Oblivione? Valentino opplever Oblivion RCA

Status
Stengt for ytterligere svar.

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Valentino skrev:
Man kan alltid spekulere i om utstyret mitt mangler transparens. Spesielt om man ikke har hørt det.
Ikke vanskelig for meg å høre forskjell på kabler med Dvalinn 60.
 
S

Storebror

Gjest
Vidar P skrev:
Hehe. Man skal like lite lytte med fordommer som man skal lese med fordommer. I dette tilfellet var mitt innlegg en ren faktaopplysning, i fall noen lesere ikke hadde fått med seg tråden.

Utover det; diskusjonene og argumentene får du selv holde styr på; hver sin interesse; jeg er ikke med på noen diskusjon om lyttefordommer når de kun tydeligvis er tilstede hos en på forhånd gitt gruppe lyttere.

Men jeg kan si så mye at det viser seg at det er grunnlag for mang en fornøyelig diskusjon når noen selvoppnevnte profeter og sannsigere skal fortelle alle andre hvor feil de egentlig har tatt, og vise dem den rette vei til frelse, som tilfeldigvis går via erkjennelse av profetens tanker om livet og lyttingen :)

Mvh Vidar P
Bra innlegg!
(Tydeligvis såpass bra at en av profetene nå ønsker å diskutere trådens opprinnelige sak igjen :eek: )
 
P

Parelius

Gjest
Storebror skrev:
Bra innlegg!
(Tydeligvis såpass bra at en av profetene nå ønsker å diskutere trådens opprinnelige sak igjen :eek: )
Tåpelig innlegg!

Greier du ikke å ytre deg uten å gå ad hominem, Storebror. Dette er da så unødvendig.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Argumentasjonen i siste sidene i tråden her er virkelig lavmål, også i HFS-sammenheng - og det sier litt...

Vil trekke frem igjen disse tankene fra tidligere i tråden. Er det noen synspunkter på dem?
Barbaresco skrev:
Et moment som jeg ikke husker å ha sett gjennomdiskutert til konsensus, det kan vel også ta mer enn 20 sider, er om kabelimmunt er en hedersbetegnelse eller et skjellsord.

Et moment i den debatten, gjelder digitaloverføring: Det går an å lage en så dårlig kombinasjon av digitalutgang og digitalinngang at det faktisk gir hørbare forskjeller mellom ulike digitalkabler. Men det er godt gjort å få til å designe, lage og selge slikt utstyr, og det er slett ikke et honnørord at vedkommende anlegg kan brukes til å skjelne mellom ulike digitalkabler.

Jeg kaster derfor inn som brannfakkel ( asbestdrakt på ) at det kanskje kan være mulig å lage så dårlige analoganlegg også at de kan brukes til å skjelne mellom kabler! Det være seg signalkabler eller høyttalerkabler.
Greven skrev:
Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil? Som jeg sa i diskusjonen om drivverks betydning:
Greven skrev:
hva som er mulig i negativ forstand med dårlige løsninger er for meg uinteressant
 
S

Storebror

Gjest
http://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Takk gud for Wiki, nå kan selv røvere prate med adelen. :D

Leser du med litt andre briller så ser du hvor tydelig dette er.
Man forsøker å diskutere en sak, men så er det noen som ønsker å bryte opp argumenter i bruddstykker å ta tak i det istedet for selve saken.
Sikker ufint å påpeke det, men det får så være. KoB skal få være ifred fra meg, uviljen til å diskutere helhet er notert.

R
 
S

Storebror

Gjest
Greven skrev:
Vil trekke frem igjen disse tankene fra tidligere i tråden. Er det noen synspunkter på dem?
Barbaresco skrev:
Et moment som jeg ikke husker å ha sett gjennomdiskutert til konsensus, det kan vel også ta mer enn 20 sider, er om kabelimmunt er en hedersbetegnelse eller et skjellsord.

Et moment i den debatten, gjelder digitaloverføring: Det går an å lage en så dårlig kombinasjon av digitalutgang og digitalinngang at det faktisk gir hørbare forskjeller mellom ulike digitalkabler. Men det er godt gjort å få til å designe, lage og selge slikt utstyr, og det er slett ikke et honnørord at vedkommende anlegg kan brukes til å skjelne mellom ulike digitalkabler.

Jeg kaster derfor inn som brannfakkel ( asbestdrakt på ) at det kanskje kan være mulig å lage så dårlige analoganlegg også at de kan brukes til å skjelne mellom kabler! Det være seg signalkabler eller høyttalerkabler.
Greven skrev:
Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil? Som jeg sa i diskusjonen om drivverks betydning:
Greven skrev:
hva som er mulig i negativ forstand med dårlige løsninger er for meg uinteressant
Jeg ser det på to måter.
1. Anlegg som er helt på jordet når det gelder elektrisk match og dermed står eller faller med kabelvalg
2. Anlegg som er såpass lite gjennomsiktige at de ikke avslører (de for noen) viktige nyanser som kabelforskjeller

R
 
S

Storebror

Gjest
Parelius skrev:
Tåpelig innlegg!
Greven skrev:
Argumentasjonen i siste sidene i tråden her er virkelig lavmål, også i HFS-sammenheng - og det sier litt...
Fascinerende hvor man iler til, samhold i gruppa.
Bare å stå på, mange blir nok sablet ned. Ikke alle kanskje.

R
 
K

KindOfBlue

Gjest
Storebror skrev:
Vidar P skrev:
Hehe. Man skal like lite lytte med fordommer som man skal lese med fordommer. I dette tilfellet var mitt innlegg en ren faktaopplysning, i fall noen lesere ikke hadde fått med seg tråden.

Utover det; diskusjonene og argumentene får du selv holde styr på; hver sin interesse; jeg er ikke med på noen diskusjon om lyttefordommer når de kun tydeligvis er tilstede hos en på forhånd gitt gruppe lyttere.

Men jeg kan si så mye at det viser seg at det er grunnlag for mang en fornøyelig diskusjon når noen selvoppnevnte profeter og sannsigere skal fortelle alle andre hvor feil de egentlig har tatt, og vise dem den rette vei til frelse, som tilfeldigvis går via erkjennelse av profetens tanker om livet og lyttingen :)

Mvh Vidar P
Bra innlegg!
(Tydeligvis såpass bra at en av profetene nå ønsker å diskutere trådens opprinnelige sak igjen :eek: )
Latterlig påstand - men dine argumenter er mer ad hominem enn til saken, så da var det like greit å minne om saken igjen. Profet er du vel selv, eller - se vedlegg under.

Jeg har ennå ikke fått en god forklaring fra deg på en rekke momenter forbundet med såkalt gullørelytting til hifi som jeg vil kategorisere som rent sludder - så da er det like greit å spørre om hva som skiller disse kablene rent fysisk.

Jeg minner om dette innlegget fra deg:

Storebror skrev:
Valentino skrev:
EDIT: Det blir festlig å bytte fra Oblivion til noe lakris jeg har liggende, bør høre noe da.
Merkelig tråd hvor resultatet var klart før den var startet.
"Tilstrekkelige" kabler testet mot kostbare kabler av en som ikke hører forskjeller på annet enn høyttalere?
(Eller andre ting verifisert/fortalt av Tangen AV design. (Stygg, tja, men relativt beskrivende))

Det er sikkert godt å få "bevist" at hjemmemekket er like godt som Oblivion.
Har null snøring på lyden av Oblivion selv.

Men hvorfor ikke gjør som sitatet her?
Koster få kalorier og burde være beskrivende for mye.....

For min del er det ikke spennende overhodet før noen av sambygdingene som faktisk har hørt forskjeller stiller opp og får høre (seende) på forskjellene mellom Val-cables og Oblivion.
Hvis ikke de heller hører forskjeller på disse to, eller lakris-typen, så kanskje kan man mene noe om kabelupåvirkelighet.
Eller for å være litt styggere, gjennomsiktighet......

R
 
P

Parelius

Gjest
Storebror skrev:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Takk gud for Wiki, nå kan selv røvere prate med adelen. :D

Leser du med litt andre briller så ser du hvor tydelig dette er.
Man forsøker å diskutere en sak, men så er det noen som ønsker å bryte opp argumenter i bruddstykker å ta tak i det istedet for selve saken.
Sikker ufint å påpeke det, men det får så være. KoB skal få være ifred fra meg, uviljen til å diskutere helhet er notert.
Adel og adel, fru Blom, jeg forklarte deg dette uttrykket lenge før finanskrisen ség inn over det norske folk, så ingen grunn til å kokettere med din egen glemsomhet. Men artig er det.
 
S

Storebror

Gjest
Parelius skrev:
Storebror skrev:
http://no.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Takk gud for Wiki, nå kan selv røvere prate med adelen. :D

Leser du med litt andre briller så ser du hvor tydelig dette er.
Man forsøker å diskutere en sak, men så er det noen som ønsker å bryte opp argumenter i bruddstykker å ta tak i det istedet for selve saken.
Sikker ufint å påpeke det, men det får så være. KoB skal få være ifred fra meg, uviljen til å diskutere helhet er notert.
Adel og adel, fru Blom, jeg forklarte deg dette uttrykket lenge før finanskrisen ség inn over det norske folk, så ingen grunn til å kokettere med din egen glemsomhet. Men artig er det.
Ordfør er du, artig det også. Lærerikt kan man si.
 
S

Storebror

Gjest
KindOfBlue skrev:
Latterlig påstand - men dine argumenter er mer ad hominem enn til saken, så da var det like greit å minne om saken igjen. Profet er du vel selv, eller - se vedlegg under.
Det er ikke mulig (for meg) å diskutere med deg, du viker unna og diskuterer brødsmuler. Men fair nuff jeg skal avstå fra videre fighter.
Har beklaget innlegget du viser til både her i tråden og på pm til Valentino, er ikke stolt over det. Beklager igjen.

Jeg har ennå ikke fått en god forklaring fra deg på en rekke momenter forbundet med såkalt gullørelytting til hifi som jeg vil kategorisere som rent sludder - så da er det like greit å spørre om hva som skiller disse kablene rent fysisk.
Er ikke helt klar over hva du sikter til her, men det får så være. Du trekker frem de utsagn du finner "spennende" fra Fidelity eller andre steder og bruker det som fasit for hva alle "subjektive" mener. Har jeg ikke vært mer nyansert enn så med mine uttalelser om kabler, eller vil du bare ikke?

R
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Storebror skrev:
Greven skrev:
Vil trekke frem igjen disse tankene fra tidligere i tråden. Er det noen synspunkter på dem?
Barbaresco skrev:
Et moment som jeg ikke husker å ha sett gjennomdiskutert til konsensus, det kan vel også ta mer enn 20 sider, er om kabelimmunt er en hedersbetegnelse eller et skjellsord.

Et moment i den debatten, gjelder digitaloverføring: Det går an å lage en så dårlig kombinasjon av digitalutgang og digitalinngang at det faktisk gir hørbare forskjeller mellom ulike digitalkabler. Men det er godt gjort å få til å designe, lage og selge slikt utstyr, og det er slett ikke et honnørord at vedkommende anlegg kan brukes til å skjelne mellom ulike digitalkabler.

Jeg kaster derfor inn som brannfakkel ( asbestdrakt på ) at det kanskje kan være mulig å lage så dårlige analoganlegg også at de kan brukes til å skjelne mellom kabler! Det være seg signalkabler eller høyttalerkabler.
Greven skrev:
Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil? Som jeg sa i diskusjonen om drivverks betydning:
Greven skrev:
hva som er mulig i negativ forstand med dårlige løsninger er for meg uinteressant
Jeg ser det på to måter.
1. Anlegg som er helt på jordet når det gelder elektrisk match og dermed står eller faller med kabelvalg
2. Anlegg som er såpass lite gjennomsiktige at de ikke avslører (de for noen) viktige nyanser som kabelforskjeller

R
Jeg hadde kjøpt forklaringen din om det kun var de med "gettoblaster fra Nille" uten lytteerfaring fra seriøse anlegg, som mente det ikke kunne være praktisk forskjell på kabler. Argumentasjonen din blir litt merkelig all den tid det rapporteres at mange med svært dyre og velspillende anlegg med lang "erfaring" inne HiFi, ikke hører forskjell på forskjellige kabler i anlegget. At dette også ser ut til å stemme med ren teori og det beste den vitenskaplige metode anno 2008 kan frembringe, vil jo etter noens mening styrke argumentet.

Nok om det. På grunn av designet av denne testen, tror jeg (nesten) like lite på at Valentino ikke hørte forskjell som at andre hørte ditto. Peace out ;D

Edit: Håper allikevel Valentino kobler til lakrislissene og rapporterer hva som skjer :)
 
K

KindOfBlue

Gjest
Storebror skrev:
Greven skrev:
Vil trekke frem igjen disse tankene fra tidligere i tråden. Er det noen synspunkter på dem?
Barbaresco skrev:
Et moment som jeg ikke husker å ha sett gjennomdiskutert til konsensus, det kan vel også ta mer enn 20 sider, er om kabelimmunt er en hedersbetegnelse eller et skjellsord.

Et moment i den debatten, gjelder digitaloverføring: Det går an å lage en så dårlig kombinasjon av digitalutgang og digitalinngang at det faktisk gir hørbare forskjeller mellom ulike digitalkabler. Men det er godt gjort å få til å designe, lage og selge slikt utstyr, og det er slett ikke et honnørord at vedkommende anlegg kan brukes til å skjelne mellom ulike digitalkabler.

Jeg kaster derfor inn som brannfakkel ( asbestdrakt på ) at det kanskje kan være mulig å lage så dårlige analoganlegg også at de kan brukes til å skjelne mellom kabler! Det være seg signalkabler eller høyttalerkabler.
Greven skrev:
Det kan nå virke som om det er konsensus for at noen anlegg (som Valentinos) kan være ufølsomme for kabler. Vil ikke dette da bety at det er noe vesentlig "galt" med disse anleggene som visstnok skal skille så mye på noen ledningsstumper? Og hva skal så drivkraften være for å komponere en slik sammensetning som da tydligvis er noe ustabil? Som jeg sa i diskusjonen om drivverks betydning:
Greven skrev:
hva som er mulig i negativ forstand med dårlige løsninger er for meg uinteressant
Jeg ser det på to måter.
1. Anlegg som er helt på jordet når det gelder elektrisk match og dermed står eller faller med kabelvalg
2. Anlegg som er såpass lite gjennomsiktige at de ikke avslører (de for noen) viktige nyanser som kabelforskjeller

R
Ser du mener jeg er uvillig til å diskutere helhet - problemet er vel snarere våre helt ulike innfallsvinkler til problemstillingen.
Jeg syns det er du som er uvillig til å diskutere helheten, ved å komme med postulater jeg mener det er lite hold for: som at man skal bevise at blindtest har noe for seg før du er villig til å undergå en blindtest. Det er du som skal bevise dette.

Men glem blindtest.

Dine to punkter her.

1. Jeg ville sagt at man her har å gjøre med defekte anlegg -- og at det er lite hold for å påstå at kabler utretter noe som helst i slike vilkårlige situasjoner.

2. Her kommer du med en løsrevet påstandom gjennomsiktighet, når jeg faktisk ville sagt at dette var et korrekt sammensatt anlegg, der nøytralitet var resultatet - og signalet gikk upåvirket gjennom kjeden.

Siden ennå ingen har klart å plukke ut en identifisert kabel i en blindtest, så er det umulig å egentlig mene noe som helst om 1)
Og underlig nok synes det som om vi nå er på vei dit at anlegg som oppfyller 2) er undermåls, sammenlignet med anlegg som er så dårlig matchet at man mener kabler vil ha en funksjon i kjeden, annen den den de er tillagt i elektroteorien.

Men med så ulike innfallsvinkler kaster vi egentlig bort egen, hverandres og andres tid.
 
S

Storebror

Gjest
Greven skrev:
Jeg hadde kjøpt forklaringen din om det kun var de med "gettoblaster fra Nille" uten lytteerfaring fra seriøse anlegg, som mente det ikke kunne være praktisk forskjell på kabler. Argumentasjonen din blir litt merkelig all den tid det rapporteres at mange med svært dyre og velspillende anlegg med lang "erfaring" inne HiFi, ikke hører forskjell på forskjellige kabler i anlegget. At dette også ser ut til å stemme med ren teori og det beste den vitenskaplige metode anno 2008 kan frembringe, vil jo etter noens mening styrke argumentet.
Argumentet om man skal diskutere det ja. Til eget bruk får man eventuelt velge å stole på egne sanser (eller dekke for et par av dem og bruke ørene).
Teorien leder ja, det er vi enige om. Men om det er flere "med svært dyre og velspillende anlegg" som ikke hører forskjell på kabler enn motsatt?
Uansett er vel disse argumentene bare til bruk for diskusjon på sentralen, eller å støtte sin egen usikkerhet på?

Nok om det. På grunn av designet av denne testen, tror jeg (nesten) like lite på at Valentino ikke hørte forskjell som at andre hørte ditto. Peace out ;D
;D ;D

Edit: Håper allikevel Valentino kobler til lakrislissene og rapporterer hva som skjer :)
Me too

R
 
S

Storebror

Gjest
KindOfBlue skrev:
Ser du mener jeg er uvillig til å diskutere helhet - problemet er vel snarere våre helt ulike innfallsvinkler til problemstillingen.
Jeg syns det er du som er uvillig til å diskutere helheten, ved å komme med postulater jeg mener det er lite hold for: som at man skal bevise at blindtest har noe for seg før du er villig til å undergå en blindtest. Det er du som skal bevise dette.
Har ikke noe å bevise, jeg tror på det og så får andre velge å mene sitt eget om det.

Men glem blindtest.
Takk, men nei takk. Bruker og kommer til å bruke blindtest fremover. Men det er mer for egen bruk og ikke noe som kan overbevise deg.
Å ta øynene vekk fra sammenligningen er spennende.

Dine to punkter her.

1. Jeg ville sagt at man her har å gjøre med defekte anlegg -- og at det er lite hold for å påstå at kabler utretter noe som helst i slike vilkårlige situasjoner.

2. Her kommer du med en løsrevet påstandom gjennomsiktighet, når jeg faktisk ville sagt at dette var et korrekt sammensatt anlegg, der nøytralitet var resultatet - og signalet gikk upåvirket gjennom kjeden.
1. Nja, jeg tror det finnes et par eller fler entusiastanlegg der ute hvor impedansforhold er langt fra anbefalt, og hvor leddene i kjeden i alle fall ikke er bygget for å spille sammen. Rør, horn og ice i samme anlegg kan blir tullball. Da vil også kablers egenskaper forstørres til de grader.

2. Jeg mener å ha opplevd at AD->DA kan sløre lyden, det samme med elektroniske delefilter. Denne sløringen gjør da at nyanseforskjeller ala kabler/drivverk og likt blir forminsket. Men jeg har også hørt anlegg hvor tweak jeg regnet for soleklare ikke haddenoen betydning, og jeg regner da selv også disse anleggene for velbalanserte. Så vi er på sett og vis enige.

Anlegg som får slagside ved å bytte kabler er det noe "rart" med.
Anlegg som er balanserte er ofte mindre påvirkelige for flere typer tweaks.
Der vi er uenige er hvor jeg mener noen av disse balanserte anleggene har litt å gå på når det gjelder oppløsning.
Ren synsing fra min side.

Siden ennå ingen har klart å plukke ut en identifisert kabel i en blindtest, så er det umulig å egentlig mene noe som helst om 1)
Og underlig nok synes det som om vi nå er på vei dit at anlegg som oppfyller 2) er undermåls, sammenlignet med anlegg som er så dårlig matchet at man mener kabler vil ha en funksjon i kjeden, annen den den de er tillagt i elektroteorien.
2 er mer himmelen spør du meg. Kan man være fornøyd med virkelig godlyd og samtidig skite i kabler så ville hvertfall jeg vært happy med det.
At noen er ufine som meg og stiller spørsmål for heller så være....

Jeg har tidligere nevnt av jeg mistenker dette for å være personavhengig, at noen legget merke til disse kabelnyansene og at andre hører mer på det store blidet og finner det irrelevant/ubetydelig. Men det er kanskje bare mine tanker og håp om en verden hvor vi kan eksistere ved siden av hverandre... ;D

Men med så ulike innfallsvinkler kaster vi egentlig bort egen, hverandres og andres tid.
Forsøker å se ting fra flere sider, men må innrømme at dine spissargumenter gjør det vanskelig.

Mvh
Rolf"Alltid på vei, aldri ferdig"Inge (Stjålet fra Duelund)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
jeg undres over at kabelskeptikere er så opptatt av å diskutere kabler. Mitt inntrykk er at de har "sett lyset" og derav har fått et voldsomt behov for å "frelse" de "vantro" litt som jehovas vitne som av til ringer på døren.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
65finger skrev:
jeg undres over at kabelskeptikere er så opptatt av å diskutere kabler. Mitt inntrykk er at de har "sett lyset" og derav har fått et voldsomt behov for å "frelse" de "vantro" litt som jehovas vitne som av til ringer på døren.
Det hadde jo egentlig vært en god ting, det. Jeg kunne godt tenkt meg å fått KoB og Valentino, f.eks., på døra. Kunne blitt riktig så hyggelig tror jeg. Så lenge de tåler at det står kabler som koster litt i anlegget, og det gjør de vel, så kunne vi sikkert hatt det gøy og morsomt og jeg kunne lært mye om klassisk musikk. Hører dere, KoB og Val? 8)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hvis de hadde tatt med noe musikk... Mye bedre enn vakttårnet om ikke annet
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.872
Antall liker
24.025
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
1) Det blir ikke noenlakristest.
2) Jeg drar ikke på hifibesøk for å høre på kabler. Bli utsatt for musikk jeg ikke kjenner og vice versa er mye hyggeligere.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Valentino skrev:
2) Jeg drar ikke på hifibesøk for å høre på kabler. Bli utsatt for musikk jeg ikke kjenner og vice versa er mye hyggeligere.
Enig! Men du bor ved Mjøsa, gjør du ikke? Litt langt herfra, innbiller jeg meg. Nå, hvis jeg får kjøpt meg bil eller motorsykkel en gang, så kanskje... :)
 
S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:
1) Det blir ikke noenlakristest.
Selvfølgelig ikke....... ;)

EDIT: Var sikkert litt ufint dette, men hva skal man si....? Tråden kunne jo fått litt fotfeste....
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg synes de gamle 70-talls grå lakrisledningene ikke gav så sort bakgrunn som de nye sorte variantene. De hadde noe mer gråskjær kanskje?

(*fotnote; Vidar P samler bare poeng for å bli førstemann til big 10k. Strippere og gavesjekker er nemlig ventet :) )

Mvh Vidar P
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.333
Antall liker
2.560
Torget vurderinger
4
Måtte bare sjekke hvor mange innlegg jeg hadde

Edit: 1644. Hmm, må nok bli litt mer aktiv i disse kabeltrådene

Lurer på hvor lenge det er til en psykolog, sosiolog, eller kanskje tom. sosial-antropolog, for ikke å snakke om en psykiater, gud forby, skriver doktorgradsoppgave om fenomenet HFS
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke på langt nær nok, glem det, you'll never make it :) (+1)

Mvh Vidar P
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Vidar P skrev:
Jeg synes de gamle 70-talls grå lakrisledningene ikke gav så sort bakgrunn som de nye sorte variantene. De hadde noe mer gråskjær kanskje?

(*fotnote; Vidar P samler bare poeng for å bli førstemann til big 10k. Strippere og gavesjekker er nemlig ventet :) )

Mvh Vidar P
Strippere?
Trenger ikke kaste bort livet ditt på HFS for det. Bedre og bare omgåes noen..... ;)
 
K

KindOfBlue

Gjest
Som vi vet, i henhold til Kimber, er fargen på kabelen avgjørende for lydkvaliteten.
http://www.positive-feedback.com/Issue21/kimber.htm

The insulating covering, or dielectric, of an audio cable also has a profound effect on the signal, and different materials have different properties. A particularly important property is called the dielectric constant. The dielectric absorbs some of the energy of the audio signal and releases it later. How much is absorbed and released, and how quickly, are measurable. Kimber discovered that the color of the dielectric material affects the sound because the coloring agents are metallic (carbon for black, titanium for white, and so on).
Så det skal man ikke spøke med!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
KindOfBlue skrev:
Som vi vet, i henhold til Kimber, er fargen på kabelen avgjørende for lydkvaliteten.
http://www.positive-feedback.com/Issue21/kimber.htm

The insulating covering, or dielectric, of an audio cable also has a profound effect on the signal, and different materials have different properties. A particularly important property is called the dielectric constant. The dielectric absorbs some of the energy of the audio signal and releases it later. How much is absorbed and released, and how quickly, are measurable. Kimber discovered that the color of the dielectric material affects the sound because the coloring agents are metallic (carbon for black, titanium for white, and so on).
Så det skal man ikke spøke med!
Tviler ikke, har skjedd mye rart her i heimen. ::) 8) ::) :-* :-* :-*
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Storebror skrev:
Valentino skrev:
1) Det blir ikke noenlakristest.
Selvfølgelig ikke....... ;)

EDIT: Var sikkert litt ufint dette, men hva skal man si....? Tråden kunne jo fått litt fotfeste....
Hva slags fotfeste?

At du får konstatert at han er døv ?
At du får konstatert at ditt anlegg er mye bedre enn hans ? (Noe som ikke skal bli en diskusjon her)

PK
 
S

Storebror

Gjest
pks skrev:
Storebror skrev:
Valentino skrev:
1) Det blir ikke noenlakristest.
Selvfølgelig ikke....... ;)

EDIT: Var sikkert litt ufint dette, men hva skal man si....? Tråden kunne jo fått litt fotfeste....
Hva slags fotfeste?

At du får konstatert at han er døv ?
At du får konstatert at ditt anlegg er mye bedre enn hans ? (Noe som ikke skal bli en diskusjon her)

PK
At det kunne vært interessant om det ga utslag, har svart deg på dette tidligere.
Voksne folk har ikke konkurranser om "best lyd i gata". Slike ting overlater vi til bønder og traktorpuling.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Storebror skrev:
At det kunne vært interessant om det ga utslag, har svart deg på dette tidligere.
Voksne folk har ikke konkurranser om "best lyd i gata". Slike ting overlater vi til bønder og traktorpuling.
Greit du er voksen...
Storebror skrev:
Valentino skrev:
1) Det blir ikke noenlakristest.
Selvfølgelig ikke....... ;)
Gratulerer.
 
S

Storebror

Gjest
Hvorfor dette dårlige humøret?
Tenk på om det er riktig å la seg bli sint av saker og ting på hfs.

Kabler er da det minste man skulle la seg bli sinna for?

Hehe, 29 sider og lite eller ingen konklusjoner.
Valentino kan det der med å engasjere ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
....sitter å venter på om KOB har tatt opp med konstruktør av O kablene det som gikk på "vås" ang kvantefysikk... Eller er dette bare målbar synsing ?? Målbar iform av antall innlegg her.. 8)




Lurer på om denne tråden hadde vært så het om det hadde vært kabler ifra en annen produsent .. Ikke en liten norsk en som prøver å skaffe seg et levebrød, men et amerikansk stor-foretak...Er det noe fordekt jantelov ute å går eller hva er det...??
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.915
Antall liker
5.933
Torget vurderinger
2
Tråden er herved stengt, og jeg tror forklaring er nokså unødvendig.

Det er flere tråder i det siste som har utartet seg på samme måte som denne, og jeg legger merke til en del gjengangere i disse trådene som ikke klarer å holde seg til tema.

Mvh
Høvdingen
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn