oppsett ::)
Men jeg vil tro at mye av den samme klangen vil være med, om du for eksempel velger en AN KIT-1 sammen med M2 eller lign, på bruktbørsen så vil et slikt sett koste ca 20k..
Har du fremdeles en del penger igjen, så ville jeg valgt å legge dem i en DAC fra samme produsent ;)

Remote til pre kan ettermonteres for en kurant penge, om remote er et must for deg og det ikke følger med pre..
Roar Malmin har montert remote i min pre og det funker veldig bra..

Som impulse er inne på her, så blir det litt sånn eple eller pære, selv med 300B rør på alle de forskjellige ampene du har vurdert, så vil du få en annen klang / farge / signatur i de forskjellige ampene..

Du har jo erfaring med hva forskjellige rørmerker gjør med lyden, men det er ikke bare rørene som lager musikken, det er ganske mye annet som bestemmer sluttresultatet..

Å bruke ekstremt mye penger på forsterkere, eller andre ting for den saks skyld, gir ingen garanti for at du vil like lyden i dem, jeg tror du må finne et merke som du liker og handle deretter.....

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
297
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Bare for å ha det nevnt....P4ene til Håkon er ikke akkurat noe jeg ville kalle "typisk 300B forsterker".
Her snakker vi trafoer og kretser du ikke finner i noen konstruksjoner i prisleiet under 30-40k eller der omkring.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Her er Rotekroken inne på noe, ja. En Heart beat eller Double Beat er glimrende forsterkere om du vil ha klassisk 300B. Matching med preamp er ikke noe som nødvendigvis gir seg selv, men cj PV 10 er nevnt, og en versjon med riaa og ettermontert remote på volumet burde kunne fåes for en realtivt rimelig penge. Ellers lager Heart også en svært god passiv pre, men som du sier, da må du ha løs riaa. AN Kit 1 er kanskje den forsterkeren som gir mest magi pr. investert krone når man snakker 300B SET, men da må du greie deg med ett trinn foreløpig.
AN M2 er også nevt, men den kan være litt kilen mht matching, og kan låte litt huggorm om ikke alt sitter.Denne har forøvrig heller ikke fjernkontroll som standard. Går du for KIT 1 derimot, er det denne du skal prøve. Den kombinasjonen sitter. Jeg har lyst til å utfordre deg på dette med remote. Trenger du virkelig det, eller er det bare en makelig gimmick? Du har mye mere vellyd å velge mellom om du greier deg uten, og det behøver ikke koste så mye!
Consonance lager også uhyre vellydende monoblokker basert på 300B, men de er ikke lette å finne brukt.
Lady Day-forsterkeren som nevnes lenger oppe i tråden er et byggesett basert på en Consonancekonstruksjon, forresten.
Bambadoo, en svært hyggelig og kunnskapsrik mann, nevner Koras eminente Eclipse, en av mine favorittpreamper. Denne er også ganske kilen å få til å matche,og ikke noe å kaste seg på uten forbehold, men sitter man på monoblokker fra Kora, for eksempel de digre 100SB (Push-pull m. 6c33c-rør) har den rett og slett ikke konkurranse.

Har du et budsjett på dette prosjektet, forresten?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
45k er budsjettet...inn i 08 en gang,så ikkenoe stress....

vanskelig å forklare men av en eller annen grunn liker jeg monoblokk konstruksjon,tideligere vært boti,og spilt med aw 180 ec...med emc up som kilde,men det var før jeg kom borti rør ;)

hvis jeg skal kjøpe en sånn forsterkerpakke hvorfor ikke gå for noe man har lyst på(les løsninger med blokker)....merker og matching kan vel diskuteres en hel del,,,

2. oppsett løsning er AN quoqeror stereotrinn 300b+ m2 pre m/riia dette sitter jeg med et tilbud på tett oppunder max budsjett...

som tideligere nevnt,for å finne match,,kunne det vært en tanke å skaffet til veie blokker/effekt trinn først,for så å prøve ut med forskjellige pre.

Heart har nå kommet med en aktiv pre som er rimelig ny,hvordan denne er vet jeg ikke,men den matcher sikkert deres egene effekt trinn enten stereo eller mono

flott med så mye innspill her folkens...mye bra å lese ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.101
Torget vurderinger
16
ixos_76 skrev:

vanskelig å forklare men av en eller annen grunn liker jeg monoblokk konstruksjon,tideligere vært boti,og spilt med aw 180 ec...med emc up som kilde,men det var før jeg kom borti rør ;)

hvis jeg skal kjøpe en sånn forsterkerpakke hvorfor ikke gå for noe man har lyst på(les løsninger med blokker)....merker og matching kan vel diskuteres en hel del,,,

2. oppsett løsning er AN quoqeror stereotrinn 300b+ m2 pre m/riia dette sitter jeg med et tilbud på tett oppunder max budsjett...

som tideligere nevnt,for å finne match,,kunne det vært en tanke å skaffet til veie blokker/effekt trinn først,for så å prøve ut med forskjellige pre.

Heart har nå kommet med en aktiv pre som er rimelig ny,hvordan denne er vet jeg ikke,men den matcher sikkert deres egene effekt trinn enten stereo eller mono

Du vil ha monbloker med preamp, vel her er et forslag på integrert :) Jeg var i kontakt med en danske som selger en VAIC 300B SE integrert forsterker for 20.000 danske. Dette er seriøse saker og noe helt annet enn Heart blokkene vil jeg mene. VAIC heter nå Ayon og selges av bla. ArtSound i Danmark. Grunnen til at jeg ikke gikk for VAIC forsterkeren var at jeg fryktet at 15 watt ble for lite men det burde duge i greit på høyttalerene dine, VAIC'en veier solide 30 kilo så strømforsyningen og trafoene skulle være av akseptabel kvalitet. Her er forsterkeren: http://www.jacmusic.com/Vaic/Amp-Christian/

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
ixos_76 skrev:

Er det denne du har sett på? http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=13683

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja,den audionoten ja....men ikke brukt...tenkt å kjøpe en ny i så tilfelle,tilsvarende monotrinn øker prisen betraktelig.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
golden night blir da for dyrt mht pre...

Er det virkelig så elendige disse heart blokkene altså??

får vel prøve dett i heimen før kjøp i så måte..

den integrerte der så jo flott ut den...

forhandler i Norge på denne?

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.101
Torget vurderinger
16

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har sendt mail dit...så får vi se.

Egentlig syntes jeg det er rart at beat blokkene får noe rufsete kritikk her,men det er jo litt av vitsen med debatten,at alle parametere kommer frem......

Jeg trodde heart kanskje var noe av det bedre ,men det ser ut til at fler her ikke er helt enig der,,noe som selvfølgelig taes med i betraktningen....

Ikke har jeg dårlig tid heller,sånn sett er det bare å lene seg tilbake ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
For å ta det viktigste først: Heartforsterkere er alt annet enn elendige. Ikke forstår jeg helt hvor det framkommmer heller. Joda, noen av modellene hadde vistnok støyproblemer, selv om det ikke er noe jeg har erfart, og jeg har hatt både Beat og Double Beat.Disse problemene er som nevnt også historie pr. 2007.
De spiller usedvanlig bra, og har bøttevis av magien 300B-røret er så kjent for. For øvrig er jeg slett ikke enig i at Vaic skulle være så overlegent. Jeg har også hatt den omtalte forsterkeren derfra i hus. Bevares, den er god, men ikke nødvendigvis bedre. Legg merke til at alle som faktisk har hatt Heartforsterker i hus, omtaler dem som meget gode. At noen uten førstehåndserfaring mener andre er bedre, får så være. Du nevner spesielt kvaliteten på trafoer etpar ganger, og da er det verd å merke seg at familien til Heartfabrikkens eier har drevet et stort firma som spesialiserer seg på netopp trafoer av svært høy kvalitet, og at det er denne kunnskapen som ligger til grunn for Heart-fabrikkens eksistens.

Min erfaring er at Heart lager ting som greier seg utrolig godt i direkte sammenlikning med både Audio Note, Audion,Vaic, JJ eller hva det måtte være. Spør du meg, er det bare å dra et par i hus og prøve dem! :D Lykke til!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja,må prøve å få til det Impulse....somsagt sikkert mye bra,dette at heart lager trafoer selv,fortalte rognlien innledningsvis også,dette bør jo være gode nyher..

Må prøve å få lånt meg et sett..Heart har og kommet med en egen pre,som nå er flunk ny,dette skulle visst være kanoonmatch,og har remote også..

Dette med remote,er praktisk,fordi jeg sitter litt unna anlegget under spilling,og det er praktisk å kunne heve/ senke volumet--ev mute..når tlf ringer,spesiellt da jeg spiller en del vinyl..hadde det ikke vært for det,hadde det ikke vært så farlig,da det er pause på cd spillern selvfølgelig.

skal sjekke opp om det er mulighet for prøvespilling med beat blokker.....
og nevnte pre.

nå er det i tilfelle snakk om å bestuille disse flunk nye,så ev problemer med støy,vil bli en garantisak uansett..selv om jeg håper å slippe sånne ting........

skal ta meg en tur på messa å titte litt der og,så får vi se..heart er ikke et must,men noe av de utvalgte merker,ved siden av audionote utstyr...uansett masse fine innspill her,takker for det ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da er en avtale gjort med audioaktøren,om test og hjemlån av ev stoetkit 300b monotrinn med pre..

eller en integrert trimmet cayin int. 300b...dette overrekkes i slutten av uka,da jeg skal ned til Horten,sånn får jeg funnet ut om i det heletatt en "normal" 300b forsterker er noe for meg....lytteinntrykk får jeg komme tilbake med...Terje la vekt på at HEART var vesentlig...bedre enn stoetkit..

Han har ikke heart inne ,men da får jeg testet noe i samme gata i allefall,og på den rette siden av streken,sånn at det ikke blir et tilbakeslag om jeg skulle finne på å gå for 300b og heart...

Alt. ønsker jeg meg egentlig en pre,med full komponentbredde fremfor heart sin nye aktive da denne er veldig smal....pirkete er jeg og... ;)

Titta litt på rogue stereo sin nye persus,som har fått glimrende kritikk i audiophile.no,kanskje det kueen være noe å prøve?

Som tideligere nevnt,er det mulig å kjøpe blokkene,å prøve ut med pre..Jeg besitter en DOXA pre som kan tjenestegjøre inntil videre til jeg finner noe annet,for å få startet opp(har den ikke her,og husker ikke hvordan den er,men mener den heter 07..mulig jeg er ute på tynn is nå..tanken var egentlig å kunne teste blokkene ved levering,for å finne ut at alt funker,dersom det ikke dukker opp en gopre i mellomtiden da..

CJ er jo nevnt,snakka med en om å bygge på motorstyrt fjerns. på denne,ved kjøp..fikk melding om at dette burde gå,dersom det er plass inni kabinettet...

Jeg stresser ned og tar en ting av gangen nå,hører et par forskjellige 300b løsninger i den betalbare klassen,så får vi se..

Tusen takk alle som har bidratt her i heart tråden...flott engasjement!!

Mvh Espen ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja det var en hyggelig pris...får vel ringe på den... ;D

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Bare til orientering, så er den M2 på vei hitover 8)
Er snakk om byttelån en ukes tid, så får vi se hva som skjer videre..

Gleder meg på dine vegne Espen.!
Flere som har prøvd Stoetkit som har lagt ut sine erfaringer her, de er ikke av de aller beste, så at den ikke når opp til Heart er godt å høre ;)

Fryktelig spent på hvordan du tar imot SET 300B, her så er det lykke fra alle kanter, selv ungene satte pris på hva SET 300B triller frem av musikk, og de små lyver vel aldri.? ::)

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Ixos_76 skrev: "Alt. ønsker jeg meg egentlig en pre,med full komponentbredde fremfor heart sin nye aktive da denne er veldig smal....pirkete er jeg og... Blunker"

M2 er bare 30cm. bred ;)

Full bredde er M2 Balanced eller M3 f.eks.
mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Takk for info Paulsen...så har jeg fått med meg at cj pv 10 er smalere og,,,bør finne en god como,og dropper mål inntil videre..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
ixos_76 skrev:
Takk for info Paulsen...så har jeg fått med meg at cj pv 10 er smalere og,,,bør finne en god como,og dropper mål inntil videre..
Fornuftig ;)
La lyd komme først 8)
PS: ikke alltid kjerringene er like enig, men som regel er det lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hakke kjerring heller,så det er lite interessant med WAF her....sånn sett er jeg litt mer ego i form av valg av saker,der andre forståelig nok må ta visse hensyn(feks ht) der står jeg fritt,,har tenkt mer enn eng ag på feks avantgarde..he he.

Men altså i morra skal jeg høre stoetkit blokker for 1. gang....det at kjøpet /overlevering ikke gjøres før januar 08,gjør at jeg har god tid ,så får vi se ang. 300b...spiller dette flott på moderat høyt nivå,blir jeg nok solgt,da er eeffektdelen i boks,avstemmer bestillingen med overlev i januar..dersom jeg ikke finner muliget til å ev spille høyt nok,eller andre ting jeg ikke helt blir fortrolig med på en av de 300b jeg får låne,må jeg gå vidre..

Så spør jeg her...importøren som er audioakt, har ikke heart inne,dette er bestillingsvare så klart,dersom det skulle bli nødvendig,er det noen som kjenner noen,som besitter heart beat blokker,og som kunne være intressert i å få ordnet en demo for meg,med dette utstyret... :)

men somsagt jeg lener meg tilbake,har en bra copland integrert nå,den duger enn så lenge..mye musikalitet med el34 oxo.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
NÅ FOLKENS....har jeg spillt på 300b spark 743 inegrert 300b...og jeg liker godt det jeg hører..

7w er mer enn nok,i skrivende stund,får gi sakene noe mer tid,remote savnes etter 2 cd er,ikke har riia hleer,den sitter i cpolanden som står uten strøm nå...men helt klart,300b er trolig veien å gå,dog trur jeg vil kjøpe litt mer legendarisk vare enn spark,denne har jeg lånt av Terje som driver audioaktøren...

Snakk om gjennomsiktighet og dynamikk,ikke spillt høyt enda,men spiller høyt nok til vanlig lytting,på 1/4 av volumrattet,så jeg tror det sakl være litt å gå på,var heldig å fikk i allefall se heart beat hos Terje i dag,vakre saker...fortsatt frister det med monotrinn,altså...men sparken var den enkleste å låne da jeg ikke besitter pre enda...mulig jeg kjøper en CJ pv-10,og bestiller blokkene etter dette,preen blir da stående ubrukt i et par mnd,dette får heller gå." mnd bestillingstid....300b imponerer,spesiellt i bassen,fremfor el 34...men jeg har hørt bare 1 time....Nå skal jeg lene meg tilbake,å høre mer...tilbakemeldig kommer....vær trygg-mvh Espen

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Se der, ja! Tror du blir veldig fornøyd med Heart, det er litt mer magi der enn i en liten Spark (som er god til prisen, men likevel...) Og med en PV10....WoW!

Får du tak i en cj PV10A, har du en flott riaa også! PV10L, derimot, er bare en linjeversjon. Lykke til!

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
impulse skrev:
Se der, ja! Tror du blir veldig fornøyd med Heart, det er litt mer magi der enn i en liten Spark (som er god til prisen, men likevel...) Og med en PV10....WoW!

Får du tak i en cj PV10A, har du en flott riaa også! PV10L, derimot, er bare en linjeversjon. Lykke til!
Vil du anbefale PV-10A(L) eller PV-10B(L).?
"A" er jo en gammel konstruksjon, absolutt ikke noe galt med gammelt, det er faktisk mine favoritter, spiller "mer" musikk enn nyere ting i mine ører, men "B" er heller ingen ny pre, ble vel introdusert i 2000 om jeg ikke husker helt feil, CJ spinner vel litt videre på samme konstruksjon.?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
cj pv-10 bl da...hva er det for noe..ikke peiling jeg...

Etter en halvtime til med sparken,syntes jeg dynamikken forsvinner vesentlig med lavt lyttevolum i forhold til copland,men nå har ejg denne her,får jeg litt tid i helgen,skal a-b tester utføres på godt kjente plater...

Men en ting jeg lurte på...Vil en pushpull spille mer dynamisk enn feks SET...sånn i utgangspungtet....bassen er mer kontant hører ejg,men somsagt akkurat fått sdnne i hus,trenger litt tid sammen med den,blir det 300b blir det ikke spark i allefall,men var jo fint å få låne denne hjem i dag...Så ser jeg jo egentlig at jeg ikke har veeldig lyst til å gå på jobben i morra nå da... ;D ;Dmen får vel ta en tur,.Gleder meg til helg nå.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Erland,tenkte å svi av en slant ja ;D

Men takk for Borderpatrolinnlegget...er vel ingen i Norge som forhandler dette er detvel?

Gleder meg til å få hørt noe høyere,ang-.dynamikken,som på lavt voulm virker som å væer mindre fremtredende her..Nå skalvel ikke spark 743 sammenlik nes direkte med hesrt beat heller..det låter fint,nydelige-detaljer,remoten er allerede dypt savnet,men bruker den på cd spillern nå da,det går jo ikke på vinyl ,så der er ejg like langt,men uten riia,den sitter jo i cop,en...så blir det kun blanke plater på test,det får heller gå...kan nok spille høyt nok med 7watt her hjemme ;),,denne gangen skal jeg være sikker på en rett innvestering,ikkeno løp o kjøp nå gitt..Men dynamikk er meget viktig for meg,...det blir gøy ¨å spille mer i morra,..Blir det heart,blir det trolig cj pre,som impulse foreslår,bygger på remote på en slik en tipper jeg..

Før ejg tar en endelig avgjørelse her,skal jeg være sikker på hva jeg gjør,,,det skal låte meget bra,... ;D....E,S

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har ingen erfaring med Heart, men ut fra de tilbakemeldingene fra de som gjør, er dette bra saker som du sikkert blir fornøyd med.

Nei, det finnes så langt jeg vet ingen forhandler for Borderpatrol i Norge.
La dog ikke dette hindre deg om du vurderer dette alternativet.......

Ellers;
Monoblokkene fra AudioNote Kits (www.upgradeaudio.com) er på markedet. Dette er særiøse greier!
Her har du også muligheten til å starte med en basis-versjon (som er grom nok i seg selv), og oppgradere etterhvert. Dette er komplette kit, inkl kabinetter og alt du trenger. Vil/kan du ikke bygge selv, får du sikkert noen til å bygge for deg for et lite vederlag.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Kjøper jeg Avantgarde Nano høyttalere kan det være aktuelt å selge min Mastersound Reference 845 (integrert, SET, klasse A, 40w og 50kg!) Det er et monster av en forsterker, så den passer heller ikke helt inn i det lille lytterommet mitt. Tviler på om du finner noe særlig bedre forsterker enn denne. Du finner info på www.audioasylum.com om du skulle være interessert.

Lf

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
oj! Har Zuene fått reisepass, Lf? Ting skjer! Kan forøvrig underskrive på at det er en fantastisk forsterker... :D

Edit; Ser det er jeg som ikke følger med! Nå har jeg imidlertid lest meg opp på horntråden din, så jeg er oppdatert. Har ikke hørt de du vurderer, men husker fremdeles AN Conquest/Avantgarde Uno-demo i london som noe av det mest livsbejaende og musikalske jeg har hørt. Beklager O.T-kupping av tråden din, Ixos!

Topp Bunn