OHC hengt ut på nett...

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
OHC har rett de her da.
En skikkelig høyoppløselig tv vil ikke gjengi tvsignaler med superb kvalitet, bare "highlighte" kvaliteten på de.
En vanlig tv vil nok vise ett bedre bilde rett og slett!

Det er slik at man i alle norske testblad for tv i årevis har sagt dette, Få sett tv'n med tv signal før du kjøper, dvd og tvsignaler er ikke det samme.

Ja, det spekuleres i å vise dvd filmer , spesielt ANTZ og DISNEY filmer med storslagne scener som går langsomt unna. Det blir dritbra bilde... men er desverre en falsk trygghet for kjøper å se på.

Jeg mener ikke dette er at OHC blir uthengt...
Det det derimot gjør, er å gi feil inntrykk av OHC sin kundebehandlingsteft ...

Dette bør OHC ta til etterettning...!
Et renome koster litt å opprettholde...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.278
Antall liker
6.658
Tja, dette er ingen opplagt sak. Det blir jo litt som å kjøpe et høykvalitets stereoanlegg, og så klage på at det avslører hvor dårlig lydkvalitet det er på CD'ene, for å ta det litt over i vår terminologi.
 
L

Lydtekniker

Gjest
Jepp, TV-signaler er fulle av gugge, så et høyoppløslig TV-apparat vil jo følgelig avsløre dette.

Så kan man jo eventuelt kjøpe en kjipere TV og si "ignorance is bliss" ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
274
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Siden vi er på "Hifi generelt"; saken blir litt som å kjøpe store, dyre, veloppløste høyttalere for å "vise" et kildesignal av intetsigende eller dårlig kvalitet..

Dersom OHC hadde demonstrert AP-høyttalere på Burmester elektronikk; ville de da ha hatt plikt til å fortelle at, dersom du kjøper disse AP-høyttalerne, så vil du ikke få like god lyd fra de hjemme dersom du har en kjip dvd-spiller og billig forsterker...?

Mvh Vidar P
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.278
Antall liker
6.658
Det jeg lurer på er om man får god kvalitet på signalene med en satellittmotaker, og om det er store forskjeller på disse. De er jo digitale. Bør man vente til de kommer med hdmi-utgang og mpeg4?

Noen her som har sort belte på slikt?
 
B

Back_Door

Gjest
Kan ikke fatte at OHC ser seg tjent med slik kundebehandling. Av og til lønner det å gi seg, selv om jussen sier at man har rett..
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Det jeg lurer på er om man får god kvalitet på signalene med en satellittmotaker, og om det er store forskjeller på disse. De er jo digitale. Bør man vente til de kommer med hdmi-utgang og mpeg4?

Noen her som har sort belte på slikt?

Hei,

Sort belte har jeg ikke, men litt erfaring.

Grunnet at CD og viasat ikke lenger var mulig på samme dekoder så falt jeg for fristelsen for en stund tilbake og tegne et viasat abb. med free tuner.
Reagerte på at bildekvaliteten på denne tuneren sammenlignet med den kjøpetuneren jeg hadde fra før var dårligere på bilde på min 50" plasma på sammenlignbare kanaler.

I ettertid fant jeg ut at disse "gratis" tunerene bør man unngå, og heller legge litt mer penger i en kjøpe tuner.

Videre er kablene viktig.

Om man skal vente skal jeg ikke svare på, det er vel lenge til at HD sending er en norm hos oss.

Mvh
Geir :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.278
Antall liker
6.658
Siden vi er på "Hifi generelt"; saken blir litt som å kjøpe store, dyre, veloppløste høyttalere for å "vise" et kildesignal av intetsigende eller dårlig kvalitet..

Dersom OHC hadde demonstrert AP-høyttalere på Burmester elektronikk; ville de da ha hatt plikt til å fortelle at, dersom du kjøper disse AP-høyttalerne, så vil du ikke få like god lyd fra de hjemme dersom du har en kjip dvd-spiller og billig forsterker...?

Mvh Vidar P
Erfaringsmessig sier de at du må kjøpe akkurat den elektronikken og kablene AP-høyttalerne ble testet med også, men da garanterer de nesten at det blir bedre hjemme hos deg enn i lytterommet deres, da det vissnok er helt elendig.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg vil på grunnlag av demonstrasjoner fra kjedebutikker som ofte har myriader av flatskjermer koblet opp mot vanlige signaler fra TV-sendinger hevde at de aller fleste flatskjermer (både LCD og plasma) får problemer med å vise gode bilder.  Det er ikke bare på grunn av at "de nye skjermene er så mye bedre", men også fordi de har en vanskelig jobb med å konvertere det som er signaler optimalisert til analoge, linjebaserte bilder (som alle CRT-TVer har), til en punktvis verden med diskrete fargeverdier.  Resultatet er at med mindre man har meget gode prosesseringskretser fra PAL-signalet til den oppløsningen (både pixelmessig og fargemessig) som skjermen har (og dette inkluderer en realtime AD-konvertering av bildesignalene), så vil bildene se betydelig dårligere ut på en digital flatskjerm enn på en CRT-TV.  

Jeg kan ikke hevde følgende bastant, men synes også at det virker som om flatskjerm-produsentene i sin iver etter å vise de beste HD-ready-egenskapene har ofret behandlingen av de analoge signalene og brukt utviklingskroner på skalering og håndtering av de digitale HDMI-signalene istedenfor Scart-pluggens ulike analoge signaler (kompositt, S-video og RGB).  Det virker rett og slett som om man ikke klarer å gjøre en konsistent støyutjevning, noe som resulterer i digital kvantiseringsstøy som ofte er svært synlig i form av graderinger og det jeg kaller "maurtue".

Min personlige konklusjon er at jeg ikke bytter ut min CRT-TV før TV-sendinger kommer opp på en standard som fungerer bedre sammen med flatskjermene (altså mottakere for digitalt basert bakkenett, kabelTV eller parabol med digital HDMI-utgang tilpasset HD-ready-standarden).  For gode filmopplevelser ville jeg nok heller satset på en ambulerende stillegående projektor og et godt nedtrekks- eller frittstående lerret dersom man ikke har et dedikert hjemmekinorom.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
lytterommet deres, da det vissnok er helt elendig.
Det har jeg litt vondt for å tro, så lenge som de har holdt på, bør de jo ha brukbare lytterom etterhvert.
Det finnes da akkustikere i verden!!!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Det har jeg litt vondt for å tro, så lenge som de har holdt på, bør de jo ha brukbare lytterom etterhvert.
Det finnes da akkustikere i verden!!!
Joda, men svært få utdannede akustikere jobber i hifi-butikker. Likevel har nok innehaveren av OHC opparbeidet seg en livserfaring med å tilpasse lytterom til hifi, så dersom det låter dårlig, så burde vel OHC ha mulighet til å gjøre noe med det.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.278
Antall liker
6.658
Jeg har ikke sjekket utdanningen deres, men at det er så høyt under taket er visstnok et stort problem for lyden der. Sikkert alle de tykke teppene av noen gardiner de har over alt likeså.
 
O

OldBoy

Gjest
Kanskje litt slett kundebehandling av OHC, men på den annen side:

Hvis en av oss hadde gått inn OHC og lagt 30k på bordet for en CD-spiller, bare for å ta et eksempel, hadde vi sikkert forsikret oss om å sjekke ut de detaljene vi eventuelt var usikre på med hensyn til hva CD-spilleren kunne prestere, og dét før vi inngikk en kjøpsavtale.

I dette tilfellet synes jeg kunden burde ha sagt noe sånt som: "Veldig interessant denne nye TV'en, men jeg vil se hvordan den virker når man kobler til en kabelantenne/satelittantenne/vanlig luftantenne (stryk det som ikke passer) før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Hvis ikke dere kan ordne en slik demo, må jeg bare finne meg en annen butikk å handle i."

Og forresten: En butikk som selger TV'er og som ikke har antenner å koble til. Er det mulig? Det blir jo som å selge CD-spillere, for å holde oss til eksemplet, uten å ha passende forsterkere og høyttalere å koble dem til. Om ikke akkurat blindtest, så i hvert fall kjøp i blinde.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.616
Sted
Østfold
Jeg tror Roffe er inne på noe her. TV-en er trolig foret med HDMI eller tilsvarende fra kilden, og med digital kilde skal man vel i teorien ha liten eller ingen prosessering.

Mosaikkeffekten er, og jeg har forstått det rett, noe som inntreffer når selve bildekonverteringen ikke er rask nok til å konvertere endringene i skjermbildet.

Men jeg stiller meg også spørsmålet om en slik prosessering kan få problemer dersom eksempelvis TV-en er innstillt på NTSC (Never Twice Same Colour) og ikke PAL. Den vil få feil framerate og feil pixelmønster, og dette medfører jo også problemer på en vanlig CRT. Når dette skal prosesseres digitalt faller det for meg naturlig at man kan få både snø og mosaikkeffekter.
 
A

Antonx

Gjest
Ikke første gang OHC behandler kunder dårlig gitt. Styr unna den butikken er mitt råd.

De burde absolutt spørre kunden om han har parabol eller ikke. Det er vesentlig!! Men så burde kunden kanskje ha visst bedre også da. Å vurdere en TV på en animasjonsfilm er ikk smart (men ikke helt redelig av butikken heller).

De selger TV uten å ha tilgang til vanlig TV signal? Det er ganske frekt.. Er som å ikke la kunden få høre høyttalerne først.... Men så lar de ikke kunden få teste hjemme heller da..

Har man bare analoge signaler er det bedre å vente til i allefall det digitale bakkenettet er i funksjon eller kjøpe en billig rør-TV. HD-TV er ikke gunstig så lenge signalet er bare standard PAL. Det tar nok endel år ennå HD er utbredt. Dessuten har ikke de fleste skjermer full oppløsning ennå heller(1080p).

OHF burde være stor nok til å tilbakebetale.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Mitt råd: Kjøp flat-TV hos Elkjøp. Da får du 30 dagers pengene tilbake garanti hvis du ikke er fornøyd. Elkjøp har et stort nok modellutvalg til at de fleste finner noe som passer lommeboken og andre krav. Jeg sier jo alltid at hifi helst ikke bør oppgraderes uten at man får forsøkt produktene uforpliktende hjemme først. Dette er etter min mening enda viktigere for flat-TVer, nettopp på grunn av den varierende kvaliteten på signalene.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.147
Antall liker
5.055
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Tilbake til start: Dette kan umulig være et godt eksempel på kundebehandling. Tydeligvis en selger som ikke kan sette seg inn i kundens situasjon. Hvis han ikke er spesielt tunglært, har han kanskje lært litt av oppslaget i Aftenposten.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.914
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Uansett...... dette er slett kundebehandling fra ende til annen!
For det første..... det er ikke alle som setter seg inn i tekniske detaljer på tv etc. men bare vil ha "det beste".
Dette burde selger ha informert/spurt om i forkant!

Når så dette kommer frem, burde de bare ha svelget en kamel, og ryddet opp med en gang!
 
A

Antonx

Gjest
Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Hvis du hadde vært selger hadde du da ha spurt hva han hadde hjemme og opplyst om forskjellene? Jeg håper virkelig det!!!!
 
V

villov

Gjest
Trist sak som bare føyer seg inn i rekken av misfornøyde folk som har handlet der.
Noen må fortelle OHC eller rettere sagt Geir at dette er dårlig økonomi.
 
A

Antonx

Gjest
Jeg spurte en El-kjøp selger hvordan kvalieten vil være hjemme og han svarte det kan du ikke vite før du har prøvd.

Da jeg merket at min mottaker ikke hadde digital utgang og alle skjermer ser håpløst dårlig ut i butikker valger jeg heller å vente. Utrolig hvor mye forringet bildene mine blir fra kameraene til TV´n (jobber i NRK og TV2).
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Problemet er at det som av selgerne fremstilles som en uforbeholden forbedring i forhold til den gamle CRT-TVen faktisk ikke er det.  Trass i bedre oppløsning og gnistrende bilder på HD og DVD på HDMI-inngangen, så er CRT-TVen i det generelle tilfellet fortsatt best på typiske kringkastingssignaler.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Jeg mener at oss kunder har ett visst ansvar for våre valg, når vi langer ut 30000.-. Loewe skjermene er noe av det beste du får tak i, kunden hadde fått dårlig bilde med nærmest alle flatskjermer på markedet med UPC.
 
K

knutinh

Gjest
Flatskjermmarkedet er et helt nytt marked, og butikkene nyter godt av at tv-er plutselig skal være store, flate og koster 20.000 i stedetfor 4000 som CRT-tvene gjorde på slutten.

Så lenge det er Klondykestemning må man regne med at det kommer mange rare produkter til alt for høye priser på markedet.

En godt konstruert flatskjerm skal foruten fundamentale egenskaper som:
*god kontrast/sortnivå/lysstyrke,
*god oppløsning/skarphet
*god temporær respons (response time, "haler" etc)

Også kunne:
*kjøre 50 og 60Hz native (for PAL og NTSC støtte), helst også 24/48/72 for kinomateriale
*unngå innbrenning
*kunne presentere alle kompatible kilder så bra som mulig (dvs bare begrenset av kildens kvalitet og displayets kvalitet, ikke selve konverteringen)
*være egnet for PC/HTPC-tilkobling

De fleste skjermer svikter på en eller flere punkter, og de som gjør det bra koster mye mer enn det en tv skal koste (og kommer til å koste om 2-3 år tror jeg).


Jeg er helt uenig i tankegangen om at en høyoppløst skjerm ikke kan gjengi dårlige tv-signaler som en lavoppløst skjerm. Når vi likevel ser at dette ofte er tilfellet vil jeg skylde på andre faktorer enn oppløsningen i seg selv:
-deinterlacing må alltid gjøres fra PAL til en progressiv monitor (uansett om den er HD eller 800x480 pixler). God deinterlacing er dyrere enn dårlig
-Et dårlig bilde SER dårligere ut i 1x0.5 meter enn på en 28"
-på enkelte punkter er flatskjermer dårligere enn CRT, dette eksponeres også for dårlig materiale
-når vi har sett demo av HD pixarmateriale så tror hjernen vår at det er sånn det skal se ut. Når man så klikker over til analog UPC...

-k
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hmm bare et lite spørsmål, her hjemme bruker vi parabol, hvordan vil det funke på plasma/lcd skjermer??
 
A

Antonx

Gjest
Nå bærer det enda litt mere litt OT men hvor mye har det å si for kvaliteten at det ikke er digital utgang fra satelittmottakeren? Komponent mot DVI.
 
K

knutinh

Gjest
Parabol fungerer i følge de som har det glimrende opp mot flatskjerm.

DVI/HDMI er en betydelig bedre måte å overføre video på enn rgb-SCART. Men det viktigste er at du kan overføre progressiv og HD video etterhvert som det kommer.

Ellers er det greit å benytte enhver anledning til å være en pest og en plage mot canal digital og de andre leverandørene. Det er helt fantastisk at man markedsfører "vi har levert digitaltv i 10 år" men fremdeles gjør sitt beste for å låse betalende kunder til arkaiske proprietære tuner-bokser som kun ha analog utgang.

Det hadde absolutt vært i kundenes interesse at de holdt seg til en standardisert kryptering og lot kundene bestemme hvordan stb-en skal fungere. Hvordan hadde det tatt seg ut dersom du bare kunne spille av Sony music sine CD-er på en spesiell kjip CD-spiller utleid fra Sony (når jeg tenker meg om så er sikkert det en strategi Sony vurderer... )

-k
 

Stereobloiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2006
Innlegg
186
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Dette handler ikke om hva supernerder som oss her på sentralen vet og skjønner av store skjermer og dårlige tv-sognaler. OHC burde ha informert om at skjermen krevde gode signaler inn. Selger du et produkt til 30.000 som stiller spesielle krav til hvordan det skal brukes, må du fortelle om det. OHC trenger å ta servicenivået sitt på alvor - det viser også tidligere debatter her på forumet.
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
har både lcd og plasma
en god tv ser bedre ut på standard signal enn en dårlig, punktum! billige tunere, elendig kontrast og konvertere gjelder utrolig mange av desse flatskjermene.

kan si det samme om billig og dyr dvdspiller. forskjellen på dårlige utgivelser særlig på farger er slående.

"Det veksler fra hvit snø på bildet på noen kanaler til "hakkete bilde" sammensatt av flere store biter og bilde som "henger " på andre kanaler. Jeg føler meg rundlurt, sier Heyerdahl."

det han forklarer her er helt klart feil og dårlig kvalitet på tvn, IKKE signalet inn.
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Kanskje litt slett kundebehandling av OHC, men på den annen side:

Hvis en av oss hadde gått inn OHC og lagt 30k på bordet for en CD-spiller, bare for å ta et eksempel, hadde vi sikkert forsikret oss om å sjekke ut de detaljene vi eventuelt var usikre på med hensyn til hva CD-spilleren kunne prestere, og dét før vi inngikk en kjøpsavtale.

I dette tilfellet synes jeg kunden burde ha sagt noe sånt som: "Veldig interessant denne nye TV'en, men jeg vil se hvordan den virker når man kobler til en kabelantenne/satelittantenne/vanlig luftantenne (stryk det som ikke passer) før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Hvis ikke dere kan ordne en slik demo, må jeg bare finne meg en annen butikk å handle i."

Og forresten: En butikk som selger TV'er og som ikke har antenner å koble til. Er det mulig? Det blir jo som å selge CD-spillere, for å holde oss til eksemplet, uten å ha passende forsterkere og høyttalere å koble dem til. Om ikke akkurat blindtest, så i hvert fall kjøp i blinde.
Kan det være så enkelt at selgeren så det som tjenelig og ikke vise vanlige analoge Pal signaler,ja det tror jeg .
Kanskje han faktisk var interessert i og selge Tv en ,og samtidig skjønte han at denne Kunden ikke hadde kunnskaper om dette med forskjellige signalkilder :'( :'( :'(

De 3 hovedreglene til en god selger er .
Salg-Salg-Salg

så kommer noen ubetydelige regler som foretningsetikk og slikt .
;D
 
M

Mulelid

Gjest
Bare pisspreik fra selgerne, for skal man selge en såpass bra TV har man jaggu råd til å bli med kunden hjem og sjekke at alt er ok. Å skylde på dårlig antennesignal i en TV-butikk sier jo sitt? Tåpelig! :)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Damn for en dum kunde, legger man ut 30k, får man sjekke ut litt i forkant ihvertfall......Blir det samme som å forvente samme lyd hjemme fra et hifi-oppsett som du får demonstrert på hificenteret med en kilde til 300k, mens man selv har en til 3k.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jaggu godt at jeg for lenge siden har hivd ut alt som kan ligne på en TV :)
 
A

Antonx

Gjest
De 3 hovedreglene til en god selger er .
Salg-Salg-Salg

så kommer noen ubetydelige regler som foretningsetikk og slikt .
;D
Synes dette er en god betegnelse av OHC! Andre er smartere eller kanskje dette fungerer for velstående forretningsmenn som de har som kunder mens andre sjapper må pleie flere entusiaster?
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Uten å se på OHCs praksis (ikke selv fått noen gode følelse der inne siden midten av 80-tallet) så virker ikke alt helt rent i denne saken.
Kunden virket uforstående at bildet ble dårligere med dårlig antennesignal (sic!), men hadde selv spurt i butikken om å få se den med antennesignal. Hvorfor gjorde kunden det hvis han ikke visste om avhengigheten av signalkvaliteten?

Her virker det mer som om kunden kjente til forholdene men ikke trodde det ble så dårlig som det faktisk ble og deretter nekter for forholdene for å kunne presse OHC.
Mvh
Boden9
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Nå bærer det enda litt mere litt OT men hvor mye har det å si for kvaliteten at det ikke er digital utgang fra satelittmottakeren? Komponent mot DVI.
Hei,

På mange dekodere i dag så bør man når man ser på baksiden være godt fornøyd hvis de har en god coax utgang for lyd, digitalt for bilde finnes vel nesten ikke på billige tunere.
Komponent er vel også skjelden og det vanlige er vel rgb scart.

Bruker du da en ren rgb scart kabel av god kvalitet mellom tuner og tv og begge disse er av god kivalitet så vil du få et godt bilde.
komponent/dvi er vel mer diskutert fra dvd spiller, vansklig å gi noe eksakt svar her, dvd spilleren er avgjørene.
Flere dvd spillere i dag har den beste scaleringen via hdmi/dvi og ikke via komponent, da vil du selvsagt få et bedre resulutat ved bruk av dig inn/ut.
Skulle det ikke være forskjell på prosseringen digitalt kontra komponent så vil forskjellen være liten og knapt synlig generelt for en 42" plasma, for større tv/prosjektor så kan det stille seg annerledes.
Baserer dette på flere forskjellige tester jeg har lest og som en generell kommentar.

Jeg mener at de aller fleste kan få tilfredstillende kvalitet ved rgb scart for tv og komponent for dvd, har du komponent på tuner og ikke bruker denne inngang på tv til dvd, så er dette nok den beste måten å koble opp tuneren på.

Mvh
Geir :)
 

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
451
Antall liker
164
Sted
Nes Romerike
Erfarer mer og mer at såkallte 'profesjonelle' er så forbannet eksperter på alt mulig at dette burde man vite.
Så jeg er hjertens enig: 'heng ut f...skapen'!!! ;D
 
O

om.s

Gjest
De kanskje har rett og "vinner" frem med dette, men de taper nok mer i lengden, også takket være slike tråder som dette, pga deres dårlige kundebehandling, hilsen en som har ett ambivalent forhold til OHC...

mvh
 
Topp Bunn