Nytt jordingsprodukt fra Crystal Cable.

R

Roysen

Gjest
Crystal Dreamlink - From Gabi van der Kley, this cable isn't a conventional signal cable but specialized ground connection. The Crystal Bridge "is €450 for one meter RCA or XLR set, the Crystal Bridge Dreamlink €1500. What is it? A revolutionary new patent-pending add-on cable for every audio and video system. What will it do for your sound system?

Lowers noise.
Improves dynamic range for sound and picture.
Improves micro dynamics.
Improves Bass, Midrange and Treble.
Lowers audible and measured distortion.

How to apply it? 1/ First connect the Crystal Bridge instead of the original cable. 2/ Plug the original cables into the Crystal Bridge connectors. The Crystal Bridge cable lowers distortion in an existing audio system without modifying the equipment. It has a built in ultra high speed filter (>20GHz), ensuring perfect phase even at extreme frequencies. The Crystal Dreamlink model contains a HPSR™ filter made of 99,9999999% silver-gold. The Crystal Bridge model uses a HPSR™ filter made of 99,9999% silver-gold."

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Hvor ekstrem er en ekstrem frekvens i et stereoanlegg? 20kHz?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.159
Antall liker
10.674
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja - ikke værst å måle den...så nøyaktig
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.554
Antall liker
9.720
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det slår meg at dersom man unnlater å plugge inn noe som helst blir avskjæringsfrekvensen enda høyere.....
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
whistler skrev:
Roysen skrev:
... HPSR™ filter made of 99,9999999% silver-gold

Det var litt av en blanding... eller rettere sagt renhet! ;
Slett ikke ille, tatt i betraktning at 99.9999% (Ultra High Purity) generelt er den høyest oppnåelige renheten per i dag.
 
N

nb

Gjest
Lille_Adam skrev:
Slett ikke ille, tatt i betraktning at 99.9999% (Ultra High Purity) generelt er den høyest oppnåelige renheten per i dag.
Hvorfor heller ikke bruke kobber? Billigere og leder bedre.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Ikke vet jeg, men så vet jeg ikke i min enfoldighet hva et HPSR filter hverken er eller gjør heller. Ellers er nå gull og sølv veldig blankt og pent da.
 
L

lark

Gjest
Snake Oil De Luxe ;D Venter på første test som skryter produktet til himmels.
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
før folk begynner å slenge med leppa angående manglende teknisk forklaring eller provoserende priser på denne kabelen kan de heller holde kjeft og ta en tlf til mannen i bergen og spørre pent om de lar seg gjøre med en uforpliktende test.

så... etter en ukes testing klarer man å gjøre seg opp en mening om denne saken gjør lyden i anlegget merkbart bedre, hvis så, kjøp den, hvis ikke, la vær og start flamingen på sentralen.
 
L

lark

Gjest
Yakubu skrev:
før folk begynner å slenge med leppa angående manglende teknisk forklaring eller provoserende priser på denne kabelen kan de heller holde kjeft og ta en tlf til mannen i bergen og spørre pent om de lar seg gjøre med en uforpliktende test.

så... etter en ukes testing klarer man å gjøre seg opp en mening om denne saken gjør lyden i anlegget merkbart bedre, hvis så, kjøp den, hvis ikke, la vær og start flamingen på sentralen.
Ojsann :-[ :-[ Det var da voldsomt :)
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Deg om det. Sjøl synes jeg det er grunnlag for flaming og verre når pusheren juger i produktbeskrivelsen.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.554
Antall liker
9.720
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Yakubu skrev:
før folk begynner å slenge med leppa angående manglende teknisk forklaring eller provoserende priser på denne kabelen kan de heller holde kjeft og ta en tlf til mannen i bergen og spørre pent om de lar seg gjøre med en uforpliktende test.

så... etter en ukes testing klarer man å gjøre seg opp en mening om denne saken gjør lyden i anlegget merkbart bedre, hvis så, kjøp den, hvis ikke, la vær og start flamingen på sentralen.
Roysen skrev:
It has a built in ultra high speed filter (>20GHz), ensuring perfect phase even at extreme frequencies. The Crystal Dreamlink model contains a HPSR™ filter made of 99,9999999% silver-gold. The Crystal Bridge model uses a HPSR™ filter made of 99,9999% silver-gold."
Det er et filter som er designet for minimal motstand åpenbart, ingen påvirkning av frekvensrespons (båndbredde over 20 Ghz!) eller fase....og som ellers ikke presenterer noen forklaring på hva det gjør annet enn en rekke løse påstander.

Forbauset over at det blir bråk? Det hadde vel heller vært oppsiktsvekkende om det ikke ble det.
 
B

Ballin_On_a_Budget

Gjest
nei, for all del... men prøv dritten før dere flamer...

de nye Quantum boksene til nordost kan heller ikke forklares på noen fornuftig måte, men de funker, dessverre!
 
P

Parelius

Gjest
Selv skal jeg prøve å få til en produktbesrivelse av mitt eget hode; 99,9999999% pure vacuume. Men det vil ta litt tid…
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
nb skrev:
Hvor ekstrem er en ekstrem frekvens i et stereoanlegg? 20kHz?
Hei NB.
Hvor høyt op i frekvens er det muligt at få en bra platespiller combination og en bredbåndet forsterker til at gengive ?
40kHz ?
Her er en av platespillerens forser, set i forhold til CD mediet- som så er istand til at gengive frekvenser ned til 20Hz

Conclutions : Varmt vand contra koldt vand. ;D

OPRÅB TIL DE IKKE TROENDE

Omkring religions debaten, vedrøende de forskellige kablers indflydes på lydgengivelsen, har jeg følgende at sige:
Det er meget bra at have en mening om ting, når man har noget at ha det i.
Men vis man ikke selv har; prøvet, testet og konstateret- det man diskutere, kan det a andre, let blive opfattet som en sæbe boble= ser og høres fint ud, men hovsa nu sprang den. :eek:

Personlig vil jeg efter 20 års prøven og testing (fejlen ;D) påstå at der hørbare forskelle på Kobber, sølv, guld, Sølv/guld og kulfiber signal og høyttaler kablers lydgengivelse, i de benytte signal veje/kæder i systemet 8)

div. stik og kontakter I/ på apparaterne/kablerne samt de benyttede materialer har også stor inflytelse på det samlede resutat.

En fejltagelse mange gør er: At når de ser på de tekniske målinger på feks 2 cu kabler, der på papiret ser ud til at de måler næsten ens, ikke kan sjønne at så små forskelle skulle have nogen nævne værdig inflydelse på gengivelsen, og det er da letvindt og tildels forståelig, at mange opfatter kabel forskellende som minimale og ubetydelige.

MEN lad os lige ta en tit på, hva der i praktis sker, og hvordan apparaterne ser de kabler:

Vi for starte med at konstatere, at den opfattede lydgengivelsen, bliver til ved at apparaterne, ser kablerne (signallet/vejen), som en del at et lukket-sluttet kredsløb, hvor i signalet pasere en hel masse komponenter, som hver især og samlet, for en indflytelse på, hvordan vi opfatter, og hører signalerne som transmiteres rundt i kæden.

LAD os tage et eksempel:

Signalet begynder sin vandring fra CD gennem konvorteren, passerer anelog forsterkeren i afspilleren for derefter
at gå gennem apperat stikket, kabelstikket ( udgangs imperidans), signal kablet, kabelstik apparat stik ( ingangs imperidans) på sin fært frem til forsterkeren.

Fra forsterkeren er det samme smøre en gang til, med den forskel at forsterkeren ser signalet som en lukket sluttet kredsløb som endvidere passerer høytalerne: ingangs stik, internkabling delefilter, svingspoler i enhederne( der alle mondererer signalet) ændre signalet på sin vej retur til forsterkeren, vis samlede lydgengivelse blandt andet hænger sammen med det retur signal, som den modtager i det lukkede- sluttede signal kredsløb.

ALLE nævnte ting i den beskrevne signalvej mondelere/ ændre signallet både hver for sig og samlet.

Dette bevirker, at selv små forskelle i de tekniske date bliver forstøret/ forsterket/ mondeleret hele vejen gennem kæden, som igen gør at nu er det lige pludselig, blevet mulig at høre de på papiret små målbare forskelle.


:mad: TIL de a jer der tvivler :p på ovennævnte påstand, kan jeg bare sige følgende:


Prøv selv at sammenligne lydgengivelsen gengivet gennem foreksempel:
Monster, Audioquist, Kimber select, Crystal micro, Van del hul kulfiber, signal og høytaler kabler.

Vis i så ikke kan høre forskel på disse nævnte kabler ?, må konklutionen blive som følgende beskrevet:

Jeg har lidt a vrang forestillinger og hallunationer igennem 20 år :eek:( ( professionel lege hjelp ønskes i så fald).

ELLER i er så uheldige at lide af nedsat hørelse, og professionel lege hjelp kan da anbefales.


;) Mvh. jb rasmussen ;D
 
N

nb

Gjest
JR-AUDIOTONE skrev:
[Hvor høyt op i frekvens er det muligt at få en bra platespiller combination og en bredbåndet forsterker til at gengive ?
40kHz ?
Her er en av platespillerens forser, set i forhold til CD mediet- som så er istand til at gengive frekvenser ned til 20Hz

Conclutions : Varmt vand contra koldt vand. ;D
Om det er 20 eller 40 kHz spiller inngen rolle. Det er uansett basebånd det er snakk om.
 
N

nb

Gjest
Yakubu skrev:
før folk begynner å slenge med leppa angående manglende teknisk forklaring eller provoserende priser på denne kabelen kan de heller holde kjeft og ta en tlf til mannen i bergen og spørre pent om de lar seg gjøre med en uforpliktende test.

så... etter en ukes testing klarer man å gjøre seg opp en mening om denne saken gjør lyden i anlegget merkbart bedre, hvis så, kjøp den, hvis ikke, la vær og start flamingen på sentralen.
Jeg synest ikke det er greit å forsøke å selge et produkt med en slik beskrivelse som det Crystal Cable her kommer med. Det er sikkert noen som synest dette hørest imponerende ut.

Om det uansett ikke er så nøye <i>hvorfor</i> noe funker, men bare at det funker, hvorfor skal da den ene HiFi-produsenten etter den andre lire av seg svada, halvsannheter og blank løgn i markedsføringen sin? Min logikk er enkel: Har produsenten en forklaring som ikke henger på greip, så har de ikke snøring på hva de driver med eller har laget noe de vet ikke funker men må pakke det pent inn - uansett er produktet i så tilfelle høyst sannsynlig en bløff og ikke noe jeg gidder å bruke tid eller penger på å teste ut.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Dette produktet er 'utviklet' i samme filosofi som alle de andre sirkusproduktene, og man kan trygt gå ut fra at logikk og fysikk ikke er en del av designet. I så måte føyer den seg pent inn i rekken.

Sett i et slikt lys gir 20GHz båndbredde, utenomjordisk renhet i råvarene osv, mening.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.862
Antall liker
8.860
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Ut i fra bildet så ser vel dette bare ut til å være en ekstra jordleder....Det å få lavest mulig impedans til jord er selvsagt viktig, at man behøver å bruke 99,999999 rent sølv/gull for å få det til er vel heller tvilsomt.

Mvh
OMF
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.862
Antall liker
5.514
Sted
Holmestrand
"It has a built in ultra high speed filter (>20GHz) ?"
Lavpass? Høypass???
I begge tilfeller: Hvorfor?
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
xerxes skrev:
"It has a built in ultra high speed filter (>20GHz) ?"
Lavpass? Høypass???
I begge tilfeller: Hvorfor?
Det gir godlyd, dummen! ;)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.554
Antall liker
9.720
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
xerxes skrev:
"It has a built in ultra high speed filter (>20GHz) ?"
Hvorfor?
Fordi enhver kabel vil rulle av i GHz området og derfor har innebygd filter, dummen! ;)
 
R

Roysen

Gjest
Om produktet fungerer som beskrevet av Crystal Cable skal jeg la være usagt selv om jeg har stor tro på at et seriøst firma som dette ikke lager produkter som ikke virker. Det som Crystal Cable sannsynligvis er skydlig i og som de fleste andre selskaper i high-end bransjen er medskyldige i er at de overbygger produktene for å heve prisen.

At Crystal Cable skulle fare med løgn og bedrag er imidlertid en påstand jeg vil ta sterk avstand fra og som må dokumenteres FØR man kommer med slike påstander. Jeg mener at det å legge slike påstander ut på et offentlig forum er både useriøst og kan minne om dårlig folkeskikk.

Dokumentasjon først - så påstand. Det er den korrekte rekkefølgen.

Det samme kan selvfølgelig hevdes om Crystal Cable, men de har da ingen representant til stede i diskusjonen og har derfor ikke hatt anledning til å dele sin dokumentasjon med oss.

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Om produktet fungerer som beskrevet av Crystal Cable skal jeg la være usagt selv om jeg har stor tro på at et seriøst firma som dette ikke lager produkter som ikke virker. Det som Crystal Cable sannsynligvis er skydlig i og som de fleste andre selskaper i high-end bransjen er medskyldige i er at de overbygger produktene for å heve prisen.

At Crystal Cable skulle fare med løgn og bedrag er imidlertid en påstand jeg vil ta sterk avstand fra og som må dokumenteres FØR man kommer med slike påstander. Jeg mener ta det å legge slike påstander ut på et offentlig forum er både useriøst og kan minne om dårlig folkeskikk.
Uten å være matallurg er jeg 99,5% sikker på at den renhetsgraden de opererer med er T&T.

Ellers så gjelder jo det her, som så ofte ellers, at produktet sannsynligvis er en svindyr sak som er laget for å (muligens) kunne løse et ikke-problem.

Og til slutt kan man snu det hele på hodet ved at alle dere som sitter på meget dyre og gjennomtweakede anlegg fortsatt har mye å gå på så lenge dere ikke har "Crystal Bridge" i anlegget. Løp og kjøp, for hvem vil vel ikke ha bedre bass, mellomtone, diskant, mindre støy, lavere forvrengning og bedre mikrodynamikk. Dessverre får man ikke bedre makrodynamikk, men det er jo begrenset hva en liten plugg/ledningsstump kan utrette, selv til halvannet tusen Euro.

Å påstå at en HiFi-produsent farer med løgn er så vidt jeg ser det helt ukontroversielt. Det er jo nærmest standarden i tweaksbransjen.
 
R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Å påstå at en HiFi-produsent farer med løgn er så vidt jeg ser det helt ukontroversielt. Det er jo nærmest standarden i tweaksbransjen.
Unnskyld ordbruken men dette er noe jævla tull! Som sagt finnes det både seriøse og useriøse aktører. Det de fleste av disse kan beskyldes for er å overdrive i markedsføringen og overbygge produktene for å presse opp prisen. Det er imidlertid noe langt annet enn å fare med løgn, en påstand som i ytterste konsekvens kan være direkte injurierende.

Jeg må si at folk som slenger rundt seg med slike påstander fullstendig mister min respekt som oppegående normale mennesker.

Mvh
Roysen
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.554
Antall liker
9.720
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Løgn er et vanskelig begrep å bruke og derfor bruker jeg det heller aldri. Det finnes utvilsomt spåkoner som tror på at de kan forutsi fremtiden, i slike tilfeller er ordet tull et vesentlig mer velegnet ord.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Ingen metallurg her heller, men det skal svært lite research til for å finne ut at 6N er den generelt høyest oppnåelige renhet per i dag. 7N finnes, men kun i laboratorier og slett ikke i salg til folk som CC. 9N? Ikke på denne planeten i alle fall. Ergo lyver de - og lyver de om en ting, så......

I forhold til nbs påstand, så kan det vel nevnes at flere kabelprodusenter påberoper seg 8N renhet, som heller ikke eksisterer. QED.
 
R

Roysen

Gjest
Lille_Adam skrev:
Ingen metallurg her heller, men det skal svært lite research til for å finne ut at 6N er den generelt høyest oppnåelige renhet per i dag. 7N finnes, men kun i laboratorier og slett ikke i salg til folk som CC. 9N? Ikke på denne planeten i alle fall. Ergo lyver de - og lyver de om en ting, så......

I forhold til nbs påstand, så kan det vel nevnes at flere kabelprodusenter påberoper seg 8N renhet, som heller ikke eksisterer. QED.
7N selges i kabler fra Acrolink. Kan du sjekke dine påstander før du setter de på trykk? Før CC har unnlatt å dokumentere deres renhet til 9N er det vel på sin plass å være litt mindre kjepphøy i sine påstander.

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Unnskyld ordbruken men dette er noe jævla tull! Som sagt finnes det både seriøse og useriøse aktører. Det de fleste av disse kan beskyldes for er å overdrive i markedsføringen og overbygge produktene for å presse opp prisen. Det er imidlertid noe langt annet enn å fare med løgn, en påstand som i ytterste konsekvens kan være direkte injurierende.

Jeg må si at folk som slenger rundt seg med slike påstander fullstendig mister min respekt som oppegående normale mennesker.

Mvh
Roysen
Du må gjenre diskutere semantikk om du vil... jeg synes det er løgn når en markedsføring er direkte misvisende, inneholder feil bruk av velkent fysikk/elektronikk og ymse former for hårreisende påstander og null dokumentasjon. Kall det gjerne noe annet om du vil.

Det har jo tidligere blitt forklart med den absolutt minste teskje som er å oppdrive på markedet hvorfor f.eks Nordosts snakk om signalhastighet og båndbredde er fullstendig irrelevant for hva den skal brukes til. Når kabelpuseren deres så står å forteller at det er viktig med eksrtem båndbredde for å kunne gjengi alt "når det skjer mye i musikken" så er det løgn, pisspreik, forbannet till, svada eller hva du nå velger å kalle det. Jeg antar at du regner Nordost som seriøse?
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
7N selges i kabler fra Acrolink. Kan du sjekke dine påstander før du setter de på trykk? Før CC har unnlatt å dokumentere deres renhet til 9N er det vel på sin plass å være litt mindre kjepphøy i sine påstander.

Mvh
Roysen
http://www.acrolink.jp/english/index.html
Nettsiden til Acrolink sier 6N, de sier også at de er de eneste i verden som bruker det. Dvs at enten de eller en drøss andre lyver. Pick your poison.

Edit: Så nå oppe i hjørnet på nettsiden at de har noen 8N-greier også. Jaja.
 
R

Roysen

Gjest
nb skrev:
[Du må gjenre diskutere semantikk om du vil... jeg synes det er løgn når en markedsføring er direkte misvisende, inneholder feil bruk av velkent fysikk/elektronikk og ymse former for hårreisende påstander og null dokumentasjon. Kall det gjerne noe annet om du vil.

Det har jo tidligere blitt forklart med den absolutt minste teskje som er å oppdrive på markedet hvorfor f.eks Nordosts snakk om signalhastighet og båndbredde er fullstendig irrelevant for hva den skal brukes til. Når kabelpuseren deres så står å forteller at det er viktig med eksrtem båndbredde for å kunne gjengi alt "når det skjer mye i musikken" så er det løgn, pisspreik, forbannet till, svada eller hva du nå velger å kalle det. Jeg antar at du regner Nordost som seriøse?
Nå er det ikke Nordost sine selgere og produkter vi snakker om her er det vel? Synes du det har noe som helst med temaet i denne tråden å gjøre?

Når du imidlertid er inne på temaet kan du jo sjekke med Leif Ernstsen (en av de ypperste målerne vi har i dette landet) hva han mener om ulike kablers evne til å gjengi lyd og båndbredde basert på ledernes overflate areal vs. ledernes tversnitt.

Mvh
Roysen
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Roysen skrev:
7N selges i kabler fra Acrolink. Kan du sjekke dine påstander før du setter de på trykk? Før CC har unnlatt å dokumentere deres renhet til 9N er det vel på sin plass å være litt mindre kjepphøy i sine påstander.

Mvh
Roysen
Har de dokumentert renheten altså? Hvor er link til laboratorieanalysene og hvilket firma, evt. hvilken ekstraterrestriell lab, leverer metallet?
 
R

Roysen

Gjest
nb skrev:
Roysen skrev:
7N selges i kabler fra Acrolink. Kan du sjekke dine påstander før du setter de på trykk? Før CC har unnlatt å dokumentere deres renhet til 9N er det vel på sin plass å være litt mindre kjepphøy i sine påstander.

Mvh
Roysen
http://www.acrolink.jp/english/index.html
Nettsiden til Acrolink sier 6N, de sier også at de er de eneste i verden som bruker det. Dvs at enten de eller en drøss andre lyver. Pick your poison.

Edit: Så nå oppe i hjørnet på nettsiden at de har noen 8N-greier også. Jaja.
Hva med 8N? Er det mulig at du ikke vet alt om dette eller kanskje du kan vise meg din professor grad?

http://www.acrolink.jp/english/products/lwg-8n_2.html

Mvh
Roysen
 
N

nb

Gjest
Roysen skrev:
Nå er det ikke Nordost sine selgere og produkter vi snakker om her er det vel? Synes du det har noe som helst med temaet i denne tråden å gjøre?

Når du imidlertid er inne på temaet kan du jo sjekke med Leif Ernstsen (en av de ypperste målerne vi har i dette landet) hva han mener om ulike kablers evne til å gjengi lyd og båndbredde basert på ledernes overflate areal vs. ledernes tversnitt.

Mvh
Roysen
Det var et eskempel fra noen jeg antar du renget som "seriøse".

Erntsen er sikkert en flink fyr, og jeg er sikker på at han kan forklare hva rådende fysikk sier om lederegenskaper. Det er neppe noe revolusjonerende. Da gjenstår det bare å dokumentere at noen er i stand til faktisk å høre dette, det er jo som diskutert ørten ganger før noget problematisk.

Så mange måter det finnes å lage det presumtivt "beste produktet" på i HiFi for å løse den sammen oppgaven tilsier i seg selv at det er betydelige mengder humbug. De fleste oppgaver som skal løses i et stereonanlegg er ganske greit definerbare, da er det underlig at det finnes ørten forskjellige måter å løse det på som kun har det til felles at de kan selges til astronomiske priser og forklaringer som ofte i begrenset grad har kontakt med virkeligheten. Det er normalt ellers i elektronikkverdenen at man konvergerer mot et fåtall velfungerende konsepter. Det er også normalt at grensene for hva som er mulig ikke blir flyttet av HiFi-produsenter og i alle fall ikke av garasjebedrifter.
 
R

Roysen

Gjest
Lille_Adam skrev:
Roysen skrev:
7N selges i kabler fra Acrolink. Kan du sjekke dine påstander før du setter de på trykk? Før CC har unnlatt å dokumentere deres renhet til 9N er det vel på sin plass å være litt mindre kjepphøy i sine påstander.

Mvh
Roysen
Har de dokumentert renheten altså? Hvor er link til laboratorieanalysene og hvilket firma, evt. hvilken ekstraterrestriell lab, leverer metallet?
Det er vel temmelig naivt å tro at de legger ut hvor de skaffer disse lederne. Dersom du sender en forespørsel er jeg temmelig sikker på at dette selskapet som er et datterselskap av en stor leverandør til blant annet romfarts industrien vil gi deg den dokumentasjonen du trenger.

Mvh
Roysen
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Sendte mail i går jeg, sånn for morro skyld. Holder ikke pusten mens jeg venter på svar.

Det er forresten mange ting som fås i 9N renhet, men jeg er litt uklar på om f.eks mono-silikon pulver, gallium eller ruthenium ser mye anvendelse i kabelindustrien.
 
Topp Bunn