Sport, sykkel og trening OL i Sotsji 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Vi vant ikke alt i NM heller så det kan man ikke forvente.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Selv om dette er noe mange oss er klar over så kan det ikke gjøre vondt å tenke litt etter...

    "Der utlendingene sliter med å skjønne at en så liten nasjon kan vinne så mye i vinteridrett, var visst en håndfull gull og en haug andre medaljer ikke bra nok for oss."

    Et utakknemlig land - sport - Dagbladet.no
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.441
    Antall liker
    3.359
    Det er jo bare å se på den aggresjon og amperhet som ble vist av av mange tidligere her i denne tråden .....
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    I morgen er det tilbake til skikkelig skikjøring igjen; slalom for jentene. En Shiffrin i form er den råeste skikjøringen på planeten, gleder meg! Men hun får nok hard konkurranse fra Schild x 2 og ikke minst Frida Hansdotter. Men svenskene har et kanonlag, PH kan også gjøre det bra hvis hun klarer 2 gode omganger, ikke alltid hun har det. Maze er plutselig i form, har ikke gjort det særlig i slalom før i år men man vet aldri. Pluss Canadiere, sveitser, franske++...høyt nivå.

    Nina Løseth har kjørt veldig bra i år, litt frekkere kjøring med et litt kortere trykk så kan hun være der oppe. Topp 6 bør være innen rekkevidde, lettere i OL enn et WC renn, nå har hun vært topp 8 noen ganger i år så det bør kunne gå. Hun starter som nr. 15. PH no 2, Fridsdotter no. 4 Shiffrin 6, Schild`ene 1 og 7. Canadisk løypesetter i 1 omgang og sveitser i andre.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Da regner jeg med at svenskene atter engang vil at ishockeygull regnes som 6 medaljer som sist ;)
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Så litt på skicross for damer i fellesarealet, så veldig pinglete ut.
    Har de en annen løype enn gutta ?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.899
    Antall liker
    107.912
    Torget vurderinger
    23
    OL til Trondheim....

    trønderOL.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.737
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Av hensyn til slekta i Sør-Trøndelag kan de arrangere hele skiten i Nord. Har ingenting å gjøre verken i Nidarosby eller Christiania.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Av hensyn til slekta i Sør-Trøndelag kan de arrangere hele skiten i Nord. Har ingenting å gjøre verken i Nidarosby eller Christiania.
    Enig med du!! OL bør ikke til Norge i det hele tatt!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.899
    Antall liker
    107.912
    Torget vurderinger
    23
    Svensker er noen sleipinger.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.018
    Antall liker
    4.139
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Da regner jeg med at svenskene atter engang vil at ishockeygull regnes som 6 medaljer som sist ;)
    Kun 6 :D
    Tror faktisk at de ville ha 13 sist, men de skjønte kanskje at det ble å ta litt hardt i. Husker det ble sagt på svensk tv at de hadde fler gullmedaljer enn Norge for de hadde tatt 13 gull i ishockey. Trodde jeg hadde falt av stolen jeg.. hehe
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.287
    Antall liker
    28.874
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da regner jeg med at svenskene atter engang vil at ishockeygull regnes som 6 medaljer som sist ;)
    Kun 6 :D
    Tror faktisk at de ville ha 13 sist, men de skjønte kanskje at det ble å ta litt hardt i. Husker det ble sagt på svensk tv at de hadde fler gullmedaljer enn Norge for de hadde tatt 13 gull i ishockey. Trodde jeg hadde falt av stolen jeg.. hehe
    Det var nog til og med 23st:rolleyes: En bra 1a period av Swe, Finnar klarar ikke og score 5 mot 3 overtak.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.899
    Antall liker
    107.912
    Torget vurderinger
    23
    Svenskene er noen sleipinger.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Shiffrin innfridde, hun innehar noen ekstremkvaliteter som er en nytelse å se på.

    I morgen er det guttas tur. Kanskje for mye og håpe på men et lite håp om at Henrik K. kommer seg opp på pallen er det jo, no 2 i Kitchbüel og 1 i Schladming i de siste rennene før OL gjør at vi har lov og håpe. Han er topp seedet nå (de 7 beste...) og har start no 4 i morgen, rett bak Hirscher. Neureuther no 7, svenskene starter det hele, Myhrer 1 og Hargin 2. Mange om benet her. Solevaag 27 og Haugen 28.

    Det blir veldig spennende, Kristoffersen har et "ekstremhode" så jeg gleder meg stort! Et viktig moment i morgen er at far Kostelic setter 2 omgangs løypa, de pleier alltid å være på grensen av regelverket og veldig vanskelige, tipper at noen løpere kjenner litt på akkurat det og blir litt ekstra nervøse. Hirscher pleier å like løypene hans... Tyske treneren setter første omgang.
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.690
    Antall liker
    10.176
    Fantastiske jenter. Morro at Bjørgen knakk koden på 3 mila.

    Det var noen kjepphøye svensker innom tråden tidligere, hvor er de nå? :rolleyes:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare å "bøye seg i hatten" - gratulerer så mye til 3 fantastiske jenter :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    En øvelse hvor deltakere har lykkes i all elendigheten av et ol hvor vi ikke har medaljer annet i et fåtall øvelser. Norge vinner ikke alt. Det er en skam! Jeg bruker ikke "vi" er ikke med på dette
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    En øvelse hvor deltakere har lykkes i all elendigheten av et ol hvor vi ikke har medaljer annet i et fåtall øvelser. Norge vinner ikke alt. Det er en skam! Jeg bruker ikke "vi" er ikke med på dette
    Ja jeg har skjønt det slik at det er viktig å vinne medaljestatistikken, det snakkes i hvertfall mye om den. Kanskje et dumt spørsmål men hvorfor er det så viktig?
    Man får da ikke en medalje for å få mest medaljer...?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Det er ikke viktig i det hele tatt. Det som er viktig er å ikke være nye DDR
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Klart det er viktig - alltid gøy å være best :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.287
    Antall liker
    28.874
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sports Illustrated trygler Norge om å søke OL: - Ikke skuff verden

    http://www.dagbladet.no/2014/02/21/sport/idrettspolitikk/ol2022/31962695/
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den var sur gitt....................ankerpersonene sviktet på begge skiskytterstafettene...........kjett men sant.

    Gratulerer Russland som ikke har vært bortskjemt i eget Ol i Nordiske grener.
    KW
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ja, hva skjedde der? Så han justerte på siktet før han skjøt...

    Jaja, godt å spre godsakene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.746
    Antall liker
    20.563
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Svendsen er av og til litt for sikker på seg selv. Da går det slik....
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette var kjedelig , men flott at russerne fikk seieren på hjemmbane .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn