Sitter en del som er sultne på SLOB. Jeg skjønner hvorfor
Men for min egen del har jeg avskrevet det i og med at jeg er avhengig av en papegøye på skulderen som forteller hvordan alt skal gjøres.
At Sluk ikke bare spretter hemmeligheten er helt greit, samtidig som å fortelle alt som er rundt en SLOB tipper jeg vil bli et helt kompendium NTNU verdig.
Det ligger nok mye forskning, lesing og kunnskap bak de SLOBene.
Om en skal velge en annen vei, og ikke vil bruke allverdens plass synest jeg 12Tom sine tårn er verdt å titte på.
Med tre 15" AE og buet front som korrigerer fase (det er vel det buet front gjør?) så synest jeg dette ser ut som en god løsning.
Samtidig er dette en u-baffel og burde ikke være allverdens vanskelig å få til..?
Skal en bygge smalt og høgt så kan en titte Pure Audio Project sin Stellar 12. En slik løsning gir mindre fotavtrykk. Så kan en bruke 4-6 12".
Leikis har gått for en lignende løsning uten buet front i u-baffel. Burde heller ikke være allverdens vanskelig å få til.
Det er som Sluk nevner, lunsjen koster penger.
Skal en bare prøve seg frem med SLOB, så blir det i prinsippet like vanskelig som å lage kassehøyttaler uten oppskrift tror jeg.
Det blir gjerne veldig mange forsøk og en lang læreprosess.
Men, for all del, om noen har tid, penger og nok inspirasjon til å gå i gang med SLOB, så tar jeg av meg hatten og bukker, for jeg tipper en vil helt sikkert til slutt ende opp med et kjempe flott produkt!!