oks81
Æresmedlem
Er det Leikis sin Aleph du har?Er skeptisk til pingleforsterkere til constant directivity horn. Husk du korrigerer de minst 10dB, og det spiser fort effekt... Jeg har 25w på mine M2 horn, og det er greit til stuebruk, men klapper sammen ved pådrag. Spesielt dynamikken får svi i forhold til en kraftigere forsterker.
Og næss & JJ: skjønte ikke helt greia over? Er ikke essensen i et velfungerende forum å dele erfaringer og prøve å svare tekniske spørsmål etter best evne? Tror de fleste her er voksne nok til å ta anbefalinger fra verdensmestere med en klype salt, men når en sitter å spekulerer på veien videre er jo alle innspill kjærkomment
Det er mulig at en bør ha litt å gå på, men beregningen min, og Sluket sin, er at en trekker ca 0,1w når en spiller med 100dB (er omtrent det jeg klarer)
Da begynner Doxaen å si takk for seg på bassene.
Nå spiller jeg med MI10 på 2x15w på horna.
Men som du nevner, når jeg drar skikkelig på så klapper det litt sammen. Er ikke helt sikker på hva som skjer egentlig...
Vi har glemt det tema som har vert JoHoo! Du er velkommen inn her og svi av tips når som helst!!
Og du skal aldeles ikke være redd for å ha feil!! Alle tips jeg mottar er kjærkomment!! Det skal dere alle vite!!
Jeg gir gjerne tips til andre også, etter beste evne og mening med min enkle viten. Det er det som gjør HFS til et forum der vi alle kan bli bedre!!
Da er vi ferdig med den saken
Tar svært gjerne en runde angående forsterker, kapasitet osv på horn! Det er interresant!
Mvh
oks