Fikk satt opp og testet seint i går kveld
Høyttalerne her er passivt delt fortsatt. Så å ha kjempe DSP med mange muligheter er mer som en kuriositet og ha muligheten til å velge.
Men uansett er jeg avhengig av korreksjon på 2 kanaler og har benyttet det lenge.
Har tidligere kjørt korreksjon kontruert i REW/rePhase og lastet over til OpenDRC. Jeg vil si det er knotete og setter listen ganske høyt for en korreksjon når gjelder brukervennlighet. En må tenke og finne ut mer selv.
Det var nok utviklet i sin tid og dermed ga muligheten, og er vel heller tatt igjen av andre løsninger når det gjelder sette opp.
Har også benyttet REW som bistand til EQ, der en tar EQ punkter REW foreslår.
Begge deler funker topp, men det kommer mer an på kokken.
ARC4 er bygd brukervennlig. En installerer og følger en oppskrift, lurer en på noe så finner en det i manualen.
Det funker og låter absolutt bra her nå
+ i boken for å benytte 21 målinger, noe jeg absolutt setter pris på, og programmet sier hvor du skal sette mic.
Også er det veldig greit å sitte i ettertid å kunne voice live.
Positivt at en kan kombinere venstre og høyre slik at en kan kjøre samme korreksjon på begge høyttalerne.
"Linear" funksjonen, dvs at en korrigerer med FIR, kan en egentlig glemme når en ønsker korreksjon i bassområdet. Filteret er kort i tid for at en skal beholde noenlunde lipsync, og da får en ikke nok oppløsning lavt i frekvens. Men sånn er det uansett med FIR.
Ser at en får komplett pakke med mic, boks og program for trivelig pris.