oks81
Æresmedlem
Bra!! Bare det ikke blir for mye av det gode! Helst kusprit til frokostPen løsning, den transparente baffelen. Virkelig. Men jeg ser for meg at det som diy vil koste litt?
Jeg endte nesten som nervevrak etter å ha lest til øyet ble stort og vått om dsp, audiolense, groundsound, deqx og det som verre er, derfor kastet jeg meg i bunnløs fortvilelse over de allerede hardt plagede delefiltrene mine og endret verdier over en lav sko. Kun motstander denne gangen, jeg endret ganske drastisk på 4 stk, litt endring på 4 andre og innførte 2 nye. Så? Lydbildet ble bedre balansert, for jeg fikk mer nivå i det litt tynne midbassområdet. Bedre sammenheng allover. Mindre fokus på enkeltområder. Men som du sier, there is no free lunch. Jeg tapte litt opplevd transparens, oppløsning og luft i øvre mellomtone, noe høyttalerne briljerte på før. Jeg formelig hoppet til i stolen når det smalt i gitarstrenger, den delen av toneområdet var ultradetaljert og dynamisk. Som alltid, på bekostning av noe annet. Nå er de vel totalt sett mindre anmassende å høre på, mindre pågående.
Mens jeg prøver å pønske ut nye endringer følger jeg din oppskrift på problemløsning, litt suppe:
DSP er et fantastisk hjelpemiddel, men om en faktisk klarer å få til høyttalere med enten passiv deling, eller passivt på linjenivå, så vil dette bli det beste tror jeg.
Spesielt slik som du har med MI pre og power!
DSP er et kompromiss for å få frem andre kvaliteter mener jeg.
Har du målt høyttalerne dine Petre? Det vil gjøre det enklere å tweake filter!
Sist redigert: