Sport, sykkel og trening OL i Sotsji 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nordmenn er vel generelt litt sure...:)

OL er ikke viktig men alpint er. GS for jentene i morgen, norsk medalje hadde nok vært en overraskelse men høyt nivå her og mange om beinet, svenskene har et sterkt lag. Nina start nr. 20, Mowinkel 26, Mona 29 og Lotte 30. 1. omgang settes av den svenske treneren, og den italienske i 2 omgang. Se opp for italienerene.

Og til svensken her så har Lindell-Vikarby start no. 2, PH no.9, Handsdotter no. 16, gleder meg til slalomen når det gjelder henne...

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Nope, etter nærmere undersøkelser er det bare spekulasjoner. sorry!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.397
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Nå har vel de fleste nasjoner hatt bra ski klart smørings problematiken i Sotsji fint, foruten Norge! Så det resonemanget om att alle burde ha samme utstyr kjøper jeg ikke.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.233
    Torget vurderinger
    4
    Har sportsnorge fått en ny favorittsjarmis ?
    Tiril Eckhoff var fysen, men ladet opp med en burger og tok bronse !

blomst.jpg

Man kunne nesten høre landslagsledelsens skuldre falle til gulvet. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.365
    Torget vurderinger
    23
    Hegle Svendsen har smørt seg HJEM...

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.233
    Torget vurderinger
    4
    ....og han holdt på å rote seg BORT på mållinja !

It ain't over till it's over !

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.365
    Torget vurderinger
    23

Det hadde nesten godtet meg litt om syt-trønderen i egen person hadde degradert seg selv til sølv på den siste slomsete meteren.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Han franskmannen må ha hatt dårlige ski. Men det er en del av gamet så tøff sjitt.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Han har vunnet 2 gull i OL før rennet i dag, mange WC seiere tidligere i år og når han ikke vinner i dag så må det være noe galt og da er det nærliggende å tro at det skia, det kan ikke være noe annet all den tid han er i toppform.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Tilbake til fremtiden; GS for gutta i morgen, skal mye til for å få en medalje men man vet aldri. Det er mange som holder skyhøyt nivå her. Gleder med til Ligety, har han dagen så er det i tillegg til Shiffrin i slalom referanse skikjøring. Haugen start no. 15, Jansrud 17 og Henrik K. 21. Skal bli umåtelig spennende med han i slalomen. Pleier å ha èn god GS omgang satser på to gode i morgen. Franske treneren setter 1 omgang og den østerriske 2 omgang.

For over gjennomsnittet interesserte; Pinturault no 1, Hirscher 3 og Ligety 7

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Han har vunnet 2 gull i OL før rennet i dag, mange WC seiere tidligere i år og når han ikke vinner i dag så må det være noe galt og da er det nærliggende å tro at det skia, det kan ikke være noe annet all den tid han er i toppform.
    Haha, du trur visst at de bruker skia til å skyte med også, du.
    Ikke peiling eller bare lyst til å provosere?

FYI, Fourcade fikk en strafferunde og gikk følgelig raskere enn Svendsen i dag også. I tillegg følte han seg dårlig i starten, tapte ca 10 sek første sløyfa. Normalt har de to relativt lik kapasitet i sporet (det vet alle som har bittelitt peil), men Svendsen er kjappere i en spurt.

Det eneste man kan spekulere på etter dette løpet er om franskmannen hadde bedre ski eller bedre form.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Haha, du trur visst at de bruker skia til å skyte med også, du.
    Ikke peiling eller bare lyst til å provosere?

FYI, Fourcade fikk en strafferunde og gikk følgelig raskere enn Svendsen i dag også. I tillegg følte han seg dårlig i starten, tapte ca 10 sek første sløyfa. Normalt har de to relativt lik kapasitet i sporet (det vet alle som har bittelitt peil), men Svendsen er kjappere i en spurt.

Det eneste man kan spekulere på etter dette løpet er om franskmannen hadde bedre ski eller bedre form.
    :)

FrodeR

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Antall liker
    303
    Sted
    Trondheim
    Vi har en utøver som kaller en kjole for en skjole. Kan alle som vil stille i OL?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg unner Hattestad OL.medalje på sprinten, men det blir det neppe uansett.
    Her burde Martin Johnsrud Sundby ha vært valget............kan vanskelig skjønne noe annet, men kan jo håpe jeg tar feil :eek:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    36.717
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her burde Martin Johnsrud Sundby ha vært valget............kan vanskelig skjønne noe annet, men kan jo håpe jeg tar feil :eek:
    Du tok nok ikke feil KW:cool:

gismo

• Liker
    Reaksjoner: KW

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.396
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Nesten en "Zabel" det der. Som det er står tyskeren med kun fire seire i Milano-Sanremo.

pic2372734_600.jpg

2004. Oscar Freire benyttet muligheten.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Du tok nok ikke feil KW:cool:

gismo
    Nei, men jeg ble likevel overrasket over at vi fikk 4 plass, jeg hadde heller ikke trodd det etter semin.
    Men det jeg ikke visste før nå, er at Martin Sundby tidlig hadde sagt at han ikke var interessert i å gå denne teamsprinten.
    Vi fikk jo som sagt gull med jentene og vi er kjempefornøyd med det, nå får vi bare håpe det ikke blir 10-16 plussgrader igjen da.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.365
    Torget vurderinger
    23
    For en flott seier for Bjørndalen (og de andre selvsagt) - et formidabelt bevis på lønnsomheten av hardt og målbevisst arbeidover lang lang tid, og et skikkelig spark til døgnfluekjendiser i alle leire. Glimrende! En DIY'er i særklasse!!

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.127
    Torget vurderinger
    2
    2 gull pr. dag er i grunn ganske passe - blir bra til slutt da :)

S

Slubbert

Gjest
    Norway currently leads the medal count with 12. Followed by the Netherlands and Canada, and followed then by Whitesylvania and Albinostan.

http://www.thedailyshow.com/watch/wed-february-12-2014/olympics-has-fallen---mercury-rising

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn