Ringenes Herrer liker fortsatt ikke å bli gått etter i sømmene. Der er det som kjent mye som ikke tåler dagens lys.
Man kan jo ikke avsløre kinesisk doping når de bruker så mye penger på sportsvasking.
Så litt på triatlon i dag.
Er det bare meg, eller er produksjonen på mye sport kjedelig?
Får et kamera på lederen, og ser lite eller ingenting til resten av deltagerne annet enn når de tilfeldigvis er inne i ruta.
Men det var en spennende håndballkamp i dag da. Norge scoret vinnermålet 2 sek før full tid.
Med ca 10 sek igjen på stillingen 25-25 er Norge i angrep, men Ungarn snapper ballen og sender en spiller alene mot Bergerud i målet. Han redder og kaster ballen til en spiller som sender den videre til Blonz som så scorer 2 sekunder før full tid. Særlig mer spennende blir det vel ikke?
Nei, og det kan kanskje være en grei realitetsorientering for nordmenn (gjerne journalister?) som tror Norge MÅ/SKAL være BEST i alle idretter.
Har ingen problemer med å glede meg over svenske resultater.
Jeg var f eks stor fan av Stenmark og andre svenske alpinister , og koste meg i mange år med alle de supergode tennisspillerne.
Er omtrent like irritert som ordføreren i Østersund(?) over at det skal være umulig for Sverige å få OL.
Frankrike er på sitt 6. OL,
Italia har arrangert 4 OL,
og begge disse har fått tildelt nye leker.
Sverige forbigått igjen.
Du må gjerne bruke anledningen, men jeg tror vi er mange(?) som heier på Sverige.
Ikke minst som en del av motvekten til det systemet som IOC representerer.
PS! Nevnte ordfører var vel ikke irritert? Han var forbanna.
Og her er han:
Motsetningen: Brazil's Gabriel Medina celebrates in supernatural style after making a difficult tube section in the fifth heat of the men's surfing at Teahupo’o during the Paris Olympics. Photograph: Jérôme Brouillet/AFP/Getty Images
Det morsomste øyeblikket hittil var sluttsekundene i Norge-Ungarn i herrar handboll.
De norske beachvolleyboll herrarna ser solide ut. Har ikke sett de svenske, men har skjønt at de ønsker å spille hurtig. Bra når det fungerer, men det høyner risikoen for feil, og det er lite rom for feil i den grenen.
Største skuffelsen for min del var 1/4-finalen til Ruud. Han gjorde uvanlig mange enkle feil til han å være.
Han fikset ikke varmen.
Herrenes landeveisritt i morgen. Interessant med de veldig små lagene og selvfølgelig rundløypa inne i byen bl.a. over Montmartre til slutt.
Han mannen er en kvinne. Ikke trans, og ikke mann.
De såkalte testene i IBF-regi var tvilsomme, og etter hva jeg forstår er det fremdeles ukjent akkurat hva som ble testet og hvordan. Dette skjedde etter at hun slo en russisk bokser.
She had previously competed without issues and was disqualified by the sport’s governing body only after she defeated Russian boxer Azalia Amineva in the 2023 tournament. The IBA is controlled by Umar Kremlev, who is Russian and brought in the state-owned energy supplier Gazprom as its primary sponsor and moved much of the governing body’s operations to Russia.
Algerian boxer Imane Khelif has landed in the middle of a divide about gender in sports after her Italian competitor, Angela Carini, pulled out seconds into their bout at the Paris Olympics.
Fantastisk sykkelløp i fantastiske omgivelser og fantastisk publikum og fransk sølv og bronse og første gang en mann har tatt begge gullene på landevei.