H
hobby
Gjest
http://www.aftenposten.no/forbruker/pengenedine/dinerettigheter/article1455083.ece
Er enig med kunden her !
Er enig med kunden her !
Det jeg lurer på er om man får god kvalitet på signalene med en satellittmotaker, og om det er store forskjeller på disse. De er jo digitale. Bør man vente til de kommer med hdmi-utgang og mpeg4?
Noen her som har sort belte på slikt?
Erfaringsmessig sier de at du må kjøpe akkurat den elektronikken og kablene AP-høyttalerne ble testet med også, men da garanterer de nesten at det blir bedre hjemme hos deg enn i lytterommet deres, da det vissnok er helt elendig.Siden vi er på "Hifi generelt"; saken blir litt som å kjøpe store, dyre, veloppløste høyttalere for å "vise" et kildesignal av intetsigende eller dårlig kvalitet..
Dersom OHC hadde demonstrert AP-høyttalere på Burmester elektronikk; ville de da ha hatt plikt til å fortelle at, dersom du kjøper disse AP-høyttalerne, så vil du ikke få like god lyd fra de hjemme dersom du har en kjip dvd-spiller og billig forsterker...?
Mvh Vidar P
Det har jeg litt vondt for å tro, så lenge som de har holdt på, bør de jo ha brukbare lytterom etterhvert.lytterommet deres, da det vissnok er helt elendig.
Joda, men svært få utdannede akustikere jobber i hifi-butikker. Likevel har nok innehaveren av OHC opparbeidet seg en livserfaring med å tilpasse lytterom til hifi, så dersom det låter dårlig, så burde vel OHC ha mulighet til å gjøre noe med det.Det har jeg litt vondt for å tro, så lenge som de har holdt på, bør de jo ha brukbare lytterom etterhvert.
Det finnes da akkustikere i verden!!!
Hvis du hadde vært selger hadde du da ha spurt hva han hadde hjemme og opplyst om forskjellene? Jeg håper virkelig det!!!!Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Problemet er at det som av selgerne fremstilles som en uforbeholden forbedring i forhold til den gamle CRT-TVen faktisk ikke er det. Trass i bedre oppløsning og gnistrende bilder på HD og DVD på HDMI-inngangen, så er CRT-TVen i det generelle tilfellet fortsatt best på typiske kringkastingssignaler.Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Dette handler ikke om hva supernerder som oss her på sentralen vet og skjønner av store skjermer og dårlige tv-sognaler. OHC burde ha informert om at skjermen krevde gode signaler inn. Selger du et produkt til 30.000 som stiller spesielle krav til hvordan det skal brukes, må du fortelle om det. OHC trenger å ta servicenivået sitt på alvor - det viser også tidligere debatter her på forumet.Hvor dum går det ann å være! Klart en skjerm med 1366*768 er dårlig på det elendige systemet til UPC! Det er ikke Loewe elle OHC problem at kunden har tjenester fra den dårligste tilbyderen på markedet.....
Kan det være så enkelt at selgeren så det som tjenelig og ikke vise vanlige analoge Pal signaler,ja det tror jeg .Kanskje litt slett kundebehandling av OHC, men på den annen side:
Hvis en av oss hadde gått inn OHC og lagt 30k på bordet for en CD-spiller, bare for å ta et eksempel, hadde vi sikkert forsikret oss om å sjekke ut de detaljene vi eventuelt var usikre på med hensyn til hva CD-spilleren kunne prestere, og dét før vi inngikk en kjøpsavtale.
I dette tilfellet synes jeg kunden burde ha sagt noe sånt som: "Veldig interessant denne nye TV'en, men jeg vil se hvordan den virker når man kobler til en kabelantenne/satelittantenne/vanlig luftantenne (stryk det som ikke passer) før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Hvis ikke dere kan ordne en slik demo, må jeg bare finne meg en annen butikk å handle i."
Og forresten: En butikk som selger TV'er og som ikke har antenner å koble til. Er det mulig? Det blir jo som å selge CD-spillere, for å holde oss til eksemplet, uten å ha passende forsterkere og høyttalere å koble dem til. Om ikke akkurat blindtest, så i hvert fall kjøp i blinde.
Synes dette er en god betegnelse av OHC! Andre er smartere eller kanskje dette fungerer for velstående forretningsmenn som de har som kunder mens andre sjapper må pleie flere entusiaster?De 3 hovedreglene til en god selger er .
Salg-Salg-Salg
så kommer noen ubetydelige regler som foretningsetikk og slikt .
;D
Hei,Nå bærer det enda litt mere litt OT men hvor mye har det å si for kvaliteten at det ikke er digital utgang fra satelittmottakeren? Komponent mot DVI.